Mt-07 eller...?
Re: Mt-07 eller...?
Hvis du plutselig befinner deg i Oslo kan vi godt bytte sykkel og ta en tur, har en MT-07 :) Forøvrig veldig fornøyd med min, men har ikke prøvd med passasjer så kan ikke uttale meg om det.
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 14 mai 2018, 13:32
- Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
- Bosted: Fredrikstad
Re: Mt-07 eller...?
Endte til slutt opp med en Honda CB650F 2018 mod :) Ikke helt ned til en MT-07 størrelse, men samtidig ikke like kraftig som Brutale'n jeg hadde. Fant noe midt imellom som også jeg er fornøyd med. Og dama er veldig fornøyd med komforten bakpå :)
En helt annen verden av komfort for småturer også, samt at den har veldig bra drag og ser fantastisk ut. Allerede fått satt på Bellypan, hugger, integrated sequintel tail light og venter nå på en tail tidy. Får se hva mer som dukker opp iløpet av vinteren.
Alt i alt, veldig fornøyd med byttet.
En helt annen verden av komfort for småturer også, samt at den har veldig bra drag og ser fantastisk ut. Allerede fått satt på Bellypan, hugger, integrated sequintel tail light og venter nå på en tail tidy. Får se hva mer som dukker opp iløpet av vinteren.
Alt i alt, veldig fornøyd med byttet.
Daniel
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Mt-07 eller...?
Honda er et bra valg! De syklene er fine! Jeg er imidlertid svært stor fan av sportstouring. Rett og slett på grunn av allsidigheten.
Re: Mt-07 eller...?
Hei.
Kjapt spørsmål fra uvitende.
Er CB650F bedre egnet til passasjer enn foreks. MT-07? Er ikke dette mye samme sykkel?
Hilsen en som ikke har sittet på noen av dem.
Kjapt spørsmål fra uvitende.
Er CB650F bedre egnet til passasjer enn foreks. MT-07? Er ikke dette mye samme sykkel?
Hilsen en som ikke har sittet på noen av dem.
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 14 mai 2018, 13:32
- Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
- Bosted: Fredrikstad
Re: Mt-07 eller...?
Nå har ikke jeg selv sittet bakpå noen av dem under kjøring, men jeg vil tippe CB'en er noe mer komfortabel ja. Når jeg selv prøvekjørte MT'en så virket den endel smalere.
Fruen er ihvertfall veldig fornøyd med byttet til CB fra MV Agusta og hun var mer skeptisk til MT'en kun utifra bilder. Tror ingen av dem egner seg til 8 timers tur med passasjer i strekk, men vil nok tippe at CB'en klarer seg bedre enn MT'en. :)
Fruen er ihvertfall veldig fornøyd med byttet til CB fra MV Agusta og hun var mer skeptisk til MT'en kun utifra bilder. Tror ingen av dem egner seg til 8 timers tur med passasjer i strekk, men vil nok tippe at CB'en klarer seg bedre enn MT'en. :)
Daniel
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mt-07 eller...?
Det kan være at CB650F er bedre egnet for passasjer, men ellers så ville jeg valgt en MT07 når som helst forran en CB650F. Hvis jeg måtte velge mellom disse to. Selv om MT07 er LITT for liten til meg.Subsea79 skrev: 14 nov 2018, 09:44 Hei.
Kjapt spørsmål fra uvitende.
Er CB650F bedre egnet til passasjer enn foreks. MT-07? Er ikke dette mye samme sykkel?
Hilsen en som ikke har sittet på noen av dem.
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Mt-07 eller...?
Kjøreskolen min brukte CB650F, så det er den jeg lærte å kjøre motorsykkel på. Ikke en dårlig sykkel, og fungerer helt greit med passasjer bakpå. Ikke en sykkel jeg følte noe behov for å kjøpe selv derimot, og endte opp med en XSR700 (samme motor som i MT07), og angrer ikke en sekund! Motoren i XSR'en passer meg mye bedre, og at sykkelen også er 20kg lettere hjelper sikkert litt også.
Selv om jeg bestemt valgte bord CB650F, så ser jeg absolutt at det er en sykkel som mange kan like. Den er litt romsligere, passer bedre hvis man kjører med passasjerer, og er litt stabilere på motorveien.
Selv om jeg bestemt valgte bord CB650F, så ser jeg absolutt at det er en sykkel som mange kan like. Den er litt romsligere, passer bedre hvis man kjører med passasjerer, og er litt stabilere på motorveien.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
Re: Mt-07 eller...?
Hva med Kawasaki sine modeller i den klassen?
Eks. Er6n?
Erfaringer med den noen?
PS! Unnskyld hvis jeg kupper en tråd her
Eks. Er6n?
Erfaringer med den noen?
PS! Unnskyld hvis jeg kupper en tråd her
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Mt-07 eller...?
Det som først og fremst skiller MT-07 fra CB650F og ER6N er motoren. MTn har en 2 syl motor med en helt annen motorkarakteristikk enn de to andre. De to andre har rekkefirer, og kjennetegnes med en momentkurve som stiger ganske bratt på høyt turtall. CP2 motoren til Yamaha har mer dreiemoment lavere i registeret som gjør at den har mer power på de turtall du bruker mest.Subsea79 skrev: 14 nov 2018, 22:48 Hva med Kawasaki sine modeller i den klassen?
Eks. Er6n?
Erfaringer med den noen?
PS! Unnskyld hvis jeg kupper en tråd her
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Mt-07 eller...?
sist jeg sjekket hadde er6n paralell twin motorkjellv skrev: 14 nov 2018, 23:01Det som først og fremst skiller MT-07 fra CB650F og ER6N er motoren. MTn har en 2 syl motor med en helt annen motorkarakteristikk enn de to andre. De to andre har rekkefirer, og kjennetegnes med en momentkurve som stiger ganske bratt på høyt turtall. CP2 motoren til Yamaha har mer dreiemoment lavere i registeret som gjør at den har mer power på de turtall du bruker mest.Subsea79 skrev: 14 nov 2018, 22:48 Hva med Kawasaki sine modeller i den klassen?
Eks. Er6n?
Erfaringer med den noen?
PS! Unnskyld hvis jeg kupper en tråd her
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Mt-07 eller...?
Takk for korreksjonen supersic. Der lærte jeg noe nyttsupersic skrev: 14 nov 2018, 23:15sist jeg sjekket hadde er6n paralell twin motorkjellv skrev: 14 nov 2018, 23:01Det som først og fremst skiller MT-07 fra CB650F og ER6N er motoren. MTn har en 2 syl motor med en helt annen motorkarakteristikk enn de to andre. De to andre har rekkefirer, og kjennetegnes med en momentkurve som stiger ganske bratt på høyt turtall. CP2 motoren til Yamaha har mer dreiemoment lavere i registeret som gjør at den har mer power på de turtall du bruker mest.Subsea79 skrev: 14 nov 2018, 22:48 Hva med Kawasaki sine modeller i den klassen?
Eks. Er6n?
Erfaringer med den noen?
PS! Unnskyld hvis jeg kupper en tråd her

Da er antakelig ER6N langt mer sammenlignbar med MT-07 enn jeg var klar over

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mt-07 eller...?
Jeg synes motoren i CB650F er noe av det absolutt kjedeligste jeg har kjørt. Null respons på lavere turtall og strengt tatt skjer det ikke all verden lenger opp heller. MT07 er langt morsommere å kjøre på norske veier.
Jeg hadde ikke vert i den minste tvil vertfall. :)
Jeg hadde ikke vert i den minste tvil vertfall. :)
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 14 mai 2018, 13:32
- Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
- Bosted: Fredrikstad
Re: Mt-07 eller...?
Da må jeg si vi to har to vidt forskjellige opplevelser av syklene. Jeg prøvekjørte en MT-07 tidligere i år. 07 og så prøvekjørte jeg en Tracer (som skulle tilsvare en MT-09, med samme motor etc).
Som jeg skrev tidligere i tråden merket jeg kjapt at det var et stooort steg ned fra MV'en jeg hadde, mtp drag, kraft etc, men at den var utrolig smidig og morsom å kjøre. Tacern var nærmere det jeg var vandt til.
Cb'en vil jeg si havner rett under Tracern, og derfor et mindre steg ned enn hva en MT-07 ville vært. Dette er mtp motor og ikke smidighet, kjøreglede osv.
CB'en er riktignok mye enklere å håndtere enn MV og den går myyyye smidigere.
At du synes motoren i CB'en er det kjedeligste du har kjørt får være din mening, jeg har stikk motsatt mening :)
Det er bra vi alle har forskjellig smak.
Som jeg skrev tidligere i tråden merket jeg kjapt at det var et stooort steg ned fra MV'en jeg hadde, mtp drag, kraft etc, men at den var utrolig smidig og morsom å kjøre. Tacern var nærmere det jeg var vandt til.
Cb'en vil jeg si havner rett under Tracern, og derfor et mindre steg ned enn hva en MT-07 ville vært. Dette er mtp motor og ikke smidighet, kjøreglede osv.
CB'en er riktignok mye enklere å håndtere enn MV og den går myyyye smidigere.
At du synes motoren i CB'en er det kjedeligste du har kjørt får være din mening, jeg har stikk motsatt mening :)
Det er bra vi alle har forskjellig smak.
Daniel
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mt-07 eller...?
Ja, smaken er som baken 

Re: Mt-07 eller...?
Det er ganske morsomt med voksenmoped uansett hvordan man snur og vender på det!
De aller fleste motorsykler på 500cc+ har nok futt til at det skjer gøyale ting når man vrir på gassen.
De aller fleste motorsykler på 500cc+ har nok futt til at det skjer gøyale ting når man vrir på gassen.
