Jeg syntes også at alt av vær og vind var en del av sjarmen, men tror rett og slett jeg har nådd et metningspunkt. Og når jeg ser hvor lite jeg har kjørt denne sesongen så er det verdt å forsøke noe annet.Grendel skrev: 28 aug 2017, 21:07 Dette høres ut som et dramatisk, eller drastisk bytte!
Jeg er enig i at det blåser lett når du kjører uten kåpe. Som fersk fører så anser jeg det som noe av sjarmen. Det blir nok annerledes om noen år.
Men å selge en HD! Ja, der tipper jeg du vil angre! Men det blir noe helt annet du får, @LinnSurion! Det er noe av MC-gleden! Prøve noe annet.
8-)
Åååååååja... Shit, det forklarer hvorfor folk kikker så rart på meg når jeg kommer på treffTGR skrev: 28 aug 2017, 22:09Jo. Lang. Bred. Tørrvekt 266 kg.
Men, du skal jo ikke bære den........![]()

Jeg er ikke ute etter verdens beste sykkel uansett, høres så dyrt og kjedelig ut.FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 23:00 K1200RS er nok ikke verdens beste sykkel.
Men når emnetittelen er "fra Harley til BMW" og K-bikes omtales. Da mener jeg at en slik er det beste av BMW man kan få for mellom 40-60 lapper.
Istedefor K75 ville jeg mye heller gått for en K1100RS. Lavere pris, litt samme designpreg, men mye bedre bremser, bedre motor og kardang.
Jeg har bare kjørt K1100LT, noe helt annet enn sportslig, men i bunn og grunn samme sykkel. Jeg liker dem, men K1200RS er langt bedre kjøremaskin.
Så er den ganske stor, lang og passelig bred. Min første motorsykkel, ble frarådet fra å handle, men jeg angrer ikke på valget. Om det dreier seg om jobbpendling eller langturer er fremdeles K1200RS sykkelen for meg. Har kjørt mye K1300GT, en nyere og mer moderne sykkel, men får ikke den samme godfølelsen![]()
Jeg er ikke den største muskelbunten, men takler vekta helt fint. Så fort hjula ruller så er den smidig som bare det!
K1100RS var litt nice, det er nok noe å se etter det også. K1100LT blir litt for gubbete for meg.
Det er en K1200RS til salgs på Speed MC (til litt stiv pris), får se om jeg tar meg en prøvekjøring i løpet av uka.