AJ skrev: 21 sep 2016, 18:38
Jeg kjører på mitt andre sett Bridgestone Battlax Adventure A40R dekk på KTM'en og er storfornøyd med disse dekkene.
De sliter jevnt, er retningsstabile og inngir stor tillit i svinger og på vått føre.
Må si jeg er mektig imponert over disse, som utvilsomt er de beste jeg har hatt på sykkelen.
Slitestyrken er også meget god. Så langt har jeg kjørt ca. 5000 med disse, mye i høy fart på motorvei i Danmark, Tyskland, Østerrike og Italia, og slik ser de ut etter ca. 5K:
Bridgestone er antakelig ikke ansett som det mest "sexy" MC-dekket der ute, men at de er blant de aller beste er i hvert fall ikke jeg særlig i tvil om.
Anbefales uten forbehold til alle adventuresykler

.
Jeg trenger dekk som primært brukes for pendling ca 8 mil per dag. IRC Road Winner originaldekkene holdt lenge. Framdekket
ble skiftet etter over 30 000 km. Nå har sykkelen gått ca 14 000 etter skiftet, og det er dags.
IRC-dekkene har holdt over dobbelt så mange km som noen av de andre dekkene jeg har benyttet på sykkelen. Men, prisen jeg fikk
i dag var hinsides:
"Eneste plassen jeg får bestilt det dekket er originalt ifra Kawasaki, det koster i overkant mye.
Bakdekk: 4724 kr ink mva
Framdekk: 3167 kr ink mva ".
Og det til en Kawasaki 250R, der dekkene ikke trenger tåle høyere hastighet enn 160 km/t.
Er disse Bridgestone Battlax-dekkene å anbefale for en Ninja 250R, med tanke på slitestyrke?
Andre dekk som varer lenge?
Takk for evt råd.