Stian87 skrev: 11 mai 2017, 10:23
Hei
Greenhorn
Nå har jeg ikke hatt så mange servicer på min sykkel foreløpig, men jeg har undersøkt litt fordi jeg er litt nerd på pengebruk. Jeg kjenner meg igjen i flere av eksemplene som er nevnt her. På min sykkel er liten service 2500, stor er jeg litt usikker på ettersom det ikke har vørt behov for det.
Ducati har relativt sjeldent service ca. 15 000 km eller en gang i året, ventiljustering er ved 30 000 km så det er forholdsvis høyt. Her vet jeg at mange Ducati-sykler er ganske gode. Hvis du som meg må bytte dekk en gang i året lønner det seg å høre litt rundt. Jeg fikk tips fra
Bjerknez om å kjøpe dekkene selv og sende dem til verkstedet, og det kan du virkelig spare en del penger på. For min del holder det skifte av dekk til mellom 3 og 4 tusen ca. Det er også enkelte leverandører som har dekkpakker som inkluderer skift og som er gode tilbud. Personlig bruker jeg Pirelli og det blir noe dyrere.
Mitt beste råd her er å forhør deg litt i området der du bor og bruk tid på å hente inn tilbud i god tid før service og annet vedlikehold. Press leverandørene på prisene ved å skape konkurranse mellom dem, du kan spare svært mye på å være beinhard her, men jeg anbefaler at du også legger vekt på service og lojalitet, det betaler seg alltid.
jøsses... der ble jeg overrasket igjen gitt

ducati trodde jeg definitivt hadde korte service intervall, er mye jeg ikke er klar over skjønner jeg, og igjen tusen takk til alle dere som skriver svar og innlegg her, dette er veldig opplysende og god informasjon :[-o< ja er vanskelig å finne en god løsning på det med vindstøy/vind.
Tror mye her kan sees i forhold til en persons høyde, vekt, sittestilling og sykkeltype. Jeg har som nevnt 2 sykler og har kjørt med begge i all slags vær. Min erfaring er at på suzuki'en (som har kåpe) opplever jeg mer støy og "vindslag", eller turbulens mot sykkelen enn når jeg har kjørt rebel 250'en i tilsvarende vær. Kan ikke huske at jeg blir kaldere på den ene eller den andre ved lavt utslag på gradstokken

Den største forskjellen her har vært at suzukien som er en del tyngre er mer rettnings stabil ved kraftig vind enn den vesentlig mindre, og lettere rebel'en.
Annet er selvfølgelig at de 250cc kommer til kort, spesielt i bratte tunneller, enn suzukien og sine 600cc

men allikevel, rebel'en har ingen problemer å følge trafikk selv her så lenge det er snakk om 80km/t, de ekstra 125cc i forhold til en lettsykkel gjør seg godt gjeldende på det punktet

faktisk er det lille sjarmtrollet ganske artig å kjøre, kan legge seg ned overraskende langt uten å skrape "pegsa" for å være en cruiser type sykkel