Dag 1 har vært helt vannviddi! Telemark er et fint fylke å kjøre sykkel i!
Og nå har jeg putra helt ned til Rysstad i Setesdal.
Målet for dagen var Dalen-traktene. Jeg kom meg dit omsider og hadde en liten pause der, handlet det jeg skulle spise i hammocken etc. Så kjørte jeg videre mot det vannet jeg hadde sett meg ut. Men det var stengt med bom. Prøvde en annen grusvei, men denne var også stengt med bom. Det er jo sånn i dag at det finnes jo snart ikke ubebygde områder. Det var litt irriterende. Så jeg kjørte heller videre og fant en liten grus-plass, eller avstikker, som jeg kunne sette sykkelen på. Pakka av baggene og begynte å rigge meg til nede ved elva.
Men jeg skulle smertelig erfare at her var det mygg og knott som regjerte! Jeg har aldri sett så mange av dem før. Det svermet som en svart sky på meg. Jeg hadde de inni øynene og overalt! Hadde ikke sjans til å holde roen, så her var det panic mode og flukt tilbake til Dalen. Var litt trøblete å sjekke inn på campen der fordi de hadde stengt og gått hjem. Han jeg snakket med ville helst ikke komme tilbake, så jeg ble litt furten og orka ikke snakke mer med han. Ringte heller til Sølvgarden i Rysstad, og her var det bare å komme. Så ble det en times tid med kjøring på meg før jeg kom hit i 23.30-tiden. Litt i seineste laget, men her var det folk på jobb, så null problem. Og her er det ganske så flott!
Nå skal jeg ta meg en god dusj, etter en lang dag av det varmere slaget!