Råeste gatesykkel ever....

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

https://www.youtube.com/watch?v=jy6tTk48gy0

Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 622
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Canutus »

Grei nybegynnersykkel der der :prf

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Bosted: Arendal
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av kvase »

Nesten som en Spark
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Bosted: Karmøy

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av bikerdude73 »

Hm... Må visst begynne og levere Lotto !! :D :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

ZZR-Erling

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av ZZR-Erling »

146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev: 28 jan 2018, 13:19 146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html

Bilde
Da er det vel ikke en gatesykkel ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39831
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av AJ »

Denne må vel kunne sies å være en verdig kandidat til råeste gatesykkel ever... :crazy: :
MIDALU.jpg


Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Jompa »

Her Simpson, les og bli klok;

http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
110414-2015-kawasaki-ninja-h2-studio-19.jpg
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Beklager Jompa, dette er for det første noen tunge strykejern sammenlignet med Ducatien, kjøreegenskapene og elektronikken er ikke i nærheten, og som jeg sier dette er det råeste i RR klassen, med det menes vel Superbike.
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24627
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Bjerknez »

Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser? ;)

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av JanK »

Madonna har hatt rett i alle år...

Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.

Bilde
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 28 jan 2018, 16:32 Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser? ;)
På ingen måte, de hadde mer å gå på med V twin, men pga dimensjoner, dynamikk og lignende var tiden kommet ril å bruke v4, som også sitter i Desmocedici :D

Brukeravatar
Plastrakett
Innlegg: 12
Registrert: 25 jan 2018, 17:34
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600, 2007

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Plastrakett »

Man kan sammenligne rå fart, tall som vekt... men det som kommer frem mest her er vel at sykkelen skal være enkel å kjøre fort, og det er en spennende moderne vri på 'next best thing'
Bilde Bilde

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Bosted: Ullensaker

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Greenone »

Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Greenone skrev: 28 jan 2018, 20:01 Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Ser du på Speciale versjonen kan du legge på 10-12 hk og ta av noen kg.
Og de kommer til å komme med en R versjon som er hakke råere enn det igjen.
Vekt har alltid vært en av Ducati sine store fordeler, min 1098, som kom for 11 år siden veide 172 kg.
Forrige Panigale, 166 kg.
Foreløpig er det ingen andre som matcher spec på denne sykkelen.
I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av hakhap »

simpson skrev: 28 jan 2018, 20:37 I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.
Nå er det vel sånn at det er bare to Factory team og det er Kawa og Ducati? men ellers enig i at det blir feil å begrense WSBK, men det er litt kjedelig med samme vinnere vær helg da.

back on topic, ja den nye V4 til Ducati ser flott ut og skal bli artig å se litt flere tester etterhvert.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av cannon »

Simpson: helt enig, dette er ganske sikkert et vinnerjern.
Foreløpig leveres den med 1100 cc og det går nok ikke i Superbike, med 4 sylindre. Standardutgaven veier 195 og har 214 på veiva. Der er bra, men ikke ekstremt. Speciale produseres i 1500 eks. Ikke lett få få tak i en sånn, tror jeg.
R-utgaven bør vel komme i liter-versjon, hvis ikke så har de jo ingenting i racing å gjøre. Det blir spennende å se hva som skjer. Hvis en liter-R utgave kommer med 215-220 hk så vil mange bli imponert.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

hakhap skrev: 28 jan 2018, 21:13
simpson skrev: 28 jan 2018, 20:37 I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.
Nå er det vel sånn at det er bare to Factory team og det er Kawa og Ducati? men ellers enig i at det blir feil å begrense WSBK, men det er litt kjedelig med samme vinnere vær helg da.

back on topic, ja den nye V4 til Ducati ser flott ut og skal bli artig å se litt flere tester etterhvert.
Aprilia, Suzuki, Honda, Yamaha, MV Augusta har rene fabrikks team mens bla BMW støtter private team, så det er egentlig ganske bra muligheter for alle å bli med på utviklingen.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

cannon skrev: 28 jan 2018, 21:38 Simpson: helt enig, dette er ganske sikkert et vinnerjern.
Foreløpig leveres den med 1100 cc og det går nok ikke i Superbike, med 4 sylindre. Standardutgaven veier 195 og har 214 på veiva. Der er bra, men ikke ekstremt. Speciale produseres i 1500 eks. Ikke lett få få tak i en sånn, tror jeg.
R-utgaven bør vel komme i liter-versjon, hvis ikke så har de jo ingenting i racing å gjøre. Det blir spennende å se hva som skjer. Hvis en liter-R utgave kommer med 215-220 hk så vil mange bli imponert.
R kommer, men ikke i år, racing er jo grunnen til at de allerede nå kommer med enda en versjon av Panigale.
Jeg tipper at det blir over 220 hk i den med 1000 cc, men vi får vente i spenning.
Det eneste som er så synd er at prisen dessverre blir i drøyeste laget, det er garantert.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av cannon »

Jeg tror 220 er i overkant. Ikke fordi de ikke får det til, men fordi det blir for dyrt. Og jeg tror det er mye av årsaken til at mange av merkene holder litt igjen på effektutviklingen. Jeg tipper at en 5% effektøkning på std R-liter-motorer med +200 hk fordyrer sykkelen med 50 til 100 tusen. Serviceintervaller blir trolig betydelig kortere og servicekostnader blir betydelig høyere. Forsikringspremier blir også en utfordring.
Elektronikken tror jeg alle merkene har klart å kommersialisere etter utviklingen i racing. Beskrivelsen av elektronikk-funksjoner på tvers av merkene er til forveksling lik. Tror alle har adoptert såkalt 6-akse gyrosensor. Til racingformål har alle merkene langt mer sofistikert elektronikk enn det de leverer på skiltsykler.
Blir spennende å følge med på dette:)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av cannon »

simpson skrev: 29 jan 2018, 08:04 I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift
Jeg tror en 220 hk 1000cc v4 vil slite big time med 15000 km intervall (og det ville en rekkefirer også ha gjort). Den vil bli en formidabel baneracer, men kanskje en for dyr og for krevende greie å ha til hverdagsbruk.
Poenget mitt med elektronikkforskjellene var at for eksempel Yamaha YEC ikke leverer samme sw-kitet til internasjonale superbiketeam som til oss YEC-amatører, og jeg tror HRC og de andre gjør det på samme måten. Vi prøvde å laste ned MAP'et fra en YEC Superbike (finsk toppteam) med min SW. Nytteløst.

Men igjen: jeg støtter din vurdering av V4'n fullt ut. Skulle vært gøy å få prøvd en på bane....og det tror jeg at jeg skal klare å få til:)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Andreas »

simpson skrev: 29 jan 2018, 08:04 I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift
V4 får 12000km på OIL Service og 24000km på Desmo Service. Samme som de andre Panigalene, men uansett gode intervaller til å være slike sykler. Men det er ikke mange av disse syklene som ruller så langt på en sesong, se de fleste av de får nok en obligatorisk årlig service på kortere kjørelengder.. For banekjøring gjelder egne service intervaller, har ikke sett noe for V4 enda, men det er typisk 5000km på olje og 10000km for ventilklaringer osv.

Svar