

Er ikke noe å lure på!!
Relaxed kjøring , men fraspark så det holder om man vil.. og tøffere enn det meste å se på!
Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?
Hvorfor vil du ikke ha HD?
Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Helt enigBjerknez skrev: 02 okt 2017, 12:22Fordi jeg synes det er mer sjarm å kjøre en cruiser enn en "potetaktig" sykkel midt i mellom. Cruiser er liksom en egen stil og dessuten så ser (vertfall i mine øyne) Indian Scout meget bra ut. Jeg har ikke bestemt meg ennå og det kan godt hende jeg beholder S1000R'en en stund til, men jeg føler nok den blir litt overkill i forhold til kjøringen jeg kommer til å foreta meg fra nå av.FredrikE24 skrev: 02 okt 2017, 10:56 Hvorfor velge ytterpunkter når man kan velge noe potetaktig midt i mellom?
Jeg ser at kjørelengden pr. år er synkende. Føler jeg er litt halveis ferdig med kneskrap i sving på fellesturer. Det er noe med cruiser som tilltaler meg. Jeg føler jeg er mer "på tur".
Men mye kan skje innen den tid. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at det ikke blir traktor. Da legger jeg heller MC livet på hylla![]()
Jeg trekker nå bare lett på skuldrene og ikke rent lite på smilbåndet hver gang du poengterer at du ikke på noe vis havner bak holkene på en traktorBjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )
Ikke 230, men 252. S og R modellene veier noe mindre enn min, som har fått betegnelsen T. Men... alle har 160 HK, ja.BC45 skrev: 02 okt 2017, 16:38 Jeg har aldri hørt om traktorer på 230 kg med 160 hk. Hvis det finnes må den være uhyre sprek, den vil jeg gjerne teste.
Må prøve å få til det en gangAJ skrev: 02 okt 2017, 16:54Ikke 230, men 252. S og R modellene veier noe mindre enn min, som har fått betegnelsen T. Men... alle har 160 HK, ja.BC45 skrev: 02 okt 2017, 16:38 Jeg har aldri hørt om traktorer på 230 kg med 160 hk. Hvis det finnes må den være uhyre sprek, den vil jeg gjerne teste.
Forskjellen på 22 kg. utgjør neppe noen merkbar forskjell...
Så... joda! Du bør nok teste KTM SuperAdventure, ja.
Når det gjelder fornuft, er nok ADV overlegen.AJ skrev: 02 okt 2017, 16:05Jeg trekker nå bare lett på skuldrene og ikke rent lite på smilbåndet hver gang du poengterer at du ikke på noe vis havner bak holkene på en traktorBjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) ).
Det tror jeg også andre traktorkjørere gjør også, være seg GS/GSA-folket og de som sitter høyreist og avslappet på sine Super Ténéré, Tiger Explorer, Multistrada, Stelvio, Caponord, Crosstourer, V-Strom, Versys, Varadero og ikke minst alle de med sine østerrikske Adventure sykler der ute.
Uansett, lykke til med vurderingene, avveiningene og til slutt valget av ny sykkel. Når den tid kommer.
Skjønner at det ikke er samme kjøre egenskaper, men de kan vel sammenliknes? Det jeg egentlig lurer på er hvor dårlig er kjøreegenskapene i forhold til S1000R :)Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?
Hvorfor vil du ikke ha HD?
Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Hvis jeg evt. bestemmer meg for en slik sykkel så kan jeg ikke forvente meg en S1000R i egenskaper. Ikke engang i nærheten. Men det jeg kan forvente meg (muligens) er litt mer "stil" og en mer laydback kjørestil. Altså en perfekt tursykkel som både ser bra ut og som er tilsynelatende god å kjøre.
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )
En HD vil jeg ikke ha fordi de er overpriset samt at jeg ikke vil kjøpe meg inn i dette miljøet. Jeg vil ha noe som er litt mer unikt.
Men som nevnt... dette er bare antakelser så langt. Kan godt være jeg beholder Bimmern i noen år til. Må se først om kjørelysten kommer tilbake igjen :)