JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Jalmar Nå skal det kjøres snøfreser på hyttetaket

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Så ingenting kan gå galt. :prf
Hm... :scratch

Minner om denne Murphy-fyren...
Han mente at "alt tenkelig som kan gå galt, går galt til verst tenkelig tidspunkt"...

Men den jalmarske teorien kan jo holde stikk... Eller...? :eh :-k

Og uten parallell for øvrig minner jeg om mannen som skulle stelle hjemme hvor takaktivitet viste seg å få en smule uforutsigbare følger - i vhedrt fall for mannen som skulle stelle hjemme... :8-[

:mk

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det vil nok bli et par utfordringer. Blant annet det å få denna snørydderen med fastmontert snøfreser opp på hyttetaket. Neste utfordring ser jeg for meg kan bli å få snorstarta fresern oppå 1,5 meter snø oppå hyttetaket, mens den balanserer på før nevnte snørydder. :-k Ser liksom for meg at freseren starter, og snørydderen sklir ned av taket og fortsetter nedover dalen med fresern oppå på fullt turtall. :notlistening
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jalmar skrev:Det vil nok bli et par utfordringer. Blant annet det å få denna snørydderen med fastmontert snøfreser opp på hyttetaket. Neste utfordring ser jeg for meg kan bli å få snorstarta fresern oppå 1,5 meter snø oppå hyttetaket, mens den balanserer på før nevnte snørydder. :-k Ser liksom for meg at freseren starter, og snørydderen sklir ned av taket og fortsetter nedover dalen med fresern oppå på fullt turtall. :notlistening
Detta må du få filma! Jeg ser for meg både det ene og andre her... :lol Men hva du enn gjør så vær nå for all del forsiktig!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Takk for omtanken. :-)

"Forsiktig" er mellomnavnet mitt. Dette kommer til å gå veldig bra. Gjennomtenkt og tilrettelagt dette prosjektet. :mk

Teoretisk sett, hvis jeg får maskineriet opp på taket og får starta det, skal dette bare bli en forsiktig rusletur med snørydderen rundt på taket. Og snøen vil bli brøytet etter ostehøvelprinsippet.

Selvfølgelig vil det bli bilder av prosjektet og framgangen. Forøvrig regner jeg med at forsikringen vil dekke det meste om noe skulle gå galt. Problemet vil antagelig bli å gi en nogenlunde seriøs begrunnelse for å dra en snøfreser opp på taket. :scratch

c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Vi klarte da å stappe 430 000 egelskmaltesere inn ei Transit gearkasse og AJ brukte et ånkli særriøst verksted og de sementerte gearkassa fast i Dattisunen hans etter gode råd som de utvilsomt plukket opp her. Et par flasker Braastad og kvalitetsblogging så ender du opp med villa i Holmenkollåsen også samt voldserstatning fra Staten :scratch

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Du kan jo få noen sikkerhetstips fra denne karen, Jalmar... :lol :lol :lol

[youtube]M2WyBqDbtyw&feature[/youtube]
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Men Jalmar har vel ikke hund på taket, om ikke en fuglehund har fløyet opp selv?.
Men kanskje ham vet hvor hunden ligger begravet?.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Kanskje ikke på taket? Ikke engang haren hopper der, selvom mannen satte opp snare på taket.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Sett ivrige forskere på saken,for eksempel de som har funnet ut at foreldres sykefravær kan gjenspeiles i barnas... :8-[ :-J :=D>
Klin kokos kokos kokos....... :redface =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Har ikke fått vært oppe på hytta enda. Først blei det veldig kaldt et par dager, så begynte det å snø enda mer. Men nå er det opphold og - 2 grader. :dontknow

Får vel se om det blir en frese-tur snart tenker jeg. :mk

c")

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Du får ikke vente så lenge, at taket ligger på bakken når du skal måke det. Og for å være litt nysgjerrig, hvor i Norges land og rike ligger den hytta?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Enig med deg Desmo. Men det letteste er å tenne på hytta, da vil jo snøen smelte og problemet er løst. :8-[

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Jalmar skrev:Takk for omtanken. :-)

"Forsiktig" er mellomnavnet mitt. Dette kommer til å gå veldig bra. Gjennomtenkt og tilrettelagt dette prosjektet. :mk

Teoretisk sett, hvis jeg får maskineriet opp på taket og får starta det, skal dette bare bli en forsiktig rusletur med snørydderen rundt på taket. Og snøen vil bli brøytet etter ostehøvelprinsippet.

Selvfølgelig vil det bli bilder av prosjektet og framgangen. Forøvrig regner jeg med at forsikringen vil dekke det meste om noe skulle gå galt. Problemet vil antagelig bli å gi en nogenlunde seriøs begrunnelse for å dra en snøfreser opp på taket. :scratch
Å finne en seriøs grunn til å dra en snøfreser opp på hyttetaket kan være vanskelig,
men tror nok Jalmar fikser det.... :oh :dontknow :[-(
Naboen rygget på bilen min med den begrunnelse at " Den sto ikke der i sted !" :ills :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Gammelgutt skrev:Men Jalmar har vel ikke hund på taket, om ikke en fuglehund har fløyet opp selv?.
Men kanskje ham vet hvor hunden ligger begravet?.
Men han kan jo ha en grevling i taket. Er det en slik hytte med torvtak er det god plass til et hi eller tre... :-k
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Har hatt newfoundlandshund på taket der. Det var en gang det var så mye snø der at vi kunne lage akebakke fra taket og ned. Men de siste årene har det vært mindre snø der oppe.

Har vært ute i garasjen i dag. Demonterte den gamle fronten på Gamle, og prøvemonterte den nye. Den passa som et skudd. Utfordringen nå blir å lage nye styrestoppere. Men jeg tror at det skal bli ganske enkelt. Har tilgang på de skruefestene som fester hornet, og et flattjern tvers over der og et par dørstoppere i gummi, og dermed tror jeg problemet er løst. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder under dagens seanse, men kommer sterkere tilbake med bilder etter hvert. I morra skal jeg lage et utkast til styrestopper, ta noen ekstra mål, og så er det demontering av den nye fronten igjen. Den skal opp til overhaling, og så må alt kostmales svart, før sluttmontering. En ekstra bonus blei oppdaget når jeg monterte toppkrona fra K1000ST på fronten for å kunne bruke vanlig styre. Toppkrona har styrefester som ligger 3 cm lenger bakover mot førern, så dermed vil jeg få en mer behagelig og oppreist kjørestilling også. :D

c")

Svar