Bjerknez skrev: 25 jul 2018, 11:27
Sakkle skrev: 25 jul 2018, 09:32
Jeg ser at jeg klarte å lage debatt i alle fall
Bjerknez skrev: 25 jul 2018, 03:13
At man på sikt kan lese seg opp og bli flinkere og kombinere kunnskap med erfaring tviler jeg dog ikke på.
Det var vel dette som var mitt hovedpoeng med hele tråden. Og her sidestiller jeg lese og titte (på Youtube). Man må riktignok være mye mer kritisk til det meste på Youtube sammenlignet med publiserte bøker.
Jeg kommer til å fortsette å bruke Youtube, og nettet forøvrig, for å tilegne meg mer kunnskap i alle fall.
Slik jeg forsto første posten i tråden var at man burde lære seg «countersteering» via youtube. Dette er ikke noe jeg tror er nødvendig å bruke tid på i starten da vi allerede kan dette hvis vi klarer og holde balansen på to hjul.
På sikt når man blir flinkere og får kjørt litt så er det aldri feil og lese seg opp og trene.
Videoene heter «how to countersteer» og når jeg leser den tittelen så mener jeg det blir feil. Hadde det stått «learn more about countersteering» hadde jeg skjønt mere.
Det er mulig jeg var litt uklar der...
Det var vel heller ikke jeg som tok opp "how to countersteer" selv om det er godt mulig de kanalene jeg har linked inneholder videoer som heter det.
Jeg er typen som gjerne setter meg dypt inn i ting jeg blir interessert i. MC er for meg ikke annerledes. Jeg liker å lese og se videoer som forklarer ting, klarner opp misforståelser og får deg til å tenke på ting du kanskje ikke hadde tenkt på.
Som et eksempel ble jeg fortalt her om dagen at man bør være forsiktig forbi dieselpumpene på bensinstasjoner, da dieselsøl på MC-dekk ikke er bra. Dette sier seg kanskje selv for folk som har hatt lappen lenge, eller allerede har blitt fortalt dette, men for meg var dette nytt. Når jeg nå vet det gir det 100% mening, men jeg har bare aldri tenkt på det.