Oljesøl i veien

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Oljesøl i veien

Legg inn av Thor Arne »

Hvert år når tohjulingene kmommer på veien, oppdager man oljesøl i veien. Dette er sikkert der også på vinteren, men da kjører de fleste motorsyklister i bil, og er vel like sløv som resten av trafikantene.
Det finnes knapt noe verre enn oljesøl for oss tohjulinger, hvordan er det med merkingen av dette rundt om i landet?
I kristiansand har jeg aldri sett så mange oljesøl skilt som i år, det er nødt til å være en klar forbedring av merkingen fra tidligere år. Men resten av landet da??

GSXR

Legg inn av GSXR »

Oljesøl-skilt??? Dere som er bosatt i Kristiansand-omerådet må være en prioritert gruppe siden det blir satt ut skilt som advarer mot oljesøl.
Denne typen skilt har ihvertfall jeg aldri sett i Trøndelag. Oljesøl derimot, har jeg fått den "glede"
å hilse på mange ganger de siste årene, men varselskilt mot oljesøl.......Aldri :roll:.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Legg inn av ejs »

Hei

Er det ikke så at ordføreren i Kristiansand kjører MC.
Leste noe om dette i Fevennen...
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Sikkert derfor hav ville ha flere moped og mc parkeingsplasser i sentrum også.
Men det er vel statens veivesen som setter ut skilter, ikke ordføreren?

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

jeg har aldri sett ett eneste oljesølskilt jeg. Burde nesten være noe de setter opp uavhengig av hvor du bor, så lenge det er oljesøl.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:Men det er vel statens veivesen som setter ut skilter, ikke ordføreren?
Det er sant, men det hjelper nok sikkert med et lite innspill fra orførerens side eller hva :wink:.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ser kanskje slik ut.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

ejs skrev:Hei

Er det ikke så at ordføreren i Kristiansand kjører MC.
Leste noe om dette i Fevennen...
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Joda, det stemmer det,.. ikke noen bakdel når det gjelder ting som avgjøres politisk iallfall!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Oljesøl i veien

Legg inn av rogg »

Thor Arne skrev:Hvert år når tohjulingene kmommer på veien, oppdager man oljesøl i veien. Dette er sikkert der også på vinteren, men da kjører de fleste motorsyklister i bil, og er vel like sløv som resten av trafikantene.
Det finnes knapt noe verre enn oljesøl for oss tohjulinger, hvordan er det med merkingen av dette rundt om i landet?
I kristiansand har jeg aldri sett så mange oljesøl skilt som i år, det er nødt til å være en klar forbedring av merkingen fra tidligere år. Men resten av landet da??
Håy..
Ikke ofte jeg har sett slike her i nordre Vestfold. Men det har skjedd ved et par anledninger.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Nå nærmer det seg våren i full fart, og det er ikke lenge før de første oljeflekkene ligger der.
Men det er ikke bare oljeflekker man skal passe seg for.
Det vil ligge mye grus, sand og steiner i veien den første tiden. Og om ikke det var nokk, så er det masse hull og store sprekker i asfalten.
Her i nordre vestfold er veiene etter denne vinteren helt forferdelige. Det er store slaghull og svære sprekker i asfalten.

Så når det er tid for å lufte sykkelen for første gang....TA DET ROLIG....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar