.. langt herlig register i K1300.FredrikE24 skrev: 09 nov 2018, 17:29 Nå har vel ingen BMWer bortsett fra S1000-plattformen noe langt register å skrive hjem om. De fleste butter rett før 9 store.
Jeg slengern opp i 6.gir og blir liggende der som regel. Om du skal aksellerere fra 0 og hele veien opp så blir girene sittende tett og toppfarten blir langt fra 300 km/t, men det er nok ikke hovedfokuset heller.
En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
K1300 har tilsvarende høyere utveksling.
De går vel opp mot 11-11,5k?
K1300 motoren er faktisk noe helt annet enn den gamle langstilte plattformen. Veldig kvikt og responsivt.
De går vel opp mot 11-11,5k?
K1300 motoren er faktisk noe helt annet enn den gamle langstilte plattformen. Veldig kvikt og responsivt.
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Rødsona starter på 11000


- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Hm, ikke helt riktig dette her.
Hvor de 4 sekundene kommer fra vet ikke jeg, men jeg fikk oppgitt 3.6 da jeg kjøpte min. Altså egentlig litt raskere enn den "gamle 1200" som lå på 3.75. Og det stemmer med disse anmeldelsene.
Uansett, jeg har hatt den "gamle" 1200 GS(2018 mod), og var ikke i tvil da jeg prøvde den nye 1250 utgaven. Den nye motoren er med sine 143 nm merkbart spenstigere. Det ble bytte TVERT!!!
Kjenner meg godt igjen i opplevelsene i testene i filmsnutten Tore L har lagt ved i sitt innlegg. Avslutningen taler for seg selv
LØP OG KJØP
Dette skriver Tyske Motor-Talk.de:
Technische Daten – BMW R 1250 GS:
Motor: Flüssigkeitsgekühlter Zweizylinder-Boxermotor
Hubraum: 1254 ccm
Leistung: 136 PS, 143 Nm bei 6.250 U/min
Fahrwerk: Stahl-Brückenrahmen, Motor mittragend; vorne BMW-Telelever mit Zentralfederbein, 19 cm Federweg, hinten Aluminiumguss-Einarmschwinge (BMW Paralever), Zentralfederbein, Zugstufendämpfung und Vorspannung einstellbar, 20 cm Federweg
Felgen: Leichtmetallgussfelgen
Bereifung: 120/70 R19 (vorn) und 170/60 R 17 (hinten)
Brems-System: 30,5 cm Doppelscheibenbremse vorn, 27,6 cm Einscheibenbremse hinten
Assistenzsysteme: Teilintegrales, abschaltbares ABS (a.W. ABS Pro mit Kurven-ABS), automatische Stabilitätskontrolle (a.W. Traktionskontrolle, Schaltassistent, Dynamic-ESA, Fahrmodi Pro, Temporegelung, Keyless Ride u.v.a.), automatische Blinkerrückstellung
Radstand: 1,525 m
Sitzhöhe: 85/87 cm
Gewicht fahrfertig: 249 kg
Tankinhalt: 20 l
0-100 km/h: ca. 3,6
Vmax: über 200 km/h,
Normverbrauch lt. EU4: 4,75 l/100 km
Preis: ab 16.150 Euro
Og dette skriver Motorbike catalog:
Engine manufacturer: BMW
Engine type: spark-ignition 4-stroke
Fuel type: gasoline (petrol)
Fuel system: indirect injection
Displacement: 1254 cm3 / 76.7 cui
Bore: 102.5 mm / 4.04 in
Stroke: 76 mm / 2.99 in
Compression ratio: 12.5 : 1
Horsepower net: 100 kW / 136 PS / 134 hp (DIN) / 7750
Torque net: 143 Nm / 105 ft-lb/ 6250
Performance - Factory claim
Top speed:
200 km/h / 124 mph
0-60 mph (s): 3.4
0-100 km/h (s): 3.6
Hvor de 4 sekundene kommer fra vet ikke jeg, men jeg fikk oppgitt 3.6 da jeg kjøpte min. Altså egentlig litt raskere enn den "gamle 1200" som lå på 3.75. Og det stemmer med disse anmeldelsene.
Uansett, jeg har hatt den "gamle" 1200 GS(2018 mod), og var ikke i tvil da jeg prøvde den nye 1250 utgaven. Den nye motoren er med sine 143 nm merkbart spenstigere. Det ble bytte TVERT!!!
Kjenner meg godt igjen i opplevelsene i testene i filmsnutten Tore L har lagt ved i sitt innlegg. Avslutningen taler for seg selv

LØP OG KJØP

Dette skriver Tyske Motor-Talk.de:
Technische Daten – BMW R 1250 GS:
Motor: Flüssigkeitsgekühlter Zweizylinder-Boxermotor
Hubraum: 1254 ccm
Leistung: 136 PS, 143 Nm bei 6.250 U/min
Fahrwerk: Stahl-Brückenrahmen, Motor mittragend; vorne BMW-Telelever mit Zentralfederbein, 19 cm Federweg, hinten Aluminiumguss-Einarmschwinge (BMW Paralever), Zentralfederbein, Zugstufendämpfung und Vorspannung einstellbar, 20 cm Federweg
Felgen: Leichtmetallgussfelgen
Bereifung: 120/70 R19 (vorn) und 170/60 R 17 (hinten)
Brems-System: 30,5 cm Doppelscheibenbremse vorn, 27,6 cm Einscheibenbremse hinten
Assistenzsysteme: Teilintegrales, abschaltbares ABS (a.W. ABS Pro mit Kurven-ABS), automatische Stabilitätskontrolle (a.W. Traktionskontrolle, Schaltassistent, Dynamic-ESA, Fahrmodi Pro, Temporegelung, Keyless Ride u.v.a.), automatische Blinkerrückstellung
Radstand: 1,525 m
Sitzhöhe: 85/87 cm
Gewicht fahrfertig: 249 kg
Tankinhalt: 20 l
0-100 km/h: ca. 3,6
Vmax: über 200 km/h,
Normverbrauch lt. EU4: 4,75 l/100 km
Preis: ab 16.150 Euro
Og dette skriver Motorbike catalog:
Engine manufacturer: BMW
Engine type: spark-ignition 4-stroke
Fuel type: gasoline (petrol)
Fuel system: indirect injection
Displacement: 1254 cm3 / 76.7 cui
Bore: 102.5 mm / 4.04 in
Stroke: 76 mm / 2.99 in
Compression ratio: 12.5 : 1
Horsepower net: 100 kW / 136 PS / 134 hp (DIN) / 7750
Torque net: 143 Nm / 105 ft-lb/ 6250
Performance - Factory claim
Top speed:
200 km/h / 124 mph
0-60 mph (s): 3.4
0-100 km/h (s): 3.6
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Artig og litt annerledes test med en sterk konkurrent
:

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.