Showroom blir mer og mer vanskelig for forhandlere. Det blir ofte bare noen vareprøver for å vise fram varespekteret som er tilgjengelig. Det er dyrt å ha varer utstilt som det selges lite av. Likedan er det med delelager. Det er kun slikt man vet man selger en del av gjennom sesongen som holdes på eget lager. Altså filter, bremseklosser, de mest solgte hendler, lyspærer, noen speil o.l.Relax skrev: 09 feb 2018, 20:45 Jeg er enig i dette!
Nå snakker vi om MC, men dette gjelder mange andre fag/ emner også...
Snart er handelssenter /byer bare sko butikker, H&M, og noen cafe / konditorier ( som jeg liker !!!, altså konditoriene) ) ,,,resten finner du på nett...dvs "byen" / handelssenter ( og MC butikken) er kun "show-rooms" og handelen foregår på nett etterpå.
I gamledager var "showrooms" en del av firmaet , men i dag er de ikke det, Dvs diverse butikker går "ad dundas", men netthandel tjener penger på dem.
Joda, dette vil gå seg til ( antagelig) ..netttbutikker vil ha de "showrommene" ( utstillinglokaler i kjøpesenter /butikker/ byer ala Googles, Amazones osv. ) ..men det tar noen år...flere år..og i mellomtiden miste mange jobben sin ...og vi forbrukere( bikers) mister , i mellomtiden, service, #gammeldags "knowhow" tilgjengelighet, lokalt miljø, hjelp der og da!!!! , og betryggelsen ved at man fortsatt kan få fikset ting mens man er "on the road" forsvinner. Det er forskjell på å få fikset ting i løpet av dagen , neste dag og bestille ting over nett osv.![]()
Men dette er bare noe man må tilpasse markedet, og jeg er redd det går mer og mer i denne retningen. Noen få store forhandlere i landet tar over markedet som er igjen, sammen med store utenlandske nettbutikker. Den lille lokale forhandleren går en usikker fremtid i møte, og vil nok etterhvert kanskje forsvinne. En og annen er innom butikken av og til for å se på hjelmer og klær, men ofte er de bare ute etter å sjekke størrelser før de skal hjem å bestille fra en eller annen nettbutikk. Eller de vil ha hjelp fra delelageret for å finne et delenummer de trenger å søke etter på ebay. Ofte helt åpenlyst også, med største selvfølge forventer såpass service at de kan få hjelp til dette.
..det har vært en og annen som har blitt nødt til å innse at det ble bomtur hos oss. Hverken hjelmstørrelse eller delenummer ble de klokere på. Ikke engang den mest serviceinstilte butikkmedarbeideren har lyst å hjelpe slike.