FJR
Re: FJR
Takk for alle innspill så langt. Klart skulle gjerne hatt 2013 eller nyere, men jeg ønsker å beholde BMW Z4'ern, så da blir budsjettet deretter.
Ja, det var ventilstyringene som ga etter på "tikkerne"/noen få %, men er vist ikke problem på 2006-.
Jeg liker de stadige omtalene som sier at den er av det sporty slaget! Nok ett stykke fra K1300S og ZZR1400, men, alikevel "sporty".
Ja, det var ventilstyringene som ga etter på "tikkerne"/noen få %, men er vist ikke problem på 2006-.
Jeg liker de stadige omtalene som sier at den er av det sporty slaget! Nok ett stykke fra K1300S og ZZR1400, men, alikevel "sporty".
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: FJR
Ja, sporty er den. Plukk av sideboksene og toppboks, kjør kun med tankveske på dagsturer og kveldsturer så merker du ikke størrelse og vekt. Da oppleves den lett og leken når du er blitt kjent med den. Jeg opplever ikke min som topptung. Manøvrering i sakte fart på brostein rundt bensinpumper er helt uproblematisk. Men man er selvfølgelig svært forsiktig ved stopp og manøvrering på grus. Den skal ikke så veldig mange grader over til siden før man må gi opp å holde den igjen, særlig hvis kjøreskoene er i fare for å skli på underlaget.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: FJR
Ikke for å erte Kjellv
, men du skriver at det ikke skal så mange gradene over på siden før du ikke kan holde den. Det er både topptung og tung det
Trøsten er at det kan som du sier avhjelpes med å ta av bagasje, pakke fornuftig og riktig.
Zzr jeg har er tung, så du må passe deg med den også, men den er mye mye bedre en Blackbirden jeg hadde før. Men sett deg på en MV Agusta Dragster som veier 167 kg så skjønner du hvorfor du blir frakjørt av små sykler på litt eleverte veier.
Som touring er den blant de beste, er bare RT 1200 som er lettere. Vekt er det jeg synes er den kjipe greia, gjelder stort sett alt , så jeg er villig til å prøve noe helt annet et år...vi får se hva en gammel kropp og hva lommebok tillater til sommeren. Har lyst å velge noe fundamentalt annerledes enn hva jeg har hatt. Og siden jeg er en mye yngre utgave av meg sjøl straks jeg sitter på to hjul innrømmer jeg at 167 kg kiler i skap hooligan inni meg.
Zzr jeg har er tung, så du må passe deg med den også, men den er mye mye bedre en Blackbirden jeg hadde før. Men sett deg på en MV Agusta Dragster som veier 167 kg så skjønner du hvorfor du blir frakjørt av små sykler på litt eleverte veier.
Som touring er den blant de beste, er bare RT 1200 som er lettere. Vekt er det jeg synes er den kjipe greia, gjelder stort sett alt , så jeg er villig til å prøve noe helt annet et år...vi får se hva en gammel kropp og hva lommebok tillater til sommeren. Har lyst å velge noe fundamentalt annerledes enn hva jeg har hatt. Og siden jeg er en mye yngre utgave av meg sjøl straks jeg sitter på to hjul innrømmer jeg at 167 kg kiler i skap hooligan inni meg.
Memento mori
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: FJR
Litt topptung sykkel er vel et minimalt problem så lenge man rekker godt ned med begge beina ?
Jeg sørger i alle fall for å holde sykkelen loddrett ved parkering og start.
Om litt høyt tyngdepunkt var et stort problem skulle mange ADV-førere havne på sida i løpet av sesongen, nesten så jeg ser for meg at de ligger strødd rundt bensinpumpene.

Jeg sørger i alle fall for å holde sykkelen loddrett ved parkering og start.
Om litt høyt tyngdepunkt var et stort problem skulle mange ADV-førere havne på sida i løpet av sesongen, nesten så jeg ser for meg at de ligger strødd rundt bensinpumpene.




De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: FJR
GratulererZZR-Erling skrev: 10 des 2017, 16:12 Da var valget tatt og kontrakt skrevet under:
FJR 1300 2006 kjørt 34k km, mørk blå med sølv striper
![]()

Men... bare 34K...

På 11 år og ditto sesonger på en tursykkel som denne?
Litt over 3K pr. sesong i snitt. Det var lite...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: FJR
På motorsykkelturene jeg er med på, så er det en del BMW-boxere. Jeg får litt inntrykk av at boxerne er litt tunge å "flicke" på når jeg hører praten går om sykkelkjøring. Er det tilfelle på FJR og Blackbird også?
Jeg ser jo for meg at BMWs Flying Brick design gjør sitt med å bidra til lavt tyngdepunkt i det minste til tross for fort 300kg med full tank.
Å få på en passasjer eller fulle sidekofferter og to brett pils på bagasjebærern merker man i grunn svært lite til..
En kompis har V-twin, han har et ganske kraftig venstre lår i forhold til det høyre ettersom den er så tung å få av støtta
Jeg ser jo for meg at BMWs Flying Brick design gjør sitt med å bidra til lavt tyngdepunkt i det minste til tross for fort 300kg med full tank.
Å få på en passasjer eller fulle sidekofferter og to brett pils på bagasjebærern merker man i grunn svært lite til..

En kompis har V-twin, han har et ganske kraftig venstre lår i forhold til det høyre ettersom den er så tung å få av støtta

Re: FJR
R1150R -05 svingte bra den, men den hadde en "seig" motorkarakteristikk uten noe på topp, og ikke så presis som jeg er vant til, men som sagt, den svingte ålreit.
Har nå vært igjen x*100 000km og:
GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, SV1000S, K1200S, ZZR1400, K1200S nr 2 ja, Tiger 800, GSX1400, ZZR1400 nr 2 ja, K1300S, R1150R og nå FJR1300
3 på topp: K1300S, ZZR1400, K1200S....YZF1000R var ganske presis å kjøre, VF1000F wobblet mye, likeså CB11000F, VF500F2 var morsom, FJ1100 var også bra, ZX6R var bra, ZZR1400 08 var morsom og bra
Har nå vært igjen x*100 000km og:
GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, SV1000S, K1200S, ZZR1400, K1200S nr 2 ja, Tiger 800, GSX1400, ZZR1400 nr 2 ja, K1300S, R1150R og nå FJR1300

3 på topp: K1300S, ZZR1400, K1200S....YZF1000R var ganske presis å kjøre, VF1000F wobblet mye, likeså CB11000F, VF500F2 var morsom, FJ1100 var også bra, ZX6R var bra, ZZR1400 08 var morsom og bra
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: FJR
Gratulerer! Er et bra valg.
Var innom Asker MC-klubb forrrige året, tror det var ca 13 x FJR1300'er der, samtidig...
Mange som liker å kjøre langtur der.
Var innom Asker MC-klubb forrrige året, tror det var ca 13 x FJR1300'er der, samtidig...
Mange som liker å kjøre langtur der.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.