Nå har vel ikke jeg skrytt S1000R opp i skyene her kjellv når det gjelder kjøring med passasjer. Faktisk har jeg nesten ikke nevnt s1000r i det hele tatt i denne tråden. Jeg skriver til og med at den er «rævva» når det kommer til sittekomfort for passasjer...kjellv skrev: 19 mai 2018, 10:10 Som vanlig når Norges mest kjøpte sykkel siden 2015 diskuteres, vil Bjerknez benytte anledningen til å fortelle oss hvor dårlig den er.
MT-07 faller i gjennom dersom man sammenligner den med f.eks en S1000R. Denne type sammenligning er det vel ellers bare TV2 som kunne finne på å gjøre. Men TV2 kunne faktisk ha konkludert med at MT-07 var testvinner, fordi de konkluderer med hvor mye man får for pengene. Der er jo det markedet har gjort, det er derfor den selger i bøtter og spann. 2018 modellen er også første år i generasjon 2, blant annet med bedre dempere. Ikke dyre premium dempere denne gang heller, men bedre enn gen 1. Det er dette markedet vil ha. Mye sykkel for pengene. En sykkel som er tøff å se på, tøff å kjøre, morsom motor og som ikke koster skjorta.
Alle skjønner at sykler med 100 hk kraftigere motor og prislapp 150000 dyrere nødvendigvis bør være bedre. Men ikke alle kan bruke så mye penger på sykkel. Derfor selges det mange flere MT-07 enn f.eks. S1000R.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Jeg skriver heller ikke at MT07 er en dårlig sykkel. Så hvor du har det fra vet jeg ikke. Jeg synes bare det er viktig å nevne at det faktisk er en grunn til at MT07 koster under 100.000 kroner. Hvis man tror man får en sykkel som egner seg til «alt» til den prisen så mener jeg man bør si ifra.
MT07 er mye sykkel for pengene ja, og det er derfor den selger så bra. Ikke fordi den egner seg som en «allround» sykkel med tanke på å kjøre to på sykkelen.
Hvis man sier at MT07 er egnet tilr å kjøre to på, så forstår jeg ingenting. Det er kanskje en av de syklene som er minst egnet til dette av de jeg har prøvd. Faktisk hadde jeg ikke turt og kjørt en MT07 med standard oppsett noe annet sted enn på en noenlunde rett vei i fartsgrensen med to på.
Man blir vant til det meste, uansett hva man kjører. Har man ikke noe sammenligningsgrunnlag, så er det lett å tro at sykkelen man selv kjører er den «perfekte». Jeg har selv vert der.
Har man planer om å kjøre to på sykkelen over lengre distanser så ville jeg absolutt ikke anbefalt MT07 nei. Hvis man er to personer på 60-70 kilo hver og bytter ut demperne, så kanskje, men å laste en MT07 med 200 kilo dor så og slå seg løs ser jeg nesten på som galskap.
Skal man ha en morsom sykkel til en rimelig penge med heftig lyd og ok utseende dor å kose seg på tur alene så er MT07 en flott sykkel. Men noen allrounder er det absolutt ikke. Mener jeg.