230 ja, relativt frisk i frasparket enda men rusten er desverre stygt til stede :/ Så får se om det går for en 2 års periode til eller om det er over og ut.FredrikE24 skrev: 18 sep 2018, 19:27 124 ja, det er gode greier! Har mange gode minner fra tiden jeg hadde med min 124. Dessverre har rusten tatt utrolig mange av disse de to siste årene. De har forsvunnet fra veien.
Hva slags maskineri er det? 250D eller 230E?
De er jo nærmest evigvarende rent teknisk. Eneste syken når de begynner å ha gått litt er at man knekker en drivaksel. Ganske lite kult, og en greie man ikke helt kan forutse.
Her er forøvrig den første bilen jeg noen gang eide, en 1976 BMW E24. Kjøpt i en alder av 17 år, og var den gangen veteran. Nokså uvanlig førstegangsskjøp tror jeg.
Et bilde av Benzen og da![]()
![]()
MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
SverreOlsen skrev: 19 sep 2018, 05:30230 ja, relativt frisk i frasparket enda men rusten er desverre stygt til stede :/ Så får se om det går for en 2 års periode til eller om det er over og ut.FredrikE24 skrev: 18 sep 2018, 19:27 124 ja, det er gode greier! Har mange gode minner fra tiden jeg hadde med min 124. Dessverre har rusten tatt utrolig mange av disse de to siste årene. De har forsvunnet fra veien.
Hva slags maskineri er det? 250D eller 230E?
De er jo nærmest evigvarende rent teknisk. Eneste syken når de begynner å ha gått litt er at man knekker en drivaksel. Ganske lite kult, og en greie man ikke helt kan forutse.
Her er forøvrig den første bilen jeg noen gang eide, en 1976 BMW E24. Kjøpt i en alder av 17 år, og var den gangen veteran. Nokså uvanlig førstegangsskjøp tror jeg.
Et bilde av Benzen og da![]()
![]()
Tror det er få som har haty slik bil som du hadde som første bil! Stilig!
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Vurderer selv en i3 som bil nummer to, står mellom den og en e-golf om det blir kjøp. Jeg vurderer primært å lease en ny, eller kjøpe en brukt. Ser du finner i3 til rundt 200’ med 50’ km på telleren. Har du noe kunnskap om rekkevidde på de eldre modellene 2014/2015 vs de nye? (Ser bmw kommer med i3s nå) leasing kommer på omtrent samme pris som kjøp av brukt, så heller i utgangspunktet mot det sistnevnteMeyer skrev: 18 sep 2018, 19:40 Når jeg ikke kjører MC så er det enten en bmw i3 18mod, eller en VW passat gte 18mod som kjøres. Strålende fornøyd med begge to. Skal innrømme at jeg synes elbil var noe fjas, helt til jeg prøvde selv. I dag foretrekker jeg i3'n fremfor gte'n. 170hk i den lille loppa har fått samtlige som har prøvd den eller vært passasjer til å glise.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 12 jul 2018, 15:23
- Motorsykkelen din: Triumph Trident 900, 1996
- Bosted: Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
@stian87
Det sto mellom i3 og e-golf her og. Rekkevidden på de to er så og si identisk. VW reklamerer med 300km, det stemmer ikke. I alle fall ikke ved normal bruk. Grunnen til at det ble i3 var rett og slett at jeg synes golfen ble litt "kjedelig", ikke missforstå, det er en flott bil. Men ja, smaken og vaken osv..
Ang rekkevidde gammel vs ny har jeg igrunn ikke så mye peiling. De kom med mindre batterier tidligere, 60ah. Der tror jeg du skal jobbe for å klemme ut noe mer enn 17-18 mil på sommeren. Den jeg har har 94ah batteri. Ved normal kjøring så ligger jeg på 22-25 mil. Noe lavere på vinteren. Jeg kjører ikke på noe sånn sparemoduser, og du kan banne på at jeg ikke ligger bak et vogntog i 80-90km/t.
Hadde jeg kjørt penere, og brukt sparemoduser så hadde jeg sikkert fått klemt ut noen mil ekstra. Men, det er ikke noe gøy...
BTW, jeg leaser. Tør ikke kjøpe bil slik bilpolitikken er om dagen. Ustabile greier.
Det sto mellom i3 og e-golf her og. Rekkevidden på de to er så og si identisk. VW reklamerer med 300km, det stemmer ikke. I alle fall ikke ved normal bruk. Grunnen til at det ble i3 var rett og slett at jeg synes golfen ble litt "kjedelig", ikke missforstå, det er en flott bil. Men ja, smaken og vaken osv..
Ang rekkevidde gammel vs ny har jeg igrunn ikke så mye peiling. De kom med mindre batterier tidligere, 60ah. Der tror jeg du skal jobbe for å klemme ut noe mer enn 17-18 mil på sommeren. Den jeg har har 94ah batteri. Ved normal kjøring så ligger jeg på 22-25 mil. Noe lavere på vinteren. Jeg kjører ikke på noe sånn sparemoduser, og du kan banne på at jeg ikke ligger bak et vogntog i 80-90km/t.
Hadde jeg kjørt penere, og brukt sparemoduser så hadde jeg sikkert fått klemt ut noen mil ekstra. Men, det er ikke noe gøy...
BTW, jeg leaser. Tør ikke kjøpe bil slik bilpolitikken er om dagen. Ustabile greier.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Når vi først snakker om "spennende" så får vel bådew Golf og i3 stryk for min del. Men vi har selv eid en e-Golf ett års tid nå og kan råpe litt om den faktiske rekkevidden. Ved bykjøring får man rundt 25 mil i praksis på sommeren. På vinteren kan du nesten halvere lengden hvis det er -10 eller mer.Meyer skrev: 19 sep 2018, 14:44 @stian87
Det sto mellom i3 og e-golf her og. Rekkevidden på de to er så og si identisk. VW reklamerer med 300km, det stemmer ikke. I alle fall ikke ved normal bruk. Grunnen til at det ble i3 var rett og slett at jeg synes golfen ble litt "kjedelig", ikke missforstå, det er en flott bil. Men ja, smaken og vaken osv..
Ang rekkevidde gammel vs ny har jeg igrunn ikke så mye peiling. De kom med mindre batterier tidligere, 60ah. Der tror jeg du skal jobbe for å klemme ut noe mer enn 17-18 mil på sommeren. Den jeg har har 94ah batteri. Ved normal kjøring så ligger jeg på 22-25 mil. Noe lavere på vinteren. Jeg kjører ikke på noe sånn sparemoduser, og du kan banne på at jeg ikke ligger bak et vogntog i 80-90km/t.
Hadde jeg kjørt penere, og brukt sparemoduser så hadde jeg sikkert fått klemt ut noen mil ekstra. Men, det er ikke noe gøy...
BTW, jeg leaser. Tør ikke kjøpe bil slik bilpolitikken er om dagen. Ustabile greier.
Personlig valgte vi e-Golf fordi vi syntes det minner mest om en bil. i3 ser mer ut som en "månebil". Men smaken er som baken. Men "spennende" er vel ingen av dem. Faktisk liker jeg ikke Tesla heller. Selv om den så klart har langt mer å stille opp med motormessig.
e-Golf har nok krefter til at man kan ha det LITT gøy bak rattet i moderate hastigheter. Men gåsehud får jeg aldri. Er vel ingen elbil i dag som gir meg noe gåsehud. Men det er et behagelig fremkomstmiddel hvis man ikke har alt for lange dagsetapper. Til vårt bruk passer den perfekt. :)
PS! Interiøret i i3 liker jeg forøvrig heller ikke. Minner meg om en Toyota jeg hadde på 90-tallet med det tomrommet forran girspaken.
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 12 jul 2018, 15:23
- Motorsykkelen din: Triumph Trident 900, 1996
- Bosted: Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Godt folk er forskjellige. For min del så var tanken at jeg ikke ville ha en konvertert fosilbil. Jeg har på ingen måte sagt at i3 er penere enn golf, så ingen grunn til å gå i forsvar. Men 170hk (elektriske) fordelt på 1245 kg er artigere enn 136hk fordelt på 1540 kg. Interiøret er helt ok, verken mer eller mindre.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Nå har jeg kjørt tett innpå 1000 km med den nye dagligbilen min, Hyundai Elantra GLS 1,6 Hatchback, 2004 mod. med litt over 73K på telleren da den fikk mitt navn i vognkortet.
Må si jeg er strålende fornøyd
!
Jeg tror faktisk at jeg har gjort et bilkupp av de sjeldne for beskjedne 29000,- kr. ferdig reg.
.
Hel og fin utvendig, det samme innvendig.
Det lar seg faktisk gjøre å få tak i slike billigbiler i topp stand. Men de blir nok mer og mer sjeldne der ute.
Antirustfolkene hos Oslo Antirust hadde heller ingenting å utsette på hvordan billigbilen var under, da jeg lanolinbehandlet den for noen dager siden. Dermed skal den være godt beskyttet mot saltregimet vi har på flere og flere norske veier.
Jeg synes tilstanden på denne bilen er så bra at jeg fikk lyst til å dele noen bilder:
Må si jeg er strålende fornøyd

Jeg tror faktisk at jeg har gjort et bilkupp av de sjeldne for beskjedne 29000,- kr. ferdig reg.

Hel og fin utvendig, det samme innvendig.
Det lar seg faktisk gjøre å få tak i slike billigbiler i topp stand. Men de blir nok mer og mer sjeldne der ute.
Antirustfolkene hos Oslo Antirust hadde heller ingenting å utsette på hvordan billigbilen var under, da jeg lanolinbehandlet den for noen dager siden. Dermed skal den være godt beskyttet mot saltregimet vi har på flere og flere norske veier.
Jeg synes tilstanden på denne bilen er så bra at jeg fikk lyst til å dele noen bilder:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Gratulerer med bruktbilkjøpet, lakken ser ut til å være i riktig god stand. 

-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Når jeg ikke kjører motorsykkel så benytter jeg en morsom elbil produsert i California :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Vurderte elbil, men fant ut at jeg ikke ville bruke flere hundre tusen på slik bil enda. Kanskje heller ikke om noen år siden jeg fortsatt håper og tror på at hydrogenbiler blir et bedre alternativ.
Derfor billig og velholdt fossilbensiner i denne omgang.
Spennende å se hva som skjer de kommende årene...
Derfor billig og velholdt fossilbensiner i denne omgang.
Spennende å se hva som skjer de kommende årene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Var noe skeptisk i starten selv. Men kan absolutt ikke si at jeg angrer på anskaffelsen. Skal godt gjøres å få noe mer responsivt, billig i drift og beleilig i min situasjon hvertfall :)
Gleder meg til årene som kommer, når andre bil produsenter endelig våkner og kommer ut med sine
Gleder meg til årene som kommer, når andre bil produsenter endelig våkner og kommer ut med sine

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Kan virke som om hydrogenbiler blir faset ut. Antall fyllingspunkter reduseres og prisen på drivstoff pr kjørte km er samme som fossil, ca 9kr/pr mil. Er også veldig dyre servicer på hydrogenbiler har jeg lest, ofte også, hver 10k km.AJ skrev: 25 sep 2018, 22:48 Vurderte elbil, men fant ut at jeg ikke ville bruke flere hundre tusen på slik bil enda. Kanskje heller ikke om noen år siden jeg fortsatt håper og tror på at hydrogenbiler blir et bedre alternativ.
Derfor billig og velholdt fossilbensiner i denne omgang.
Spennende å se hva som skjer de kommende årene...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
@Rune75:
Kan hende du har og får rett i dette, men jeg velger fortsatt å være avventende...
Tror neppe hydrogenutviklerne tenker å gi seg med det første etter et eller to tilbakeslag.
Kan hende du har og får rett i dette, men jeg velger fortsatt å være avventende...

Tror neppe hydrogenutviklerne tenker å gi seg med det første etter et eller to tilbakeslag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Jeg er alt for lite interresert i bil til at jeg går i forsvar. Ingen av bilene er som sagt spennende i ordets rette forstand. Unsett antall hester så er det veldig lite interresant i en elbil for min del. Hvis fart og aksellerasjon var viktig for meg hadde jeg kjøpt en eller annen Tesla hvis jeg måtte ha elbil. Desverre ser jeg fler teslaer enn busser her i Fredrikstad snart, så jeg synes det er et bilmerke som føles litt «gjeeeesp»Meyer skrev: 19 sep 2018, 16:27 Godt folk er forskjellige. For min del så var tanken at jeg ikke ville ha en konvertert fosilbil. Jeg har på ingen måte sagt at i3 er penere enn golf, så ingen grunn til å gå i forsvar. Men 170hk (elektriske) fordelt på 1245 kg er artigere enn 136hk fordelt på 1540 kg. Interiøret er helt ok, verken mer eller mindre.

Nei... skal jeg kjøre fort tar jeg motorsykkelen. Men av erfaring er ikke det så lurt heller....

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Vi får se hva det blir for min del. Kommer litt an på behovet fremover om vi skal gå til anskaffelse av en bil nummer to. Kona vil gjerne det, men har vært litt avventende og skeptisk ettersom det er mye utgifter (ut over kjøpskostnaden/leasingkostnaden), behovet må nok virkelig være der. Leste noen bra anmeldelser av den nye e-golfen i test mot nye leaf på rekkevidde, så det ser lovende ut. Det var godt tips med batteriet! Skal definitivt styre unna de som har mindre batteripakker.Meyer skrev: 19 sep 2018, 14:44 @stian87
Det sto mellom i3 og e-golf her og. Rekkevidden på de to er så og si identisk. VW reklamerer med 300km, det stemmer ikke. I alle fall ikke ved normal bruk. Grunnen til at det ble i3 var rett og slett at jeg synes golfen ble litt "kjedelig", ikke missforstå, det er en flott bil. Men ja, smaken og vaken osv..
Ang rekkevidde gammel vs ny har jeg igrunn ikke så mye peiling. De kom med mindre batterier tidligere, 60ah. Der tror jeg du skal jobbe for å klemme ut noe mer enn 17-18 mil på sommeren. Den jeg har har 94ah batteri. Ved normal kjøring så ligger jeg på 22-25 mil. Noe lavere på vinteren. Jeg kjører ikke på noe sånn sparemoduser, og du kan banne på at jeg ikke ligger bak et vogntog i 80-90km/t.
Hadde jeg kjørt penere, og brukt sparemoduser så hadde jeg sikkert fått klemt ut noen mil ekstra. Men, det er ikke noe gøy...
BTW, jeg leaser. Tør ikke kjøpe bil slik bilpolitikken er om dagen. Ustabile greier.
Om jeg skal kjøpe blir det nok en brukt modell. Den jeg fant på Finn.no var helt strøken, og om prisen på en brukt er samme som leasing prisen tenker jeg det er mer øknomisk å kjøpe. Men det kommer ann på hva som finnes ute på finn på det tidspunktet jeg eventuelt kjøper.
@Bjerknez
Jeg er enig i at e-golfen ser mer normal ut, men i3 har vokst veldig på meg i det siste, jeg synes fargekombinasjonene er ganske stilige, og setene er veldig komfortable og praktiske. Men at de ikke er spennende utseendemessig er jeg enig i. Tesla derimot synes jeg er fine biler.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Smak og behag ja, personlig synes jeg VW er ekstremt "dølle" på interiørBjerknez skrev: 27 sep 2018, 08:21 Ja, det er smak og behag dette. Interiøret i en i3 minner meg om en "radiobil". (slik man kjørte på tivoli). Overdrevet så klart, men jeg får litt "konebil" følelse når jeg ser en slik.
Jeg synes rett og slett dette ser langt bedre ut:
![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Definitivt smak og behag ja. 

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Valgte du det dølleste bildet du kunne finne eller?
Synes ikke det er noe galt med dette.
Synes ikke det er noe galt med dette.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Jeg tok bare i full fart det som dukket opp på google når jeg søkte. Nå er det ikke selve fargevalget og utstyret som bekymret meg, men selve utformingen av dashbordet jeg ikke likte og det får man ikke rettet uansett farge eller knapp man skulle legge til.
Jeg klarer ikke å ta innover meg det tomrommet under lyfteventilene. Et stort tomt rom som får alt til å virke litt spartansk og "billig". Jeg synes dte er bedre med en konsoll hele veien. Jeg liker heller ikke den "påklistrede" skjermen på dashbordet som ligner mer på en GPS fra TomTom. Mangler bare sugekoppen opp til ruta.
Klarer ikke å se for meg mange mil i en slik. Men at den er god på andre områder tviler jeg ikke på. Jeg synes bare den ser litt "billig" og spartansk ut. Altså ikke noe jeg forbinder med BMW i det hele tatt.
Men jeg forstår at andre ikke deler mitt syn, og det er helt greit :)
Jeg klarer ikke å ta innover meg det tomrommet under lyfteventilene. Et stort tomt rom som får alt til å virke litt spartansk og "billig". Jeg synes dte er bedre med en konsoll hele veien. Jeg liker heller ikke den "påklistrede" skjermen på dashbordet som ligner mer på en GPS fra TomTom. Mangler bare sugekoppen opp til ruta.
Klarer ikke å se for meg mange mil i en slik. Men at den er god på andre områder tviler jeg ikke på. Jeg synes bare den ser litt "billig" og spartansk ut. Altså ikke noe jeg forbinder med BMW i det hele tatt.
Men jeg forstår at andre ikke deler mitt syn, og det er helt greit :)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes nye dagligbil
Nevnte 1995 Corolla gikk i dag gjennom EU-kontroll med 0 feil eller merknader. Den desidert mest solide og driftssikre bilen vi har hatt.gsx750_80 skrev: 12 sep 2018, 22:42 Ingen ny dagligbil her i gården, men en gammel en; Toyota Corolla 1995, som i denne videoen i følge Jeremy Clarkson
er
- raskere enn en Golf GTI
- sikrest i sin klasse
- er dønn solid
- billig
https://www.youtube.com/watch?v=fpSJSHzkvJw
Bilen er vel så problemfri og billig i drift at den er nærmest uslåelig i så måte. Kjøpt for 7 år siden med ca 22 0 000 km på meteret.
Dagens kilometerstand er over 290 000.
Jeg har hatt Opel og Volvo feks. Noen jævla mareritt i forhold, spesielt Opel Vectraen jeg hadde.
Ca 301000 km på meteret.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Da runda Hyundai'en 80K i dag.
80K dokumenterte kilometere på en bil som ble registrert første gang i april 2004... Fantstisk!
Dette bilkjøpet til kr. 29000,- ferdig reg. og nylig EU-godkjent da jeg overtok den i fjor fra samme forhandler som solgte den som ny i 2004, er jeg så langt storfornøyd med.
Og jeg storkoser meg hver gang jeg kjører den
. Tro det eller ei! Hvem kunne tror det om en Hyundai Elantra 1,6 GLS, 2004 mod.
.
80K dokumenterte kilometere på en bil som ble registrert første gang i april 2004... Fantstisk!
Dette bilkjøpet til kr. 29000,- ferdig reg. og nylig EU-godkjent da jeg overtok den i fjor fra samme forhandler som solgte den som ny i 2004, er jeg så langt storfornøyd med.
Og jeg storkoser meg hver gang jeg kjører den



Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Hvis du storkoser deg i en Elantra, så bør du nok kjøpe deg en heftigere sykkel AJ
Når det er sagt... ekte motorsyklister har ikke bil...

Når det er sagt... ekte motorsyklister har ikke bil...

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Vel, jeg hadde en Alfa Romeo GT av et ganske sjeldent slag i to år. En riktig fin kjøremaskin som selvfølgelig overgår Elantra'en på alt som har med kjøreegenskaper, heftig motor og komfort. Disse bilene kan naturligvis ikke sammenlignes.Bjerknez skrev: 24 jul 2019, 15:46 Hvis du storkoser deg i en Elantra, så bør du nok kjøpe deg en heftigere sykkel AJ![]()
Når det er sagt... ekte motorsyklister har ikke bil...![]()
Og hvordan du får til å nevne sykkelen jeg har når jeg prater bil, skjønner jeg ikke helt


Uansett er det altså et eller annet med denne Elantra'en som gjør at jeg liker den og fint greier meg med denne alene.
Så du er kanskje inne på noe... ekte motorsyklister har ikke bil...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Hehe, Det jeg mente var at hvis Elantraen er spennende så er du kanskje ikke så gidt vant med andre kjøretøy, som feks. KTM'en. Ett lite vennskapelig og meget ironisk stikk i siden altsåAJ skrev: 24 jul 2019, 15:57Vel, jeg hadde en Alfa Romeo GT av et ganske sjeldent slag i to år. En riktig fin kjøremaskin som selvfølgelig overgår Elantra'en på alt som har med kjøreegenskaper, heftig motor og komfort. Disse bilene kan naturligvis ikke sammenlignes.Bjerknez skrev: 24 jul 2019, 15:46 Hvis du storkoser deg i en Elantra, så bør du nok kjøpe deg en heftigere sykkel AJ![]()
Når det er sagt... ekte motorsyklister har ikke bil...![]()
Og hvordan du får til å nevne sykkelen jeg har når jeg prater bil, skjønner jeg ikke helt![]()
. Har jo ingenting med hverandre å gjøre.
Uansett er det altså et eller annet med denne Elantra'en som gjør at jeg liker den og fint greier meg med denne alene.
Så du er kanskje inne på noe... ekte motorsyklister har ikke bil.... Eller bryr seg lite om bil...

Madammen har jo en bil, men den er hennes. Jeg låner den nå jeg MÅ, men ikke ellers. Jeg er heller ikke spesielt bilinterresert lenger.
:)