Fra Harley til... BMW?!
- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Fra Harley til... BMW?!
Gruble gruble gruble. I sommer har jeg tenkt mye på sportsteren min og om det er på tide å la den gå videre. Jeg kjører rett og slett veldig lite. Jeg har lurt på om jeg hadde kjørt mer med en litt annen sittestilling, vindskjerm og større bensintank. Og så kommer en i prat med folk på treff og så får en tilbud om kjøp av sykkel. En BMW K75. Noe annet enn en sportster, for å si det slik. Så sitter jeg her og tenker da. Noen tanker fra dere? Er det noen som har noen erfaringer fra K75?
Broom broom
Re: Fra Harley til... BMW?!
Det finnes antagelig bare ett riktig svar. Du må prøvekjøre. En god tur, helst noen timer, så du får satt deg godt nedpå. Da finner du ut om det er noe for deg, og om du har lyst til å sette snuta sørover eller nordover :)
Forøvrig er det godt utvalg i K1200RS for tida. Masse mc for beskjedne penger, og med nyere teknologi enn K75
Forøvrig er det godt utvalg i K1200RS for tida. Masse mc for beskjedne penger, og med nyere teknologi enn K75

- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Fordelen med den K75-en jeg har sett på er at den blir billigere enn det jeg mest sannsynlig får solgt sportsteren for. Og det hadde vært veldig fint nå siden det er litt trangt økonimisk sett for tiden.
Broom broom
Re: Fra Harley til... BMW?!
Ok. Det sier meg ikke noe særlig. Men for mellom 40 og 50k får du en bra K1200RS.
Men uansett, så vil jeg anbefale deg å prøve den en god tur. Hjelper lite med rimelig sykkel hvis ikke du trives med den :)
Men uansett, så vil jeg anbefale deg å prøve den en god tur. Hjelper lite med rimelig sykkel hvis ikke du trives med den :)
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fra Harley til... BMW?!
S1000R er noe helt annet enn en K-sykkel. Etter å ha prøvesittet en S1000R fant jeg fort ut at det er en sykkel som ikke er noe for meg i det heletatt. I tillegg har den ikke kåpe. Jeg har kjøpt meg en sykkel uten kåpe(Jawa som tilleggssykkel), og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
Vil anbefale å hoppe rett på K1200RS, her kan man gjøre kupp. Men det krever nok at du dukker opp, prøvekjører, gjør deg noen inntrykk og evt. pruter litt på prisen. K1200RS-markedet er temmelig kjøpers marked om dagen(dessverre for meg).
En vannvittig god sykkel for pengene.
De aller fleste har originalkofferter, og har paralever og telelever. Noe K75 ikke har. Da må du fleske til med en K1100 isåfall for å få paralever.
K100 og K75 er langt fra vibrasjonsfrie da motoren er en del av bærende konstruksjon på ramma. motoren er med andre ord boltet til det du sitter på. K1200RS er den første K-biken med motor sittende "flytende" i ramma.
Vil anbefale å hoppe rett på K1200RS, her kan man gjøre kupp. Men det krever nok at du dukker opp, prøvekjører, gjør deg noen inntrykk og evt. pruter litt på prisen. K1200RS-markedet er temmelig kjøpers marked om dagen(dessverre for meg).
En vannvittig god sykkel for pengene.
De aller fleste har originalkofferter, og har paralever og telelever. Noe K75 ikke har. Da må du fleske til med en K1100 isåfall for å få paralever.
K100 og K75 er langt fra vibrasjonsfrie da motoren er en del av bærende konstruksjon på ramma. motoren er med andre ord boltet til det du sitter på. K1200RS er den første K-biken med motor sittende "flytende" i ramma.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fra Harley til... BMW?!
Men en sportster er noe annet enn en K1200RS også daFredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 S1000R er noe helt annet enn en K-sykkel. Etter å ha prøvesittet en S1000R fant jeg fort ut at det er en sykkel som ikke er noe for meg i det heletatt. I tillegg har den ikke kåpe. Jeg har kjøpt meg en sykkel uten kåpe(Jawa som tilleggssykkel), og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
Vil anbefale å hoppe rett på K1200RS, her kan man gjøre kupp. Men det krever nok at du dukker opp, prøvekjører, gjør deg noen inntrykk og evt. pruter litt på prisen. K1200RS-markedet er temmelig kjøpers marked om dagen(dessverre for meg).
En vannvittig god sykkel for pengene.
De aller fleste har originalkofferter, og har paralever og telelever. Noe K75 ikke har. Da må du fleske til med en K1100 isåfall for å få paralever.
K100 og K75 er langt fra vibrasjonsfrie da motoren er en del av bærende konstruksjon på ramma. motoren er med andre ord boltet til det du sitter på. K1200RS er den første K-biken med motor sittende "flytende" i ramma.

Altså jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Det du beskriver er for meg noe av greia med å kjøre MC, du er mer i ett med elementene. Dessuten er det ikke noe som å kjenne at hjelmen prøver å presse gjennom skallen når du akselererer fra 0-200 på noen små sekunder

Men det er klart, det finnes mer behagelige sykler. Uansett er vel neppe S1000R veien å gå om du vil sitte igjen med penger til overs

Edit: når det er sagt, hvis jeg kun skulle brukt rundt 40-60k på mc så ville nok K1200RS ligget høyt på lista, det eller en eldre ducati
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Hmmmmmm, kanskje K1200RS er noe ja...
Når jeg mener rimelig så snakker jeg om 30 000,-. Kanskje jeg får prutet litt også. Og hvis jeg får solgt sportsteren for rundt 50 000,-...
Etter å ha kjørt den sportsteren i mye rart av vær og vind, uten vindskjerm, tror jeg alt blir et steg opp i komfort. Grunnen til at jeg ser på noe såpass billig er fordi jeg vil teste det en sesong og se om slik sykkel passer for meg og kan kanskje da (hvis det ikke er noe for meg) selge til samme pris igjen.
Men jeg har egentlig bestemt meg nå for å selge Harley-en. Så får vi se hvor mye jeg får for den og så teste litt ulike sykler. (shit, skal jeg virkelig selge Harley-en?!)
Når jeg mener rimelig så snakker jeg om 30 000,-. Kanskje jeg får prutet litt også. Og hvis jeg får solgt sportsteren for rundt 50 000,-...
Etter å ha kjørt den sportsteren i mye rart av vær og vind, uten vindskjerm, tror jeg alt blir et steg opp i komfort. Grunnen til at jeg ser på noe såpass billig er fordi jeg vil teste det en sesong og se om slik sykkel passer for meg og kan kanskje da (hvis det ikke er noe for meg) selge til samme pris igjen.
Men jeg har egentlig bestemt meg nå for å selge Harley-en. Så får vi se hvor mye jeg får for den og så teste litt ulike sykler. (shit, skal jeg virkelig selge Harley-en?!)
Broom broom
- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Fra Harley til... BMW?!
Dette høres ut som et dramatisk, eller drastisk bytte!
Jeg er enig i at det blåser lett når du kjører uten kåpe. Som fersk fører så anser jeg det som noe av sjarmen. Det blir nok annerledes om noen år.
Men å selge en HD! Ja, der tipper jeg du vil angre! Men det blir noe helt annet du får, @LinnSurion! Det er noe av MC-gleden! Prøve noe annet.
8-)
Jeg er enig i at det blåser lett når du kjører uten kåpe. Som fersk fører så anser jeg det som noe av sjarmen. Det blir nok annerledes om noen år.
Men å selge en HD! Ja, der tipper jeg du vil angre! Men det blir noe helt annet du får, @LinnSurion! Det er noe av MC-gleden! Prøve noe annet.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Re: Fra Harley til... BMW?!
Jo. Lang. Bred. Tørrvekt 266 kg.
Men, du skal jo ikke bære den........

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fra Harley til... BMW?!
K1200RS er nok ikke verdens beste sykkel.
Men når emnetittelen er "fra Harley til BMW" og K-bikes omtales. Da mener jeg at en slik er det beste av BMW man kan få for mellom 40-60 lapper.
Istedefor K75 ville jeg mye heller gått for en K1100RS. Lavere pris, litt samme designpreg, men mye bedre bremser, bedre motor og kardang.
Jeg har bare kjørt K1100LT, noe helt annet enn sportslig, men i bunn og grunn samme sykkel. Jeg liker dem, men K1200RS er langt bedre kjøremaskin.
Så er den ganske stor, lang og passelig bred. Min første motorsykkel, ble frarådet fra å handle, men jeg angrer ikke på valget. Om det dreier seg om jobbpendling eller langturer er fremdeles K1200RS sykkelen for meg. Har kjørt mye K1300GT, en nyere og mer moderne sykkel, men får ikke den samme godfølelsen
Jeg er ikke den største muskelbunten, men takler vekta helt fint. Så fort hjula ruller så er den smidig som bare det!
Men når emnetittelen er "fra Harley til BMW" og K-bikes omtales. Da mener jeg at en slik er det beste av BMW man kan få for mellom 40-60 lapper.
Istedefor K75 ville jeg mye heller gått for en K1100RS. Lavere pris, litt samme designpreg, men mye bedre bremser, bedre motor og kardang.
Jeg har bare kjørt K1100LT, noe helt annet enn sportslig, men i bunn og grunn samme sykkel. Jeg liker dem, men K1200RS er langt bedre kjøremaskin.
Så er den ganske stor, lang og passelig bred. Min første motorsykkel, ble frarådet fra å handle, men jeg angrer ikke på valget. Om det dreier seg om jobbpendling eller langturer er fremdeles K1200RS sykkelen for meg. Har kjørt mye K1300GT, en nyere og mer moderne sykkel, men får ikke den samme godfølelsen

Jeg er ikke den største muskelbunten, men takler vekta helt fint. Så fort hjula ruller så er den smidig som bare det!
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fra Harley til... BMW?!
Du får prøve min ved en anledning. Den er nok noe mindre kvass i karakteren enn S1000R, men den har bra med trøkk i bunn og drar veldig jevnt og fint helt opp til turtelleren spretter på 9100rpm :)Stian87 skrev: 28 aug 2017, 19:46Men en sportster er noe annet enn en K1200RS også daFredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 S1000R er noe helt annet enn en K-sykkel. Etter å ha prøvesittet en S1000R fant jeg fort ut at det er en sykkel som ikke er noe for meg i det heletatt. I tillegg har den ikke kåpe. Jeg har kjøpt meg en sykkel uten kåpe(Jawa som tilleggssykkel), og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
Vil anbefale å hoppe rett på K1200RS, her kan man gjøre kupp. Men det krever nok at du dukker opp, prøvekjører, gjør deg noen inntrykk og evt. pruter litt på prisen. K1200RS-markedet er temmelig kjøpers marked om dagen(dessverre for meg).
En vannvittig god sykkel for pengene.
De aller fleste har originalkofferter, og har paralever og telelever. Noe K75 ikke har. Da må du fleske til med en K1100 isåfall for å få paralever.
K100 og K75 er langt fra vibrasjonsfrie da motoren er en del av bærende konstruksjon på ramma. motoren er med andre ord boltet til det du sitter på. K1200RS er den første K-biken med motor sittende "flytende" i ramma.![]()
Altså jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Det du beskriver er for meg noe av greia med å kjøre MC, du er mer i ett med elementene. Dessuten er det ikke noe som å kjenne at hjelmen prøver å presse gjennom skallen når du akselererer fra 0-200 på noen små sekunder![]()
Men det er klart, det finnes mer behagelige sykler. Uansett er vel neppe S1000R veien å gå om du vil sitte igjen med penger til overs
Edit: når det er sagt, hvis jeg kun skulle brukt rundt 40-60k på mc så ville nok K1200RS ligget høyt på lista, det eller en eldre ducati
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Fra Harley til... BMW?!
FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.


-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Fra Harley til... BMW?!
Understatment of the yearStian87 skrev: 28 aug 2017, 19:46Du får prøve min ved en anledning. Den er nok noe mindre kvass i karakteren enn S1000R

- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Jeg syntes også at alt av vær og vind var en del av sjarmen, men tror rett og slett jeg har nådd et metningspunkt. Og når jeg ser hvor lite jeg har kjørt denne sesongen så er det verdt å forsøke noe annet.Grendel skrev: 28 aug 2017, 21:07 Dette høres ut som et dramatisk, eller drastisk bytte!
Jeg er enig i at det blåser lett når du kjører uten kåpe. Som fersk fører så anser jeg det som noe av sjarmen. Det blir nok annerledes om noen år.
Men å selge en HD! Ja, der tipper jeg du vil angre! Men det blir noe helt annet du får, @LinnSurion! Det er noe av MC-gleden! Prøve noe annet.
8-)
Åååååååja... Shit, det forklarer hvorfor folk kikker så rart på meg når jeg kommer på treffTGR skrev: 28 aug 2017, 22:09Jo. Lang. Bred. Tørrvekt 266 kg.
Men, du skal jo ikke bære den........![]()

Jeg er ikke ute etter verdens beste sykkel uansett, høres så dyrt og kjedelig ut.FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 23:00 K1200RS er nok ikke verdens beste sykkel.
Men når emnetittelen er "fra Harley til BMW" og K-bikes omtales. Da mener jeg at en slik er det beste av BMW man kan få for mellom 40-60 lapper.
Istedefor K75 ville jeg mye heller gått for en K1100RS. Lavere pris, litt samme designpreg, men mye bedre bremser, bedre motor og kardang.
Jeg har bare kjørt K1100LT, noe helt annet enn sportslig, men i bunn og grunn samme sykkel. Jeg liker dem, men K1200RS er langt bedre kjøremaskin.
Så er den ganske stor, lang og passelig bred. Min første motorsykkel, ble frarådet fra å handle, men jeg angrer ikke på valget. Om det dreier seg om jobbpendling eller langturer er fremdeles K1200RS sykkelen for meg. Har kjørt mye K1300GT, en nyere og mer moderne sykkel, men får ikke den samme godfølelsen![]()
Jeg er ikke den største muskelbunten, men takler vekta helt fint. Så fort hjula ruller så er den smidig som bare det!
K1100RS var litt nice, det er nok noe å se etter det også. K1100LT blir litt for gubbete for meg.
Det er en K1200RS til salgs på Speed MC (til litt stiv pris), får se om jeg tar meg en prøvekjøring i løpet av uka.
Broom broom
- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Vil også bare legge til et poeng med dette her med vindmotstand. Jeg har nesten flatt sete som går rett til et bagasjebrett, det er ingenting som støtter rumpa mi når det går fort, det er nesten så jeg begynner å skli av sykkelen. Vil tro det er annerledes på en sportssykkel der enhar litt mer støtte bak.
Broom broom
Re: Fra Harley til... BMW?!
På K1200RS sitter du "i" sykkelen, ikke "på". Sklir ingen steder på den.
Men den på Speed er urealistisk høyt priset. Den har heller ikke toppbox, og bare originalt bagasjebrett, som ikke er stort å pakke på, hvis du er av typen som drar på treff med telt, liggeunderlag og sovepose.
Om den er dønn strøken, har ny service, gode dekk osv, så hadde jeg kanskje strukket meg til 50k, ferdig på vei. Men selv det er stivt, disse har ligget på Finn i sommer ned mot 40k. Og nå er det ikke sommer.....
Men Ole Petter blir sikkert glad for å bli kvitt den før vinteren, til noe mindre enn 59 ....
Men den på Speed er urealistisk høyt priset. Den har heller ikke toppbox, og bare originalt bagasjebrett, som ikke er stort å pakke på, hvis du er av typen som drar på treff med telt, liggeunderlag og sovepose.
Om den er dønn strøken, har ny service, gode dekk osv, så hadde jeg kanskje strukket meg til 50k, ferdig på vei. Men selv det er stivt, disse har ligget på Finn i sommer ned mot 40k. Og nå er det ikke sommer.....
Men Ole Petter blir sikkert glad for å bli kvitt den før vinteren, til noe mindre enn 59 ....

- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Nettopp, og jeg er litt klar for en sykkel jeg sitter i.TGR skrev: 29 aug 2017, 08:19 På K1200RS sitter du "i" sykkelen, ikke "på". Sklir ingen steder på den.
Men den på Speed er urealistisk høyt priset. Den har heller ikke toppbox, og bare originalt bagasjebrett, som ikke er stort å pakke på, hvis du er av typen som drar på treff med telt, liggeunderlag og sovepose.
Om den er dønn strøken, har ny service, gode dekk osv, så hadde jeg kanskje strukket meg til 50k, ferdig på vei. Men selv det er stivt, disse har ligget på Finn i sommer ned mot 40k. Og nå er det ikke sommer.....
Men Ole Petter blir sikkert glad for å bli kvitt den før vinteren, til noe mindre enn 59 ....![]()
Det var det jeg også tenkte, at den var høyt priset. Men det er en kjekk måte å få prøvekjørt den på. Jepp, er litt treffperson, så det er jo et stort minus at det ikke er bedre pakkmuligheter.
Broom broom
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fra Harley til... BMW?!
Vi har vel alle våre preferanser. Å sitte i et med sykkelen er noe jeg liker best åpenbartWikingTnT skrev: 29 aug 2017, 07:17FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.- det var da voldsomt - det du opplever som en vegg opplever jeg som noe av essensen med å kjøre motorsykkel , ellers har jeg kjøpt meg cab.
![]()

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fra Harley til... BMW?!
Få deg ordentlig klærFredrikE24 skrev: 29 aug 2017, 09:10Vi har vel alle våre preferanser. Å sitte i et med sykkelen er noe jeg liker best åpenbartWikingTnT skrev: 29 aug 2017, 07:17FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.- det var da voldsomt - det du opplever som en vegg opplever jeg som noe av essensen med å kjøre motorsykkel , ellers har jeg kjøpt meg cab.
![]()
For meg er noe annet litt irriterende, for jeg vet at det hadde funket bedre for meg med le-veggen forran meg. Kjørte to dager i regnvær på tur en gang, må si at kåpe og vindskjerm gjorde en utmerket jobb med å holde meg tørr og ikke minst varm.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fra Harley til... BMW?!
Tja, det jeg har skal jo være bra. Klim Badlands dress, har holdt meg tørr i all slags ruskevær.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg er ikke så komfortabel med alt vannet som spruter rundt meg.
Hatt nok regnvær med Jawa og skolesykkel, også uten å bli våt gjennom dressen, men er bare følelsen å sitte i regnet.
Jeg personlig hadde ikke kjørt så mye sykkel hadde det ikke vært for at jeg sitter beskyttet. Jeg koser meg som regel i regnværet.
Setter en strek her fra min side, så slipper jeg å fylle tråden noe mer med dette.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg er ikke så komfortabel med alt vannet som spruter rundt meg.
Hatt nok regnvær med Jawa og skolesykkel, også uten å bli våt gjennom dressen, men er bare følelsen å sitte i regnet.
Jeg personlig hadde ikke kjørt så mye sykkel hadde det ikke vært for at jeg sitter beskyttet. Jeg koser meg som regel i regnværet.
Setter en strek her fra min side, så slipper jeg å fylle tråden noe mer med dette.
Re: Fra Harley til... BMW?!
Men nå var det nå engang slik at trådstarter som ønsket seg en sykkel med kåpe / mer beskyttelse. Da er det vel liten vits i å diskutere hvor godt man kan klare seg uten... 

- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fra Harley til... BMW?!
Jeg kjølrte sykkel med stor vindskjerm EN gang i regnet og ALDRI mer. Her snakker jeg om vindskjerm som dekker hele kroppen og gikk over hodet. Når man får regn på både vindskjerm og visir i mørket så ser man ikke stort. Turbulensen var også et rent mareritt. Følte jeg var ute med en seilbåt...
Vindskjerm er noe jeg aldri skal ha på en motorsykkel. Jeg mener oogså at essensen med å kjøre motorsykkel er å føle friheten i form av vær og vind. Dessuten er det mer behagelig på varme dager uten vindskjerm. For jeg regner med at de fleste av oss foretrekker samt gjennomfører turer i mer eller mindre fint vær. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, eller tre på en tur så trer jeg på meg regndressen. Helt vindtett og vanntett.
Vindskjerm er noe jeg aldri skal ha på en motorsykkel. Jeg mener oogså at essensen med å kjøre motorsykkel er å føle friheten i form av vær og vind. Dessuten er det mer behagelig på varme dager uten vindskjerm. For jeg regner med at de fleste av oss foretrekker samt gjennomfører turer i mer eller mindre fint vær. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, eller tre på en tur så trer jeg på meg regndressen. Helt vindtett og vanntett.
- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fra Harley til... BMW?!
Amen! Nå har jeg kjørt sykkel i elleve år uten en eneste bitteliten vindskjerm. Jeg vil prøve noe nytt.TGR skrev: 29 aug 2017, 22:12 Men nå var det nå engang slik at trådstarter som ønsket seg en sykkel med kåpe / mer beskyttelse. Da er det vel liten vits i å diskutere hvor godt man kan klare seg uten...![]()
Broom broom