alt er orginalt på den og godkjent. kan noen nekte meg å kjøre den.

Det vil alltid være en og annen som irriterer seg over det de mener er for høy motorlyd. Men disse folka må du bare ikke bry deg om.Lordjanus skrev: 30 aug 2018, 22:45 Tenkte litt rundt den motorsykkelen jeg antar jeg går for, den har litt høy eksos lyd fra fabrikk, tror dere dette vil bli et problem i et byggefelt når jeg skal dra til jobb ganske tidlig om morgenen.
alt er orginalt på den og godkjent. kan noen nekte meg å kjøre den.![]()
Men da tenker du på at man bryter fartsgrensen? I så tillfelle så kan man jo bli anmeldt for det av naboene. Men igjen.. det skal mye til for at politiet rykker ut bare for å gi skjennepreken.niko skrev: 31 aug 2018, 07:20 Det gjaller godt mellom blokkene der jeg bor når folk ikke klarer å holde seg mellom fartsdumpene.
Plager ikke meg heller, men det er klart; har du akkurat fått lagt to-åringen til rette i vogna.....Bjerknez skrev: 31 aug 2018, 07:26Men da tenker du på at man bryter fartsgrensen? I så tillfelle så kan man jo bli anmeldt for det av naboene. Men igjen.. det skal mye til for at politiet rykker ut bare for å gi skjennepreken.niko skrev: 31 aug 2018, 07:20 Det gjaller godt mellom blokkene der jeg bor når folk ikke klarer å holde seg mellom fartsdumpene.
Jeg bor i et nabolag med mange motorsykker selv og kan ikke si jeg føler meg plaget.
Men så er ikke jeg den vanskelige typen å ha med å gjøre heller. Kanskje til noens overraskelse![]()
Nå trenger du vel egentlig ikke være så veldig glad i andres barn for å kjøre litt pent der de leker. Alle må tilpasse seg litt når de bor i et byggefelt.Bjerknez skrev: 31 aug 2018, 12:39 Hehe, jeg har sett en tendens til at noen nybakte mødre og fedre forventer at verden skal tilpasse seg dem. Plutselig dukker det opp plakater som klistres opp langs veien "kjør pent, barn leker" etc. Man blir sett stygt på så fort dem mener man kjører for fort på byggefeltet og foreldre forstår sjelden at andre ikke er like glad i barna deres som en selv.
Helt enig. Men jeg opplever at foreldre allikevel ser på biler som kommer på et byggefelt som fandens verk. Helt til dem setter seg i bilen selv.Rune75 skrev: 31 aug 2018, 12:54Nå trenger du vel egentlig ikke være så veldig glad i andres barn for å kjøre litt pent der de leker. Alle må tilpasse seg litt når de bor i et byggefelt.Bjerknez skrev: 31 aug 2018, 12:39 Hehe, jeg har sett en tendens til at noen nybakte mødre og fedre forventer at verden skal tilpasse seg dem. Plutselig dukker det opp plakater som klistres opp langs veien "kjør pent, barn leker" etc. Man blir sett stygt på så fort dem mener man kjører for fort på byggefeltet og foreldre forstår sjelden at andre ikke er like glad i barna deres som en selv.
Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.
Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.
Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
Du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende uansett hva fartsgrensen er. Hadde du sett den lille avstikkeren jeg bor i hadde du nok vært enig i at det er uforsvarlig å kjøre i 30. Det er tett bebyggelse smale veier og uoversiktlig med unger over alt, da tilsier forholdene at man må kjøre saktere. Greier man ikke forholde seg til det får du overleve stygge blikk og irettesettelse. Det er tross alt ikke snakk om at men er plagsom eller irriterende, men menneskeliv.Bjerknez skrev: 01 sep 2018, 09:38Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.
Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.
Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
Det med borettslaget fikset jeg greit. Leiligheten ble solgt året etter vi flyttet inn. Utrolig deilig å slippe borettslag. Forøvrig enig med mekkern![]()
Det er jeg enig i, men jeg snakker nå om veien her JEG bor. Her er 30km/t ikke noe å hoppe i taket for. Du har jo kjørt her selv. Det jeg mente var at jeg opplever enkelte barnefamilier slik at dem tror dem lever i en boble. Dette har ikke bare med fart isolert sett å gjøre men også en del andre ting som tidligere nevnt.Stian87 skrev: 01 sep 2018, 10:50Du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende uansett hva fartsgrensen er. Hadde du sett den lille avstikkeren jeg bor i hadde du nok vært enig i at det er uforsvarlig å kjøre i 30. Det er tett bebyggelse smale veier og uoversiktlig med unger over alt, da tilsier forholdene at man må kjøre saktere. Greier man ikke forholde seg til det får du overleve stygge blikk og irettesettelse. Det er tross alt ikke snakk om at men er plagsom eller irriterende, men menneskeliv.Bjerknez skrev: 01 sep 2018, 09:38Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.
Det med borettslaget fikset jeg greit. Leiligheten ble solgt året etter vi flyttet inn. Utrolig deilig å slippe borettslag. Forøvrig enig med mekkern![]()