Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Hei!
Tok lappen i fjor, og kjørte en Hornet 2012 forrige sesong. Nå ønsker jeg å oppgradere, og ønsker litt tips og råd.
Jeg er omtrent 1.90 høy, og vekta viser i overkant av 100. Sånn sett er vel kanskje cruiser eller tourer det beste, men jeg er ufattelig svak for naked-sjangeren, og ønsker nok en slik. Jeg har sett på MT09, men jeg ser at flere klager over myke / dårlige dempere, og sånn sett bør jeg kanskje gå for den nye MT09 SP som kommer ferdig oppgradert med Ohlins.
Andre sykler jeg vurderer er Z1000 og Speed Triple.
Jeg kjørte ganske mye i fjor, og brukte sykkelen til og fra jobb hver dag, uansett vær. Så den må være forholdsvis komfortabel. Når det er sagt har det gått helt greit med den lille Horneten også, så jeg er kanskje ikke veldig kravstor på akkurat dette.
Budsjettet er på rundt 160k. Ønsker å kjøpe en sykkel som holder meg i mange år fremover, jeg er ikke av typen som bytter hverken mobil eller bil hvert år. Tips og tanker mottas med masser av takk! :)
Tok lappen i fjor, og kjørte en Hornet 2012 forrige sesong. Nå ønsker jeg å oppgradere, og ønsker litt tips og råd.
Jeg er omtrent 1.90 høy, og vekta viser i overkant av 100. Sånn sett er vel kanskje cruiser eller tourer det beste, men jeg er ufattelig svak for naked-sjangeren, og ønsker nok en slik. Jeg har sett på MT09, men jeg ser at flere klager over myke / dårlige dempere, og sånn sett bør jeg kanskje gå for den nye MT09 SP som kommer ferdig oppgradert med Ohlins.
Andre sykler jeg vurderer er Z1000 og Speed Triple.
Jeg kjørte ganske mye i fjor, og brukte sykkelen til og fra jobb hver dag, uansett vær. Så den må være forholdsvis komfortabel. Når det er sagt har det gått helt greit med den lille Horneten også, så jeg er kanskje ikke veldig kravstor på akkurat dette.
Budsjettet er på rundt 160k. Ønsker å kjøpe en sykkel som holder meg i mange år fremover, jeg er ikke av typen som bytter hverken mobil eller bil hvert år. Tips og tanker mottas med masser av takk! :)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
KTM 790 Duke?
dette er en sykkel jeg skal sjekke opp i år..
litt dyrere enn MT07 men 30 gamp mer og tro på bra kjøreegenskaper..
dette er en sykkel jeg skal sjekke opp i år..
litt dyrere enn MT07 men 30 gamp mer og tro på bra kjøreegenskaper..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Jeg er litt bekymret for størrelsen på den - men ellers virker det jo å være den perfekte sykkelen, egentlig! Den taes med i betraktning, uten tvil. Takk. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39843
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Ellers har jo KTM andre sykler som er større og som kanskje passer bedre til en på 1,90...
.
SuperAdventure syklene er kjent for å ha høy salhøyde som passer for folk med din kroppshøyde.
Ingen direkte nakensykkel, men heller ikke langt unna. Spesielt gjelder dette R-modellen med lav vindskjerm.

SuperAdventure syklene er kjent for å ha høy salhøyde som passer for folk med din kroppshøyde.
Ingen direkte nakensykkel, men heller ikke langt unna. Spesielt gjelder dette R-modellen med lav vindskjerm.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Da sprenges nok budsjettet såpass at jeg må beregne minst 3 måneder på sofaen, frykter jeg!
Har alltid vært veldig svak for KTM, liker godt fargekombinasjonen og designet.

Har alltid vært veldig svak for KTM, liker godt fargekombinasjonen og designet.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Ikke gæli pris dette Rundt det du foreskriver sikkert litt prutningsmonn og lav km stand er det på den- jeg veit ikke hvem dette er da jeg bor sørpå https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=98522285L M skrev: 08 mar 2018, 20:16 Da sprenges nok budsjettet såpass at jeg må beregne minst 3 måneder på sofaen, frykter jeg!![]()
Har alltid vært veldig svak for KTM, liker godt fargekombinasjonen og designet.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Speed Trippel har alltid kommet meget bra ut i tester. Jeg ville sett nærmere på den.
- Bjerknez
- Innlegg: 24642
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Z1000 vet jeg ikke noe om, men MT09 og Speed Triple er nesten to helt forskjellige sykler. Til budsjettet du har ville jeg gått for en ny MT09 SP. Motoren i MT09 er morsom. Med gode dempere som SP modellen skal ha og en fargekombinsjon som ikke inkluderer neonfarger så tror jeg du er i mål. :)
Sleng på en potte som gir mer lyd og et kort skiltoppheng så er det tut å kjør
Sleng på en potte som gir mer lyd og et kort skiltoppheng så er det tut å kjør

Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Den var ikke dum. Er bare ikke helt sikker på om det er "min type" sykkel. Tenker at jeg ikke kommer til å utnytte tur-potensialet skikkelig.kvase. skrev: 08 mar 2018, 21:21 Ikke gæli pris dette Rundt det du foreskriver sikkert litt prutningsmonn og lav km stand er det på den- jeg veit ikke hvem dette er da jeg bor sørpå https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=98522285
Jepp, jeg holder øynene åpne. Det eneste minuset med den er at sittestillingen faktisk er forholdsvis lik den på Horneten. MT09 er langt mer oppreist, og jeg slipper å lene meg fremover for å nå styret.ZZR-Erling skrev: 08 mar 2018, 21:23 Speed Trippel har alltid kommet meget bra ut i tester. Jeg ville sett nærmere på den.
Ja, er det noe alle nevner er det motorkarakteristikken til hele MT-serien. Problemet er bare at jeg egentlig alltid har sagt at jeg aldri skal handle splitter nye kjøretøy, det være seg bil eller MC. Verditapet er skyhøyt, det blir dyrere ift. servicer i begynnelsen og det må kjøres inn på skikkelig måte.Bjerknez skrev: 09 mar 2018, 03:38 Z1000 vet jeg ikke noe om, men MT09 og Speed Triple er nesten to helt forskjellige sykler. Til budsjettet du har ville jeg gått for en ny MT09 SP. Motoren i MT09 er morsom. Med gode dempere som SP modellen skal ha og en fargekombinsjon som ikke inkluderer neonfarger så tror jeg du er i mål. :)
Sleng på en potte som gir mer lyd og et kort skiltoppheng så er det tut å kjør![]()
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Ville som mekkern sier sjekket ut KTM 790 Duke. Prøvekjørte superduke i fjor, og den er ikke noe utpreget lav sykkel hvis det var det du tenkte på. Selv valgte jeg S1000R nettopp fordi jeg er en del lavere enn deg og den er noe lavere.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24642
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Skal du kjøpe brukt, så ville jeg uansett valgt en MT09 av de du nevner tror jeg. Dog den nye typen (SP). Speed Triple blir fort dyr og da må du nok kjøpe en som har gått en del mer for å klare budsjettet ditt.Ja, er det noe alle nevner er det motorkarakteristikken til hele MT-serien. Problemet er bare at jeg egentlig alltid har sagt at jeg aldri skal handle splitter nye kjøretøy, det være seg bil eller MC. Verditapet er skyhøyt, det blir dyrere ift. servicer i begynnelsen og det må kjøres inn på skikkelig måte.
Tar du bort pris aspektet så er jeg rimelig sikker på at SPeed Triple er den "beste" sykkelen samlet sett, men med en MT09 har så har du verkesteder over alt og den er idiotsikker og bli kvitt igjen. Holder seg bra i pris.
Speed Triple har også hovedservice hver 20.000km. MT09 har så vidt jeg vet hovedservice hver 40.000km. (kjellv får rett på meg hvis jeg sa feil her) :)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Uansett tror jeg dette kan bli en "hit"...og tror den har potensiale.
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... -790-duke/
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... -790-duke/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Det med service er et veldig godt poeng, og noe jeg har glemt å ta med skikkelig i betraktning. Det jeg mente med at jeg "aldri kjøper nytt", er at jeg føler jeg får mer for pengene ved å kjøpe brukt. Både KTM 790 og MT09 SP er nye i år, så de "må" jeg kjøpe nye. Den eldre MT09 blir uaktuell, med mindre bytte av demper på 2017 modellen blir rimeligere enn en ny SP.Bjerknez skrev: 09 mar 2018, 15:57
Skal du kjøpe brukt, så ville jeg uansett valgt en MT09 av de du nevner tror jeg. Dog den nye typen (SP). Speed Triple blir fort dyr og da må du nok kjøpe en som har gått en del mer for å klare budsjettet ditt.
Tar du bort pris aspektet så er jeg rimelig sikker på at SPeed Triple er den "beste" sykkelen samlet sett, men med en MT09 har så har du verkesteder over alt og den er idiotsikker og bli kvitt igjen. Holder seg bra i pris.
Speed Triple har også hovedservice hver 20.000km. MT09 har så vidt jeg vet hovedservice hver 40.000km. (kjellv får rett på meg hvis jeg sa feil her) :)
Uansett, veldig spent på om kjellv har kjennskap til servicekostnadene på KTM 790, MT09 og Speed Triple.
Uten tvil. Av syklene jeg føler er aktuelle for meg, har KTMen tilsynelatende mest å by på ift. teknologi. Alt fra auto-blipper til launch control, liksom.mekkern skrev: 09 mar 2018, 16:15 Uansett tror jeg dette kan bli en "hit"...og tror den har potensiale.
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... -790-duke/
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Tenkte å foreslå KTM 990 SMT, romslig plass og mye fun factor...til leste at du digger autblipping og launch control
Men om du skulle ombestemme deg, denne er lav km og ser veldig røddig ut: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=115417358
Prøvekjørte MT09, er litt Yamaha mann også og kom jo veldig bra ut i test så hadde halveis bestemt meg. Gikk jo greit og alt funket...men ble altfor kjønnsløs for meg, ga med liksom ikke noe
Så da ble det KTM igjen da...

Men om du skulle ombestemme deg, denne er lav km og ser veldig røddig ut: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=115417358
Prøvekjørte MT09, er litt Yamaha mann også og kom jo veldig bra ut i test så hadde halveis bestemt meg. Gikk jo greit og alt funket...men ble altfor kjønnsløs for meg, ga med liksom ikke noe

Sist redigert av pingvin den 09 mar 2018, 18:54, redigert 2 ganger totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- FredrikE24
- Innlegg: 5036
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Vanskelig valg. Kommer jo ann på hva du skal bruke den til tenker nå jeg.
Mitt valg går litt på at jeg bytter ut sykkelen med bil. Da vil jeg ha noe som fungerer under alle værforhold(komfort), har gode pakkløsninger og er sprek nok. Jeg kan ikke si at MT09 har imponert meg i det heletatt foreløpig. Den flytter på seg raskt, det gjør den, men så følte jeg at den manglet alt annet.
Adventure-segmentet er jo temmelig allround, og fungerer jo bra(kanskje litt gubbete?), men jeg liker å sitte i og ikke på sykkelen på en måte.
Da synes jeg store sportstourere passer meg best. Kawasaki ZZR1400, Honda CBR1100XX, BMW K1300S(ev. K1200RS), Suzuki Hayabusa osv. Jeg drømmer selv om K1300S om noen år :)
Om du liker nakensykler, kan jo K1300R være et artig valg :)


Mitt valg går litt på at jeg bytter ut sykkelen med bil. Da vil jeg ha noe som fungerer under alle værforhold(komfort), har gode pakkløsninger og er sprek nok. Jeg kan ikke si at MT09 har imponert meg i det heletatt foreløpig. Den flytter på seg raskt, det gjør den, men så følte jeg at den manglet alt annet.
Adventure-segmentet er jo temmelig allround, og fungerer jo bra(kanskje litt gubbete?), men jeg liker å sitte i og ikke på sykkelen på en måte.
Da synes jeg store sportstourere passer meg best. Kawasaki ZZR1400, Honda CBR1100XX, BMW K1300S(ev. K1200RS), Suzuki Hayabusa osv. Jeg drømmer selv om K1300S om noen år :)
Om du liker nakensykler, kan jo K1300R være et artig valg :)


Sist redigert av FredrikE24 den 09 mar 2018, 18:57, redigert 1 gang totalt.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Kan jo godt korrigere litt: MT-09SP finnes foreløpig ikke noen brukte av. Den ble lansert i Norge 10. Februar i år, og her har det vel ikke vært sesongstart for så veldig mange av oss ennå.Bjerknez skrev: 09 mar 2018, 15:57Skal du kjøpe brukt, så ville jeg uansett valgt en MT09 av de du nevner tror jeg. Dog den nye typen (SP). Speed Triple blir fort dyr og da må du nok kjøpe en som har gått en del mer for å klare budsjettet ditt.Ja, er det noe alle nevner er det motorkarakteristikken til hele MT-serien. Problemet er bare at jeg egentlig alltid har sagt at jeg aldri skal handle splitter nye kjøretøy, det være seg bil eller MC. Verditapet er skyhøyt, det blir dyrere ift. servicer i begynnelsen og det må kjøres inn på skikkelig måte.
Tar du bort pris aspektet så er jeg rimelig sikker på at SPeed Triple er den "beste" sykkelen samlet sett, men med en MT09 har så har du verkesteder over alt og den er idiotsikker og bli kvitt igjen. Holder seg bra i pris.
Speed Triple har også hovedservice hver 20.000km. MT09 har så vidt jeg vet hovedservice hver 40.000km. (kjellv får rett på meg hvis jeg sa feil her) :)
Hovedservice for MT-09 er korrekt, 40 000 km
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Jeg må bare påpeke at jeg ikke digger autoblipping og launch control. Skrev bare at KTM 790 har mest å by på ift. teknologien. Så faktisk på den sykkelen der, men syns kanskje den blir litt vel...tur? Kan godt tenke meg at en slik sykkel blir aktuell om noen år, men per nå foretrekker jeg veldig naken-sjangeren. Hvordan er forresten servicekostnaden på KTM? Hørt at det er ganske kostbart sett i forhold til f.eks. Yamaha?pingvin skrev: 09 mar 2018, 18:53 Tenkte å foreslå KTM 990 SMT, romslig plass og mye fun factor...til leste at du digger autblipping og launch control![]()
Men om du skulle ombestemme deg, denne er lav km og ser veldig røddig ut: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=115417358
Prøvekjørte MT09, er litt Yamaha mann også og kom jo veldig bra ut i test så hadde halveis bestemt meg. Gikk jo greit og alt funket...men ble altfor kjønnsløs for meg, ga med liksom ikke noeSå da ble det KTM igjen da...
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Bare spøker, ble for fristendeL M skrev: 09 mar 2018, 19:17Jeg må bare påpeke at jeg ikke digger autoblipping og launch control. Skrev bare at KTM 790 har mest å by på ift. teknologien. Så faktisk på den sykkelen der, men syns kanskje den blir litt vel...tur? Kan godt tenke meg at en slik sykkel blir aktuell om noen år, men per nå foretrekker jeg veldig naken-sjangeren.

Holder med deg mhp naken vs touring. KTM har jo 3 versjoner av 990 SM, den vanlige, SMT og SMR. SMT klart mest fornuftig med best sete, baggasjemuligheter, skjerm etc. SMR har peanut tank og mindre komfort. Så valget var opplagt, er nesten 50 år og trenger ikke være kul så kjøper selvfølgelig SMT. Men SMRen er jo tøffest da...så ble det likevel (her med touring skjerm og baggasjebrett riktignok)


2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Innlegg: 24642
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
K1300R har jeg faktisk veldig sansen for. Liker utseendet.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
På min KTM Adventure 1090R 2017 mod kosta førstegangs servicen 2300 kr ved 5000 km så på 15000 km servicen kom på 4400 kr sånn sirka +- 30 krL M skrev: 09 mar 2018, 19:17 [ Hvordan er forresten servicekostnaden på KTM? Hørt at det er ganske kostbart sett i forhold til f.eks. Yamaha?
Å neste service er på 30 000 km får vi se - Veldig fornøyd med den jeg har nå hadde 1050 før den er slapp i forhold 1090 har punsj hele veien. 1050 hadde 95 HK 1090 har 125 hk
Regner med at det ligger på om trent det samme på KTM 1090 ADV.
Mulig litt over på 1290 S å R modellene

Har ikke Yamaha ofte olje skift på grunn av liten olje beholdning mon tru

Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- FredrikE24
- Innlegg: 5036
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Helt enig! Ikke minst er den fullpakket med tekniske finesser. Sykkelen ble lansert i 2006 som K1200R. Kjøremoduser, dekktrykkontroll, elektronisk demperjustering, cruise, steilekontroll, antispinn og antiskrens, integralbremser med servo, dual-lever forstilling osv. Osv osv. 167hk i K1200R og 175hk i K1300R og et LASS med NM..
BMW sin K-serie ligger alltid i forkant og satt standarden på den tiden. K1300GT har samme motor, dog litt annerledes tunet med 160Hk og litt mer dreiemoment fra bunn.
Klart at S1000 har litt mer racingpreg, men du verden og disse K1300ene går. K1300GTen til min far går rett på bakhjulet om man er litt brå på gassen i 2.gir, på 3.gir også om det er lite bensin på tanken..
Nå er jeg BMW fanboy av dimensjoner, men det har jeg vært siden jeg var fire og fikk være med på Rudskogen i en E30 M3 Evo..
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Næ.. 1300R vil jeg tro har samme elektronikk som 1300S,dvs ikke cruise og ikke antisteil.
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Jeg har en K1300R (2011) og tror den har mesteparten av utstyrslisten fra orginalt, men steilekontroll har den ikke, og tror ikke det står på listen.
Nå er dette min første sykkel, og før kjøp prøvekjørte jeg kunn en ny 900Tracer før jeg prøvde denne K1300R'en. Ellers leide jeg litt sykler på 90-tallet, så erfaringsgrunnlaget er ikke det store. Men idé jeg fikk en tur med denne BMW'en, så følte jeg bare alt stemte (bortsett ifra de som sier en bør begynne på noe mindre).
900Tracer'n var artig å kjøre, fint drag i motor, og kunne nok kjørt mye lenger enn den 3-timers turen jeg fikk. Kunne helt sikkert blitt veldig fornøyd med den óg, men K1300R ga ivertfall meg en HELT annen opplevelse av at det var den rette for meg, og som gjorde at jeg betalte vesentlig mer enn det jeg egentlig var tenkt å legge i MC (og har aldri angret på valget).
Som nybegynner syns jeg denne sykkelen er lett å kontrollere, og ukontrollert løft på fremhjulet har aldri vært noe problem bortsett ifra en gang da jeg akselererte endel over en liten bakketopp.
Nå er dette min første sykkel, og før kjøp prøvekjørte jeg kunn en ny 900Tracer før jeg prøvde denne K1300R'en. Ellers leide jeg litt sykler på 90-tallet, så erfaringsgrunnlaget er ikke det store. Men idé jeg fikk en tur med denne BMW'en, så følte jeg bare alt stemte (bortsett ifra de som sier en bør begynne på noe mindre).
900Tracer'n var artig å kjøre, fint drag i motor, og kunne nok kjørt mye lenger enn den 3-timers turen jeg fikk. Kunne helt sikkert blitt veldig fornøyd med den óg, men K1300R ga ivertfall meg en HELT annen opplevelse av at det var den rette for meg, og som gjorde at jeg betalte vesentlig mer enn det jeg egentlig var tenkt å legge i MC (og har aldri angret på valget).
Som nybegynner syns jeg denne sykkelen er lett å kontrollere, og ukontrollert løft på fremhjulet har aldri vært noe problem bortsett ifra en gang da jeg akselererte endel over en liten bakketopp.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Nei. Dette gjelder bare 125cc, og er nok ganske likt med alle merker. Der er 3000/6000 ikke uvanlig.kvase. skrev: Har ikke Yamaha ofte olje skift på grunn av liten olje beholdning mon tru
For tunge sykler har de fleste Yamaha serviceintervall på 10000, og storservice ved 40000
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Enda en "hvilke sykkel vil jeg ha" - tråd
Okei Kjellv
Her er litt mere om 790 som ligger inne på linken skarp konkurrents til en del andre denne her ja
Info https://www.motorcyclenews.com/news/new ... -790-duke/
Her er litt mere om 790 som ligger inne på linken skarp konkurrents til en del andre denne her ja
Info https://www.motorcyclenews.com/news/new ... -790-duke/
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/