Krav:
- Åpningshjelm
- Solvisir
- Lite støy
- Komfortabel over tid
- Mulighet til å plassere intercom «console»
Helst ikke koste skjorta, grunnet jeg ikke har alverdens i lommeboka som ungdom

Har samme hjelm og er superfornøyd. Men billig er den ikke. Hadde flaks og fikk kjøpt den med 30% rabatt i fjor høst.Jajo82 skrev: 03 nov 2018, 21:25 Fornøyd med Shoei neotec 2. Ikke den billigste på markedet den hjelmen, men hjelm skal man kanskje ikke spare inn på da den beskytter noe vesentlig?
Jeg tror plasthjelm er helt ok sikkerhetsmessig. Problemet er nok vekt. Denne var jo kjempetung, og det går hardt utover komforten.AJ skrev: 05 nov 2018, 16:36 Hva med denne?
https://www.mcklærbergen.no/hjelm/aapni ... oh-phantom
Kjent italiensk merke og brukbar pris.
Jeg er nysgjerrig på denne selv siden det påstås at hjelmen er tett i nakken, med bred og fyldig krage, vil jeg tro...
Noe som skal gjøre hjelmen støysvak. Akkurat dette har jeg savnet på flere hjelmer siden mye av støyen som jeg opplever er nettopp støy som "lurer" seg inn bakveien ved nakkekragen.
Eneste jeg er litt skeptisk til er thermoplast materialet som Airoh hjelmen er laget av.
Foretrekker fiber eller karbon, som jeg innbiller meg er mer solid og sikkert.
Ja hvis OP synes den hjelmen er for tung bør han også styre unna Neotec. Den er ~60g tyngre...cannon skrev: 05 nov 2018, 18:17 Jeg tror plasthjelm er helt ok sikkerhetsmessig. Problemet er nok vekt. Denne var jo kjempetung, og det går hardt utover komforten.
Oops....jeg trodde ikke åpningshjelmer var så tunge. Ca 200g over integralhjelm er mye, men det er sikkert ok for de som trenger åpningshjelm og solvisir.
Solvisir er i alle fall kjekt... jeg var bombestikker på at jeg trengte åpningshjelm da jeg kjøpte den jeg har, og jeg er fornøyd med hjelmen, men i etterpåklokskapens lys tror jeg det hadde funka like bra med en fullhjelm med solvisir. Jeg har ennå til gode å bruke hjelmen i åpen konfigurasjon. Så neste gang jeg skal ha hjelm tror jeg jeg dropper åpningshjelm og går for en fullhjelm med solvisir. Litt mindre vekt skader sikkert ikke...cannon skrev: 06 nov 2018, 11:12Oops....jeg trodde ikke åpningshjelmer var så tunge. Ca 200g over integralhjelm er mye, men det er sikkert ok for de som trenger åpningshjelm og solvisir.