Dexter skrev:AJ skrev:Dexter skrev:Høyreklikk på linken til programmet og se under arkvalget "kompatibilitet"
Har prøvd, men funker ikke...
Da har jeg et forslag som garantert ikke løser firefox-problemet. Jeg foreslår at du prøver google-chrome. Bare for å prøve.... Når du kan bekrefte å ha prøvd chrome i 72 timer og samtidig kan si at chrome ikke er et alternativ så lover jeg å gjøre det jeg kan for å hjelpe deg og andre som sliter med fox...
Skjønner...
har prøvd Google Chrome tidligere og senest i går - tilsammen mer enn 72 timer

- og kan si såpass at den er kjapp, men det er også det eneste jeg liker med denne Chrome browseren.
Faktisk synes jeg mer om Safari...
Men aller helst vil jeg bruke Firefox, evt. Opera 10.50 så snart Opera software får ut fingeren og gjør den ferdig...
Det siste og rare, vil jeg si, som jeg har opplevd med Firefox på Vista maskinen her hjemme er at 'Personas' extension funker i 3.5.7. versjon på en helt annen måte enn i 3.6. versjonen på XP maskinen.
Firefox på begge har vært 'ikledd'
Mostly Crystal themes.
Dette har fungert helt fint på begge.
Etter at jeg vekselsvis installerte versjon 3.6. og 3.5.7. oppå hverandre for til slutt å ende med den versjon som er den eneste som starter i Vista, nemlig 3.5.7. så viste det seg at 'Personas' funker slik jeg trodde den skulle gjøre i 3.6. versjon på XP, nemlig slik:
at jeg kunne veksle mellom ulike 'Personas' (bakgrunns-bilder i browserheadingen) og samtidig beholde Mostly Crystal ikonene.
Slik funker det i 3.5.7 på Vista, mens 3.6. versjon på XP tilbakestiller Mostly Crystal ikonene til Firefox standard ikoner ved bytte av 'Personas'. I tillegg får jeg her beskjed om om restarte browseren hver gang jeg endrer 'Personas' utseende, mens i 3.5.7 versjon skjer dette uten restart.
Rare greier...
Ok, jeg skjønner så klart at dette problemet har
svært smal akademisk interesse for kun noen ytterst få, men jeg synes det er et merkelig problem som jeg aldri tidligere har opplevd.
Så av ren akademisk (og en smule nerdete...) interesse kunne jeg tenke meg å finne ut hva årsaken kan være...