L M skrev: 07 okt 2018, 09:31 Jeg undres alltid over slike former for demonstrasjoner. Man kan jo sammenligne det med bøndenes mange protester mot det de mener er for lav statsstøtte. Man skal liksom blokkere eller på annet vis hindre alle rundt - man blokkerer lastebiler fulle av brød til butikkene, man blokkere trafikken på E6. Jeg kan ikke forstå hvordan dette skal gjøre annet enn å provosere samtlige som får merke den direkte konsekvensen, altså vanlige folk. Når jeg ikke får kjøpt brød i butikken fordi en elller annen bonde velger å blokkere lastebiler med brød, er det ikke regjeringen jeg blir irritert på. Jeg blir irritert på bonden som velger å la det gå ut over meg. Når folk kjører med nødblinker på og blokkerer trafikken på E6, er det ikke statens bompengeinnkreving jeg blir irritert på, det er alle idiotene som velger å la det gå ut over meg.
Er jeg den eneste som føler det sånn? Min tanke går liksom ikke hele veien tilbake til "kilden" av problemet, men stopper opp ved første ledd, altså hos de som direkte gjør min hverdag surere.
De eneste som synes denne demonstrasjonsformen er ok må vel være de som er aktivt med på den. For alle andre og spesielt de som blir heftet av dette tøvet så blir det jo bare irriterende og meningsløst.