Hvert år når tohjulingene kmommer på veien, oppdager man oljesøl i veien. Dette er sikkert der også på vinteren, men da kjører de fleste motorsyklister i bil, og er vel like sløv som resten av trafikantene.
Det finnes knapt noe verre enn oljesøl for oss tohjulinger, hvordan er det med merkingen av dette rundt om i landet?
I kristiansand har jeg aldri sett så mange oljesøl skilt som i år, det er nødt til å være en klar forbedring av merkingen fra tidligere år. Men resten av landet da??
Oljesøl i veien
Oljesøl-skilt??? Dere som er bosatt i Kristiansand-omerådet må være en prioritert gruppe siden det blir satt ut skilt som advarer mot oljesøl.
Denne typen skilt har ihvertfall jeg aldri sett i Trøndelag. Oljesøl derimot, har jeg fått den "glede"
å hilse på mange ganger de siste årene, men varselskilt mot oljesøl.......Aldri
:.
Denne typen skilt har ihvertfall jeg aldri sett i Trøndelag. Oljesøl derimot, har jeg fått den "glede"
å hilse på mange ganger de siste årene, men varselskilt mot oljesøl.......Aldri

- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Re: Oljesøl i veien
Håy..Thor Arne skrev:Hvert år når tohjulingene kmommer på veien, oppdager man oljesøl i veien. Dette er sikkert der også på vinteren, men da kjører de fleste motorsyklister i bil, og er vel like sløv som resten av trafikantene.
Det finnes knapt noe verre enn oljesøl for oss tohjulinger, hvordan er det med merkingen av dette rundt om i landet?
I kristiansand har jeg aldri sett så mange oljesøl skilt som i år, det er nødt til å være en klar forbedring av merkingen fra tidligere år. Men resten av landet da??
Ikke ofte jeg har sett slike her i nordre Vestfold. Men det har skjedd ved et par anledninger.
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Nå nærmer det seg våren i full fart, og det er ikke lenge før de første oljeflekkene ligger der.
Men det er ikke bare oljeflekker man skal passe seg for.
Det vil ligge mye grus, sand og steiner i veien den første tiden. Og om ikke det var nokk, så er det masse hull og store sprekker i asfalten.
Her i nordre vestfold er veiene etter denne vinteren helt forferdelige. Det er store slaghull og svære sprekker i asfalten.
Så når det er tid for å lufte sykkelen for første gang....TA DET ROLIG....
Nå nærmer det seg våren i full fart, og det er ikke lenge før de første oljeflekkene ligger der.
Men det er ikke bare oljeflekker man skal passe seg for.
Det vil ligge mye grus, sand og steiner i veien den første tiden. Og om ikke det var nokk, så er det masse hull og store sprekker i asfalten.
Her i nordre vestfold er veiene etter denne vinteren helt forferdelige. Det er store slaghull og svære sprekker i asfalten.
Så når det er tid for å lufte sykkelen for første gang....TA DET ROLIG....