ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 14 jun 2017, 18:54
- Motorsykkelen din: Aprilia RSV 1000
ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Hei har en 2014 mod R1 rullet 10500 :)
Kan ikke si annet at den er behagelig og kjøre både langt og kort med :) ikke hatt ett eneste problem sålangt, og forventer heller ikke annet enn dekk skift og bremseklosser og den obligatoriske vinter servicen :)
Om jeg skulle ha sagt noe minus med sykkelen så må det være at den flere ganger oppleves som "litt" for motorsterk
For meg, dette med grunnlag i hjul løft i forbikjøringer og pådrag.
Men er jo også dette som er artig om en forventer det :) verre de gangene du tror du tar det rolig også smeller den bare til med alt den er god for :)
Alt i alt kjempe sykkel :)
Kan ikke si annet at den er behagelig og kjøre både langt og kort med :) ikke hatt ett eneste problem sålangt, og forventer heller ikke annet enn dekk skift og bremseklosser og den obligatoriske vinter servicen :)
Om jeg skulle ha sagt noe minus med sykkelen så må det være at den flere ganger oppleves som "litt" for motorsterk
For meg, dette med grunnlag i hjul løft i forbikjøringer og pådrag.
Men er jo også dette som er artig om en forventer det :) verre de gangene du tror du tar det rolig også smeller den bare til med alt den er god for :)
Alt i alt kjempe sykkel :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Vi har hatt to GSXR1000 K8 tror jeg det var, og en S1000RR, husker ikke årsmodellen, i "samlingen".
GSXR1000 er romsligere, ikke mye, men oppleves for meg som er 180 som bedre der, først og fremst på knevinkelen.
Var ikke noe kluss med noen av de. S1000RR har jo et "sikkerhetsnett" som er betydelig mer utbygd, iform av TC, WC (Wheelie Control) og ABS.
Begge går så det holder, men iom QS og WC på BMW'n, drar nok den ifra, om det spiller noen rolle.
GSXR1000 er romsligere, ikke mye, men oppleves for meg som er 180 som bedre der, først og fremst på knevinkelen.
Var ikke noe kluss med noen av de. S1000RR har jo et "sikkerhetsnett" som er betydelig mer utbygd, iform av TC, WC (Wheelie Control) og ABS.
Begge går så det holder, men iom QS og WC på BMW'n, drar nok den ifra, om det spiller noen rolle.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Hvilken ca prisklasse/årsmodell er aktuell for deg? Dette er helt avgjørende for sammenligningen.
Ønsker du ikke erfaringer med Fireblade?
Ønsker du ikke erfaringer med Fireblade?
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Hvis du synes bunndraget i R1 er rått, har du ikke kjørt mye sykkel.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 00:25Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den siste modellen har beskjedne 112 nm, og det er faktisk ikke mye.
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
simpson skrev: ↑24 sep 2017, 09:47Hvis du synes bunndraget i R1 er rått, har du ikke kjørt mye sykkel.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 00:25Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den siste modellen har beskjedne 112 nm, og det er faktisk ikke mye.
Nå snakker jeg i forhold til racing sykler generelt og syntes da at momentet i crossplane motoren er rått i forhold til hva som pleier og være på rr sykler....
Har kjørt sykler med mer moment men da er man utenfor rr segmentet.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Jeg har ikke gransket momentkurvene til disse syklene. Men hvis du skal mene noe om bunndrag og moment så er det lite relevant å bruke max moment som grunnlag for bunndrag. Max moment på R1 ligger på nærmere 9000 rpm. Det er ikke der bunndraget finnes. Du bør nok heller opplyse om moment-tallene i nedre del av turtalls-skalaen.simpson skrev: ↑24 sep 2017, 09:47Hvis du synes bunndraget i R1 er rått, har du ikke kjørt mye sykkel.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 00:25Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den siste modellen har beskjedne 112 nm, og det er faktisk ikke mye.
Jeg synes for øvrig at "bunndrag" er ganske lite interessant hvis man er ute etter en liter-R-sykkel. Disse syklene er stort sett bygget for å yte i høyere turtallsområder, og man bør like den kjørestilen for å glede seg over en slik sykkel.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 14 jun 2017, 18:54
- Motorsykkelen din: Aprilia RSV 1000
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Finnes mange R sykler med mye moment, og det er de uten rekkefirer.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 10:19simpson skrev: ↑24 sep 2017, 09:47Hvis du synes bunndraget i R1 er rått, har du ikke kjørt mye sykkel.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 00:25Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den siste modellen har beskjedne 112 nm, og det er faktisk ikke mye.
Nå snakker jeg i forhold til racing sykler generelt og syntes da at momentet i crossplane motoren er rått i forhold til hva som pleier og være på rr sykler....
Har kjørt sykler med mer moment men da er man utenfor rr segmentet.
Dårlig moment var grunnen til ar R1 fikk crossplane motor. Men det er ikke mye forskjell kontra vanlig veiv.
07 R1 som var den siste med vanlig veiv har både mer effekt og moment enn 08 som kom med crossplane.
Crossplane funka så dårlig at Yamaha trakk seg midt i VM sesongen i superbike.
De kom ikke tilbake igjen før i fjor.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Sted: Ullensaker
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Problemet med dette er at disse syklene med mye moment som oftest har momentet lavere og/eller turtallsperren lavere.simpson skrev: ↑24 sep 2017, 15:29Finnes mange R sykler med mye moment, og det er de uten rekkefirer.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 10:19simpson skrev: ↑24 sep 2017, 09:47Hvis du synes bunndraget i R1 er rått, har du ikke kjørt mye sykkel.KevinmsR6 skrev: ↑24 sep 2017, 00:25Må nevnes at bunndraget i R1 ifra 2009-2017 er helt rått og det grunnet crossplane motoren :) den burde absolutt prøves da den er fantastisk og kjøre uten og jage på turtall:)gsx750_80 skrev: ↑23 sep 2017, 22:59Jeg har ikke nevneverdig erfaring med noen av disse syklene,kun en prøvetur på noen få km med en Yamaha R1 fra 2007.ApriliaR1000 skrev: ↑23 sep 2017, 12:35 Hei. Jeg ønsker å høre deres erfaringer angående disse syklene.
Hvor langt de hadde gått/har gått, hvordan komforten på lengre turer var/er og evt. vanlige feil. Japanske sykler jeg har hatt har i utgangspunktet vært helt problemfrie, men har aldri hatt BMW.
Nå har jeg en Aprilia RSV1000R, og jeg kan trygt si at jeg aldri igjen skal ha italiensk. Nytt problem hver uke, og det er ikke små problemer.
Kjør på med deres erfaringer angående motorsyklene i tittelen.
Sittestillingen var ganske foroverlent, og jeg vurderer den ikke som særlig behagelig for feks bykjøring. Sittestillingen ble for ekstrem for
min smak. Den var jo absolutt morsom å kjøre, og jeg lo godt bak visiret, men det er antakelig lett å bli fristet til å kjøre alt for fort med en R1.
Bunndraget var litt svakere enn jeg forventet - den måtte ha 5-7000 omdr/min før den startet å "ta i". Men, deretter gikk det unna..
Den siste modellen har beskjedne 112 nm, og det er faktisk ikke mye.
Nå snakker jeg i forhold til racing sykler generelt og syntes da at momentet i crossplane motoren er rått i forhold til hva som pleier og være på rr sykler....
Har kjørt sykler med mer moment men da er man utenfor rr segmentet.
Dårlig moment var grunnen til ar R1 fikk crossplane motor. Men det er ikke mye forskjell kontra vanlig veiv.
07 R1 som var den siste med vanlig veiv har både mer effekt og moment enn 08 som kom med crossplane.
Crossplane funka så dårlig at Yamaha trakk seg midt i VM sesongen i superbike.
De kom ikke tilbake igjen før i fjor.
Her er det mange som går i baret når man snakker om dette.
Ingen sykler har effektuttaket rett fra veiva. Vi har girkasse og sekundærutveksling i mellom veiv og bakhjul.
Det eneste som betyr noe er bredden på momentkurven ift tiltenkt bruk og HK. Resten fikses av utvekslingen.
La oss ta et hypotetisk eks; to sykler med ca samme HK og ca samme bredde på momentkurven ift utveksling; En med "mye" moment som er brukbart opp til 10.000, og en med mindre moment som er brukbart opp til 13.000.
Dersom syklene er gearet for ca samme (topp)fart må sykkel nr 1 må ha 30% mer moment for å hold følge med sykkel nr to under aks.
Plutselig er ikke 150nm så imponerende allikevel.
Edit; Ok, hypotetiske 150nm er ganske imponerende uansett selv for en twin eller whatever men satt dette helt på spissen for å få frem poenget mitt.
Sist redigert av Greenone den 25 sep 2017, 00:47, redigert 2 ganger totalt.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Nå var spørsmålet her om hvilke erfaring vi hadde med de ulike syklene han spør om, jeg sa min erfaring med min nåværende sykkel. Jeg syntes den har følelsen av mye moment.
Har kjørt endel sykler iløpet av de årene jeg har kjørt sykkel og vet det finnes sterkere mc er med langt mer moment, men var nå snakk om vår erfaring......
Kom ikke crossplane motoren i 09??
Har kjørt endel sykler iløpet av de årene jeg har kjørt sykkel og vet det finnes sterkere mc er med langt mer moment, men var nå snakk om vår erfaring......
Kom ikke crossplane motoren i 09??
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Sted: Ullensaker
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Sorry, ble litt avsporing i min forrige post ift rekkefirer osv :)
Når det gjelder zx-10r så er det nok opp til gen 3 (2010) som vil være i din prisklasse. Jeg vil anbefale 07 modellen. (Har også eid 04 og 05. Ingen problemer). Motoren er kanon, momentkurven er bred og funker glimrende på veien. Får du på effektanlegg så er du over 100nm over et område på nesten 7000 rpm. Sykkel er også den nest letteste av alle årganger. Den er romslig nok til lengre turer. Jeg har kjørt dagsetapper på litt over 80 mil/dag og det funker greit.
Den har nå gått 28.000. "Vanlig" feil er stator som ryker på rundt 20.000. Det gjorde min også, men forrige eier hadde kjørt en god stund med dårlig batteri. Ellers er sykkel og motor ganske så bombesikker. Jeg har hatt null problemer utover statoren.
07 får du til et stykke under 100k. Da har du litt ekstra til å bruke på effektanlegg + tuning, og bytte av fjærer (evnt. + litt oppgradering av innmat). Avhengig av din vekt så vil du sannsynligvis gaffelfjærer være litt for stive og bakdemperfjær for myk.
Pass på at ventiljustering er gjort på rundt 24.000.
Selv om 06 modellen er lik bortsett fra farger og noen få detaljer, har flere hatt problemer med ventilretainers på innsugsiden som sprekker. Disse skal være endret for 07.
08-10 modellen er litt mindre romslig og har noe "dårligere" motor for landeveien. Men forøvrig lite vanlige feil med denne og
Når det gjelder zx-10r så er det nok opp til gen 3 (2010) som vil være i din prisklasse. Jeg vil anbefale 07 modellen. (Har også eid 04 og 05. Ingen problemer). Motoren er kanon, momentkurven er bred og funker glimrende på veien. Får du på effektanlegg så er du over 100nm over et område på nesten 7000 rpm. Sykkel er også den nest letteste av alle årganger. Den er romslig nok til lengre turer. Jeg har kjørt dagsetapper på litt over 80 mil/dag og det funker greit.
Den har nå gått 28.000. "Vanlig" feil er stator som ryker på rundt 20.000. Det gjorde min også, men forrige eier hadde kjørt en god stund med dårlig batteri. Ellers er sykkel og motor ganske så bombesikker. Jeg har hatt null problemer utover statoren.
07 får du til et stykke under 100k. Da har du litt ekstra til å bruke på effektanlegg + tuning, og bytte av fjærer (evnt. + litt oppgradering av innmat). Avhengig av din vekt så vil du sannsynligvis gaffelfjærer være litt for stive og bakdemperfjær for myk.
Pass på at ventiljustering er gjort på rundt 24.000.
Selv om 06 modellen er lik bortsett fra farger og noen få detaljer, har flere hatt problemer med ventilretainers på innsugsiden som sprekker. Disse skal være endret for 07.
08-10 modellen er litt mindre romslig og har noe "dårligere" motor for landeveien. Men forøvrig lite vanlige feil med denne og
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 14 jun 2017, 18:54
- Motorsykkelen din: Aprilia RSV 1000
Re: ZX10R vs R1 vs GSXR1000 vs S1000RR - Post din erfaring
Mange gode svar her! Kjør på med flere.
Jeg er nok mest fan av rekkefirer, så skal nok ikke ha noe V-twin igjen. Er ikke noe for meg, både komfort(vibrasjoner) og lyd.
Jeg er nok mest fan av rekkefirer, så skal nok ikke ha noe V-twin igjen. Er ikke noe for meg, både komfort(vibrasjoner) og lyd.