Bjerknez skrev: 28 mai 2018, 07:04
barske skrev: 27 mai 2018, 23:55
JK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37
Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene
Takker
Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb
Så bare si i fra..
Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45
Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?
Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.
Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Men sammenlignet med Bimmern så taper den stort. Skikkelig overpriset sykkel og i den prisklassen får man tross alt en toppspekket Superduke 1290R, Yamaha MT10, Aprillia Tuono og selvsagt en BMW S1000R, inkludert en to ukers tur på kontinentet.
Så sammenlignet med Bimmern i mitt hode så ligger den bak på alt, og samtidig koster den skjorta. Utseendet går i Dragteren sin favør, men dessverre går designet ut over det praktiske og da faller den igjennom (for meg)
Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel. Det er faktisk en av de mer hyggelige syklene jeg har prøvekjørt så langt. Skulle jeg valgt en sykkel i 800cc klassen i dag, så hadde det blitt Street Triple RS. 100.000 billigere og minst like god sykkel.
Den er rett og slett kraftig overpriset.
Synes Brutale ser veldig fin ut, designmessig. Sjekket ytelsesdata hos Sportrider.
https://www.sportrider.com/tech/sportbi ... ce-numbers
Ser bla følgende: 1/4 mile 60-80 mph, 80-100 mph
BMW S1000R: 10.34 s@138 mph, 2.45 s 2.65 s
Brutale 800 : 10.62 s@134.5 mph 2.63 s 2.59 s
Street Triple: 11,00 s@121.4 mph 3.13 s 3.44 s
ZX 14: 9.69 s@146 mph 2.55 2.53 s
---------------------------------------------------------------------------------------
Neppe eksakt samme modeller som selges i Norge, men tallene burde kunne gi en indikasjon i alle fall.
S1000R og Brutale 800 er relativt jevngode mtp akselerasjon, 60-80 mph og 80 - 100 mph, mens Triumph'en
muligens ikke kan sies å være i samme klasse der..