Ja det er jeg enig i. Må få prøvd Diavel en dag. Har hørt den skal være rå å kjøre!barske skrev: 10 jun 2018, 21:46Oy oy.. Å sammenligne disse syklene blir nok urettferdig for begge modeller. Diavel har vel 240 bredde på bakdekket, tyngdepunktet og kjørestilling vidt forskjellig. Misforstå meg rett altså.. Dragsteren er glad i svinger og legger seg nesten ned av seg selv. Men til å være en cruiser overrasket Diavelen. Jeg fikk litt ufrivillig testet hvor mye jeg kan legge ned Dragsteren for ikke så lenge siden. På gammelveien fra Heimdal til Klett er det noen veldig fine svinger du ikke trenger høy fart for at det er utfordrende. Om det var fothvileren eller den beskyttelsen på yttersiden av støvelen som tok nedi er jeg usikker på. Men da satt jeg «vanlig» på sykkelen gjennom svingen uten å trekke ut kneet ut eller lene meg vesentlig over.Ganske svært dekk ja, hvordan syntes du den er å få ned i sving sammenliknet med Diavel? Diavelen har jo et enormt bakdekk.
Hehe jo takk, har en jente på 4 og gutt på 1 år, så veit hvordan det er![]()
Barskes blog-biker-logg
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Barskes blog-biker-logg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Slenger meg inn her
, jeg hadde også lest mye bra om Diavelen og jeg må si at den skuffet ikke på noen som helst måte. Vi fikk prøvd den i fine svinger i Trolla og den var veldig stabil og mye å gå på i nedlegg. Var litt skeptisk til 240 bakdekk og fothvilerne i HD -posisjon men etter en kjapp tilvenning så gikk det overraskende bra. Ble litt padling med føttene men kun en vanesak , enig med Barske at quickshifter er et must da man blir litt hengende i styret og må jobbe litt ekstra for å clutche.
Det beste med X-Diavelen var utvilsomt motoren - masse dreiemoment fra lavt nede og ikke så "rykkete" som Multistrada 1260 som jeg også fikk anledning til å prøve. Det jeg liker med disse store V-twins er motorbremsen
, stor fart inn før sving og bare balansere med gass/motorbrems uten å røre bremsen - gir veldig bra flyt i kjøringen og mindre stress samt jevn og god fart.
Kjørestillingen er helt klart en tilvenning og jeg er ikke helt sikker på om den er den rette for meg med "rekestilling" over lengre distanser
Men det er jo fullt mulig å montere "vanlige" footpegs også - hadde vært kult og prøvd
Multistradaen var også et trivelig bekjentskap - veldig bra drag , litt rykkete , blir aldri komfortabel med vindskjerm
- ellers alt der det skulle være men ikke den helt store gåsehuden.. Men den er vel ikke primært i gåsehud-segmentet men et komfortabelt muldyr med bra motor og et av de penere i klassen.
Men når jeg startet opp Benellien og dro derfra så slo det meg hvor bra denne 14 år gamle konstruksjonen er
, veldig stabil , bra dreiemoment , ekstremt lett å manøvrere og helt konvensjonell uten abs,tc etc etc - krever at piloten er konsentrert og har satt den opp etter egne preferanser med fjæring,bremser,fothvilere etc.. Hmmm...blir vanskelig å ta ut separasjons-papirene - if ever 

Det beste med X-Diavelen var utvilsomt motoren - masse dreiemoment fra lavt nede og ikke så "rykkete" som Multistrada 1260 som jeg også fikk anledning til å prøve. Det jeg liker med disse store V-twins er motorbremsen

Kjørestillingen er helt klart en tilvenning og jeg er ikke helt sikker på om den er den rette for meg med "rekestilling" over lengre distanser


Multistradaen var også et trivelig bekjentskap - veldig bra drag , litt rykkete , blir aldri komfortabel med vindskjerm

Men når jeg startet opp Benellien og dro derfra så slo det meg hvor bra denne 14 år gamle konstruksjonen er


- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Barskes blog-biker-logg
Haha kan jeg tenke meg! Tror det skal mye til før jeg bytter inn S1000R.
Har bare prøvesittet en Diavel (carbon modellen) og føltes veldig god. Den bør jo være gsnske komfortabel å kjøre over lengre distanser? Men de bildene jeg har sett er det forhvilere lenger bak, men kanskje XDiavel er annerledes?
Etter å ha sett på bilder ser det sånn ut. Her er et bilde av den vanlige modellen
https://goo.gl/images/ZPeCwG
Har bare prøvesittet en Diavel (carbon modellen) og føltes veldig god. Den bør jo være gsnske komfortabel å kjøre over lengre distanser? Men de bildene jeg har sett er det forhvilere lenger bak, men kanskje XDiavel er annerledes?
Etter å ha sett på bilder ser det sånn ut. Her er et bilde av den vanlige modellen
https://goo.gl/images/ZPeCwG
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Her er "rekestillingen" til X-diavel - blir litt for mye bøy i hofta samt henger litt i styret.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Jaja.. Har ikke blitt så mye kjøring på meg i det siste. Har vært på en liten ferietur med familien og snekret en trappeterrasse til svigers.
Ellers var jeg innom Ducati igjen for å teste noen modeller som ikke var prøvd ut før her om dagen. Dette skulle jeg ikke ha gjort. Det resulterte i at jeg bidro til statskassen med litt over 6 laken. Må si jeg ble en smule irritert da jeg skjønte at den svarte Mercedesen sto å ventet på oss. Var fler biler som hadde høyere hastighet enn meg, men det var meg han skulle ta. Hørte etterpå at den lurket rundt i område hele kvelden.
Skal være litt hjemme fremover nå så det blir nok noen turer. Men ettersom kvoten for prikker snart er oppbrukt må jeg bare erkjenne at det må taes lungt.
Ellers var jeg innom Ducati igjen for å teste noen modeller som ikke var prøvd ut før her om dagen. Dette skulle jeg ikke ha gjort. Det resulterte i at jeg bidro til statskassen med litt over 6 laken. Må si jeg ble en smule irritert da jeg skjønte at den svarte Mercedesen sto å ventet på oss. Var fler biler som hadde høyere hastighet enn meg, men det var meg han skulle ta. Hørte etterpå at den lurket rundt i område hele kvelden.
Skal være litt hjemme fremover nå så det blir nok noen turer. Men ettersom kvoten for prikker snart er oppbrukt må jeg bare erkjenne at det må taes lungt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Hehe, hadde du kjørt litt fortere så kanskje du kunne fått lov til å snekre et annet sted
Shit happens. Vet åssen det er. Men jeg gjør det skikkelig jeg da. Klinker til med en gang jeg vetu, så blir jeg kvitt dem prikkene

Shit happens. Vet åssen det er. Men jeg gjør det skikkelig jeg da. Klinker til med en gang jeg vetu, så blir jeg kvitt dem prikkene

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Sånn går det når du kjører uten førerhunden din vettu
Fin terrasse forresten

Fin terrasse forresten

- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Hei og hå!
Lite med innlegg i det siste. Fy Barske
Juli gikk med på ferie og div småprosjekter som ikke var mc-relatert.
I august var ikke mcgudene særlig hyggelig med været pluss at starterclutchen på MV’en begynte å streike. Gikk fint å starte når den var kald men umulig å starte når varm.
Så i dag kjørte jeg den til Verdal på service og skifte av startekitet som jeg får på reklamasjon. Planen var at de skulle bli ferdig i løpet av dagen men det ble de ikke. Fikk da en lånesykkel til i morgen.
Jeg kunne velge men han klarte å prakke på meg en sykkel jeg aldri har kjørt før. Og ikke trodde jeg at jeg kom til å kjøre en slik heller. Ikke hadde jeg hørt om merket før jeg så sykkelen. Spennende...
Dette er da en Victory Magnum. Monster av et beist. 1731 cc for å være nøyaktig. 127 nm.
Lyden kan minne om en serie kanoner som går av når gassen vrenges. Men ikke et fartsmonster altså. På en måte veldig tøft.
Kjøremessig er den fin og behagelig men den bråker. Etter 80 km/t kommer turbulensen og vindstøy fra turbulens bak skjermen. Dette var ubehagelig syns jeg så jeg kjørte ikke over 80. Selv i 90 sonen! Prøvde litt forskjellige sittestillinger men det hjalp ikke.
Tøft å ha prøvd, men ikke no sykkel for meg.
Hvis dere vil lese mer om sykkelen er info her:
http://victorymotorcycles.no/2016/baggers/magnum
Lite med innlegg i det siste. Fy Barske

Juli gikk med på ferie og div småprosjekter som ikke var mc-relatert.
I august var ikke mcgudene særlig hyggelig med været pluss at starterclutchen på MV’en begynte å streike. Gikk fint å starte når den var kald men umulig å starte når varm.
Så i dag kjørte jeg den til Verdal på service og skifte av startekitet som jeg får på reklamasjon. Planen var at de skulle bli ferdig i løpet av dagen men det ble de ikke. Fikk da en lånesykkel til i morgen.
Jeg kunne velge men han klarte å prakke på meg en sykkel jeg aldri har kjørt før. Og ikke trodde jeg at jeg kom til å kjøre en slik heller. Ikke hadde jeg hørt om merket før jeg så sykkelen. Spennende...
Dette er da en Victory Magnum. Monster av et beist. 1731 cc for å være nøyaktig. 127 nm.
Lyden kan minne om en serie kanoner som går av når gassen vrenges. Men ikke et fartsmonster altså. På en måte veldig tøft.
Kjøremessig er den fin og behagelig men den bråker. Etter 80 km/t kommer turbulensen og vindstøy fra turbulens bak skjermen. Dette var ubehagelig syns jeg så jeg kjørte ikke over 80. Selv i 90 sonen! Prøvde litt forskjellige sittestillinger men det hjalp ikke.
Tøft å ha prøvd, men ikke no sykkel for meg.
Hvis dere vil lese mer om sykkelen er info her:
http://victorymotorcycles.no/2016/baggers/magnum
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Barskes blog-biker-logg
Skummet igjennom bikerloggen din nå. Veldig najs Kawasakien du hadde, men MV-en trumfer ganske bra 
*Følger logg*

*Følger logg*
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Sesongen 2019 er nok allerede godt i gang for de fleste vil jeg tro. For min del har den nesten akkurat startet såvidt. Hittil har det bare kjører til/fra jobb og noen sporadiske turer som regel med et ærend. I kveld var faktisk den første turen i år hvor jeg kunne nyte bare det å kjøre. Det ble riktig nok bare en times tur på lokale veier rundt Trondheim, men kan skrive under på at det var balsam for sjela!
Lekte meg litt med GoPro underveis for å teste litt egentlig. Filming med forskjellig oppløsning, ulike vinkler, forfra, bakfra ect.
Fikk også testet den nye hjelmen som kom i dag. Det er en AGV k5. Veldig fornøyd.
Håper på mange herlige timer på sykkelen denne sesongen!
Stay tuned..
Lekte meg litt med GoPro underveis for å teste litt egentlig. Filming med forskjellig oppløsning, ulike vinkler, forfra, bakfra ect.
Fikk også testet den nye hjelmen som kom i dag. Det er en AGV k5. Veldig fornøyd.
Håper på mange herlige timer på sykkelen denne sesongen!
Stay tuned..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Looking good 

Re: Barskes blog-biker-logg
Ser ikke dumt ut det der asså. Nice! Du får satse på timevis med sjelebalsam fremover nå 

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Barskes blog-biker-logg
For et smykke
Viktig med matchende hjelm!

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Hoi!
Liten milepæl unnagjort med banekjøring på Arctic Circle Raceway i helgen. Dette må være noe av det artigste jeg har gjort på en stund og gav absolutt mersmak til flere turer opp dit. Ja - faktisk så artig at det vurderes lisenskurs og kjøp av rr-sykkel!
Dragsteren kom til sin rett og fikk i alle fall kjørt seg litt. Vil nok tro den hadde enda mer å by på enn jeg klarte ila helga, men er godt fornøyd med egen utvikling og fremgang.
Noen bilder og en video til slutt:
Liten milepæl unnagjort med banekjøring på Arctic Circle Raceway i helgen. Dette må være noe av det artigste jeg har gjort på en stund og gav absolutt mersmak til flere turer opp dit. Ja - faktisk så artig at det vurderes lisenskurs og kjøp av rr-sykkel!
Dragsteren kom til sin rett og fikk i alle fall kjørt seg litt. Vil nok tro den hadde enda mer å by på enn jeg klarte ila helga, men er godt fornøyd med egen utvikling og fremgang.
Noen bilder og en video til slutt:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Barskes blog-biker-logg
Herlig! Kule bilder og video. Ser ut som en rå bane å kjøre på
Det landskapet også!
Må definitivt vurdere turen opp neste år...
Håper også fotograf stiller på Rudskogen-arrangementet neste helg

Må definitivt vurdere turen opp neste år...
Håper også fotograf stiller på Rudskogen-arrangementet neste helg

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013