Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Jo'a...
Enig i at det er et par-tre detaljer som ikke akkurat er caféracer spesifikke, som styret og potte(ne).
Men ellers er den så godt som en fullverdig caféracer.
Uansett et stilig Guzzibygg. Av de fineste blant ganske mange.
Enig i at det er et par-tre detaljer som ikke akkurat er caféracer spesifikke, som styret og potte(ne).
Men ellers er den så godt som en fullverdig caféracer.
Uansett et stilig Guzzibygg. Av de fineste blant ganske mange.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 aug 2018, 17:25
- Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Smaken er vel som baken, todelt, trodde poenget var at man kjørte mc og hvilken mc man kjører er uvesentlig, det er gleden og miljøet som teller, kunne aldri kjøpt en plastik fantastisk eller en som ser ut som en jetski, men bryr meg ikke, jeg har en sykkel som jeg liker.
Håper å treffe mange til våren på veiene og ta en prat av og til.
Var innom en mc verksted i Haugesund for å levere min sykkel på verksted for vinterlagring, jeg leverte den inn og gikk etterpå å svirret rundt en HD iron som sto utenfor verkstedet , så kom det noen ut og han som så ut som veteranen rakket noe enormt ned på HD som jeg sto ved, ( kunne aldri tenkt meg å kjøpe, dårlig motor, liker ikke utseende etc sa han) jeg sa bare kort samme hva en kjører så så lenge en liker det og er en mc, jeg gjorde som jeg skulle gå da sa den ene , skal du ikke ta sykkelen din, det er ikke min sa jeg, da ble de lange i maska.
Og så satte veteranen seg med alt rett utstyr og vest og greier opp på en plastic fantastic, ( ikke mitt utrykk eller mening, bare tatt det fra nettet) da måtte jeg flire litt.
Håper jeg treffer han igjen, kommer nok en liten kommentar da.
Håper å treffe mange til våren på veiene og ta en prat av og til.
Var innom en mc verksted i Haugesund for å levere min sykkel på verksted for vinterlagring, jeg leverte den inn og gikk etterpå å svirret rundt en HD iron som sto utenfor verkstedet , så kom det noen ut og han som så ut som veteranen rakket noe enormt ned på HD som jeg sto ved, ( kunne aldri tenkt meg å kjøpe, dårlig motor, liker ikke utseende etc sa han) jeg sa bare kort samme hva en kjører så så lenge en liker det og er en mc, jeg gjorde som jeg skulle gå da sa den ene , skal du ikke ta sykkelen din, det er ikke min sa jeg, da ble de lange i maska.
Og så satte veteranen seg med alt rett utstyr og vest og greier opp på en plastic fantastic, ( ikke mitt utrykk eller mening, bare tatt det fra nettet) da måtte jeg flire litt.
Håper jeg treffer han igjen, kommer nok en liten kommentar da.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Personlig ser jeg på caferacere som pyntegjenstander eller et slags objekt som viser eiers dyktighet vedrørende bygg/foranding av mc. All ære til de som liker dette, men JEG er ikke helt der.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Men på en annen side så hadde disse nok ikke blitt lenge på veien hvis de ikke hadde blitt herpa og fått litt service...FredrikE24 skrev: 02 des 2018, 19:16 Fine og greie sykler som bygges om til caféracer er litt trist. Særlig BMW K75 og K100 har vært offer for dette i stor grad. Ikke minst R100RS.
![]()
er begrenset med folk som er interessert i de gamle greiene i den utgaven de er..

Og for historisk bevaring så er det en god del bra sykler som er tatt vare på så...hvor mye gammel skitt skal vi spare på?
Vi har jo kastet masse flotte CRT tvèr også....

Er det noe JEG ser på som kjedlig og trist så er det BMW sykler.. joda veldig bra sykler og alt det der... men det gir meg INGEN lyst til å eie noen..
Bortsett fra en fra tiden med Plungerfjæring..DEN ser jeg muligheter med...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Kan se bra ut disse K'ene også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Ser bra ut, men ser også forferdelig ut å kjøre. Det setet kan ikke være behagelig

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Jeg har samme sittestilling og like lite komfortabelt sete på min CR. Sittestillinen gjør jo at vektfordeling mellom forankringspunktene holker, sete, tank og fothvilere blir veldig forskjellig fra en sitterett-opp-sykkel.
Jeg digger den måten å kjøre på, men sittestillingen og setet er ikke tilpasset langtur. Sykkelen er ikke bygget for det formålet. Til kortere distanser med fokus på kjøring er dette konsepet perfekt. I tillegg ser disse syklene bra ut og de vinner posør-racet ved pølsebua (og på Tyrigrava) hver gang:-)
Jeg digger den måten å kjøre på, men sittestillingen og setet er ikke tilpasset langtur. Sykkelen er ikke bygget for det formålet. Til kortere distanser med fokus på kjøring er dette konsepet perfekt. I tillegg ser disse syklene bra ut og de vinner posør-racet ved pølsebua (og på Tyrigrava) hver gang:-)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Har du like smalt sete? Ser for meg at det setet blir som en G-streng i løpet av korte turer. Selv et sykkelsete er bredere.cannon skrev: 03 des 2018, 10:11 Jeg har samme sittestilling og like lite komfortabelt sete på min CR. Sittestillinen gjør jo at vektfordeling mellom forankringspunktene holker, sete, tank og fothvilere blir veldig forskjellig fra en sitterett-opp-sykkel.
Jeg digger den måten å kjøre på, men sittestillingen og setet er ikke tilpasset langtur. Sykkelen er ikke bygget for det formålet. Til kortere distanser med fokus på kjøring er dette konsepet perfekt. I tillegg ser disse syklene bra ut og de vinner posør-racet ved pølsebua (og på Tyrigrava) hver gang:-)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Bra gjennomført, men litt for minimalistisk for min del det der gitt. Ser jo nesten bare hjul på bildet der.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Har all respekt for det synspunktet. Smak og behag, osv.
Rent visuelt liker jeg det minimalistiske, når proposjoner og linjer stemmer. Jeg synes utseende teller mest ved CR-bygging. De fleste bruker jo andre sykler for å dekke andre kjørebehov.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Vel, mine sykkelseter er alle smalere, og de er helt sikkert hardere også. Egentlig en fin sammenligning. Fremoverlent sykkel-sittestilling gir også mye mindre trykk på setet. Da kan komforten reduseres betydelig.Stian87 skrev: 03 des 2018, 14:47Har du like smalt sete? Ser for meg at det setet blir som en G-streng i løpet av korte turer. Selv et sykkelsete er bredere.cannon skrev: 03 des 2018, 10:11 Jeg har samme sittestilling og like lite komfortabelt sete på min CR. Sittestillinen gjør jo at vektfordeling mellom forankringspunktene holker, sete, tank og fothvilere blir veldig forskjellig fra en sitterett-opp-sykkel.
Jeg digger den måten å kjøre på, men sittestillingen og setet er ikke tilpasset langtur. Sykkelen er ikke bygget for det formålet. Til kortere distanser med fokus på kjøring er dette konsepet perfekt. I tillegg ser disse syklene bra ut og de vinner posør-racet ved pølsebua (og på Tyrigrava) hver gang:-)
Mitt CRsete er hardt og kantete. Ubehagelig å sitte oppreist på med beina i bakken, og helt fint med hendene på cliponstyret og beina på fotpinnene. Helt ok å lide litt for god design:-)
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Hehe det er noe som skurrer veldig den siste setningen, "Helt Ok å lide litt for god design"
CR-bygg var aldri ment til å se bra ut, de skulle bare strippes ned for vekt og komme seg til a-b kjappest. Minimalistisk er da en stor del av designet. Å si at et bestemt CR-bygg blir for minimalistisk for en er som å si at en lambo ser for rask ut for min smak.
90% av nådagens bygg er direkte trafikkfarlige for alle. Hipstere som hiver seg på mcbygg-miljøet med null til ingen erfaring som igjen 4dobler prisen og selger til hipstere med penger til overs i god tro til at det er et kvalitetsbygg. Typisk gamle sykler med simple bolt on deler uten noe form for sikkerhetssjekk. De skal jo bare se kule ut.
CR-bygg var aldri ment til å se bra ut, de skulle bare strippes ned for vekt og komme seg til a-b kjappest. Minimalistisk er da en stor del av designet. Å si at et bestemt CR-bygg blir for minimalistisk for en er som å si at en lambo ser for rask ut for min smak.
90% av nådagens bygg er direkte trafikkfarlige for alle. Hipstere som hiver seg på mcbygg-miljøet med null til ingen erfaring som igjen 4dobler prisen og selger til hipstere med penger til overs i god tro til at det er et kvalitetsbygg. Typisk gamle sykler med simple bolt on deler uten noe form for sikkerhetssjekk. De skal jo bare se kule ut.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Helt enig i den opprinnelige hensikten, fra 50tallet. "The ton" var målet, dvs 100mph.Juicebox skrev: 03 des 2018, 22:12 Hehe det er noe som skurrer veldig den siste setningen, "Helt Ok å lide litt for god design"
CR-bygg var aldri ment til å se bra ut, de skulle bare strippes ned for vekt og komme seg til a-b kjappest. Minimalistisk er da en stor del av designet. Å si at et bestemt CR-bygg blir for minimalistisk for en er som å si at en lambo ser for rask ut for min smak.
90% av nådagens bygg er direkte trafikkfarlige for alle. Hipstere som hiver seg på mcbygg-miljøet med null til ingen erfaring som igjen 4dobler prisen og selger til hipstere med penger til overs i god tro til at det er et kvalitetsbygg. Typisk gamle sykler med simple bolt on deler uten noe form for sikkerhetssjekk. De skal jo bare se kule ut.
Allikevel tror jeg skinnjakkebillyene med sneipen og sleiken også likte utseendet på en "selvbygd" fattigmannsracer.
Påstanden din om 90% trafikkfarlige tar du vel fra løse lufta? Eller fra hvor? Jeg kjenner meg ikke igjen.
Hvorfor mener du det skurrer med lidelse for design? Når andre her påpeker at setet på K'en er ukomfortabelt, og det ukomfortable er valgt for å oppnå et design, da er det vel sånn?
Jeg har gjort samme valg, og min neste oppgradering vil innebære enda mindre komfort. Setet blir hardt og tøft(akkurat som carbonflisa som utgjør setet på en av mine tråsykler....)
Igjen: helt ok å lide litt for godt design....:-)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Njaa, 90 % er vel å ta hårdt i ?
På de aller fleste er detvel ikke gjort vesenlige endringer. Clip—bostyrer, smalt sete med lite stopping,eksosanlegg med mindre demping, andre lykter, speil og blinklys pluss litt kosmetiske endringer og ei litt kortere bakramme er ikke noe som endrer kjøreegenskapene vesenlig.
Oi, jeg holdt på å glemme tilbakeflyttede fothvilere.
Uansett, de fleste kreasonene er ikke særlig endret fra original , ramme, motor, hjul er som da sykkelen forlot fabrikken, h verken mer eller mindre trafikkfarlig.
På de aller fleste er detvel ikke gjort vesenlige endringer. Clip—bostyrer, smalt sete med lite stopping,eksosanlegg med mindre demping, andre lykter, speil og blinklys pluss litt kosmetiske endringer og ei litt kortere bakramme er ikke noe som endrer kjøreegenskapene vesenlig.
Oi, jeg holdt på å glemme tilbakeflyttede fothvilere.
Uansett, de fleste kreasonene er ikke særlig endret fra original , ramme, motor, hjul er som da sykkelen forlot fabrikken, h verken mer eller mindre trafikkfarlig.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det skal være clip—onstyre, ikke clip—bostyrer.Jompa skrev: 03 des 2018, 23:01 Njaa, 90 % er vel å ta hårdt i ?
På de aller fleste er detvel ikke gjort vesenlige endringer. Clip—bostyrer, smalt sete med lite stopping,eksosanlegg med mindre demping, andre lykter, speil og blinklys pluss litt kosmetiske endringer og ei litt kortere bakramme er ikke noe som endrer kjøreegenskapene vesenlig.
Oi, jeg holdt på å glemme tilbakeflyttede fothvilere.
Uansett, de fleste kreasonene er ikke særlig endret fra original , ramme, motor, hjul er som da sykkelen forlot fabrikken, h verken mer eller mindre trafikkfarlig.



De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Enig. Og jeg vil tilføye at 30 år gamle slitere blir nedplukket, gaffelbein bli overhalt, motorpakninger skiftet, nye bremseslanger, nye lagere, bedre lys, oppgradert fjæring/demping osv.Jompa skrev: 03 des 2018, 23:01 Njaa, 90 % er vel å ta hårdt i ?
På de aller fleste er detvel ikke gjort vesenlige endringer. Clip—bostyrer, smalt sete med lite stopping,eksosanlegg med mindre demping, andre lykter, speil og blinklys pluss litt kosmetiske endringer og ei litt kortere bakramme er ikke noe som endrer kjøreegenskapene vesenlig.
Oi, jeg holdt på å glemme tilbakeflyttede fothvilere.
Uansett, de fleste kreasonene er ikke særlig endret fra original , ramme, motor, hjul er som da sykkelen forlot fabrikken, h verken mer eller mindre trafikkfarlig.
Det 30-40 år gamle utgangspuktet er ofte mer trafikkfarlig enn det ferdige CR-bygget, og ikke omvendt.
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det står ganske mange halvferdige cr-prosjekter. Har sett mange av dem blant venner og på finn, et bilde av en nedstrippet billig veteran etterfulgt av 10 bilder av hvordan den kan se ut som er til salgs. Det som er så typisk med slike prosjekter er at det er ofte unge fattige hipstere som prøver seg på et slikt prosjekt, men med null erfaring. Kjøper seg en gammel og billig veteran og har en god tro på at prosjektet også blir billig
. Blir fort kina bolt on deler fra nettet, og de typiske RFY bakdemperne fra ebay. Det er slike deler disse unge hipsterne tror de kan skru på selv, men når det kommer til kutting av bakpartiet og sveise på en lupe-ramme bak for å få den klassiske CR-salen, velger de fleste å backe litt ut. Det blir kanskje fort dyrt å hyre en sveiser eller så frykter de å ødelegge sykkelen.
Som du er innpå cannon, det er FAKTISK ikke alle 30 år gamle slitere som blir nedplukket, gaffelbein bli overhalt, motorpakninger skiftet, nye bremseslanger, nye lagere, bedre lys, oppgradert fjæring/demping osv. Det er mangel på kunnskap og for dyrt å få gjort det på et verksted. Forgasser som må renses og justeres, trommelbremser som er farlige, dekk som har gått ut på dato, hjemmelaga potter, elektrisk anlegg som ikke er sikret osv. Farlig?
Ja, CR er dritkule men ikke for unge førstegangsførere. Lite mekanisk erfaring og kunnskap tror jeg vil drepe litt av mc-morroa for kidsa. Det er ikke noe gøy når du har brukt alt av sparepengene dine på masse deler, brukt store deler av fritida og helgene til å skru på de nye delene, også klø seg i hodet når den ikke vil starte. Det er ihvertfall ikke noe gøy at du må selge den fordi du ikke har råd til å få et verksted til å gå over sykkelen. Eller, sykkelen stopper opp plutselig når du kjører med venna dine ute i ødemarka. Det er mange av dem som aldri skulle ha vært på veien. Om det var eu kontroll på mc så hadde cr-bygg vært historie.

Som du er innpå cannon, det er FAKTISK ikke alle 30 år gamle slitere som blir nedplukket, gaffelbein bli overhalt, motorpakninger skiftet, nye bremseslanger, nye lagere, bedre lys, oppgradert fjæring/demping osv. Det er mangel på kunnskap og for dyrt å få gjort det på et verksted. Forgasser som må renses og justeres, trommelbremser som er farlige, dekk som har gått ut på dato, hjemmelaga potter, elektrisk anlegg som ikke er sikret osv. Farlig?

Ja, CR er dritkule men ikke for unge førstegangsførere. Lite mekanisk erfaring og kunnskap tror jeg vil drepe litt av mc-morroa for kidsa. Det er ikke noe gøy når du har brukt alt av sparepengene dine på masse deler, brukt store deler av fritida og helgene til å skru på de nye delene, også klø seg i hodet når den ikke vil starte. Det er ihvertfall ikke noe gøy at du må selge den fordi du ikke har råd til å få et verksted til å gå over sykkelen. Eller, sykkelen stopper opp plutselig når du kjører med venna dine ute i ødemarka. Det er mange av dem som aldri skulle ha vært på veien. Om det var eu kontroll på mc så hadde cr-bygg vært historie.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det meste du sier her gjelder stort sett alle MC.
Mangel på kompetanse vilje og penger gjelder forresten alle kjøretøy. Dette ser man ved en utekontroll av alle type kjøretøy.
Masse godkjente CR bygg på veiene.min 450 er forresten i bedre teknisk stand den forlot fabrikk,verden har utviklet seg på 35 år.
mesteparten av søpla på finn blir nok ikke å forlate søppelstadiet.
En gjenganger på stort sett alle mc er en mangel på godkjent eksosanlegg,men å kalle dette for trafikkfarlig er vel å ta i....
Mangel på kompetanse vilje og penger gjelder forresten alle kjøretøy. Dette ser man ved en utekontroll av alle type kjøretøy.
Masse godkjente CR bygg på veiene.min 450 er forresten i bedre teknisk stand den forlot fabrikk,verden har utviklet seg på 35 år.
mesteparten av søpla på finn blir nok ikke å forlate søppelstadiet.
En gjenganger på stort sett alle mc er en mangel på godkjent eksosanlegg,men å kalle dette for trafikkfarlig er vel å ta i....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Sånn er det. I tillegg blir jo en del av havariprosjektene "reddet" gjennom salg til ny eier med ny energi. Et havarert prosjekt krever ofte ganske lite innsats før det kan blomstre.mekkern skrev: 04 des 2018, 05:55 Det meste du sier her gjelder stort sett alle MC.
Mangel på kompetanse vilje og penger gjelder forresten alle kjøretøy. Dette ser man ved en utekontroll av alle type kjøretøy.
Masse godkjente CR bygg på veiene.min 450 er forresten i bedre teknisk stand den forlot fabrikk,verden har utviklet seg på 35 år.
mesteparten av søpla på finn blir nok ikke å forlate søppelstadiet.
En gjenganger på stort sett alle mc er en mangel på godkjent eksosanlegg,men å kalle dette for trafikkfarlig er vel å ta i....
Det er også at poeng at det bygges CR-prosjekter på bestilling fra mange proffe aktører her på berget. "Hipstere" ble nevnt lengre opp her. Kanskje mange av de (hvis de er mange?) kjøper sine øyenstener ferdigbygget? Og kanskje "Hipstere" kan være knallgode med både vinkelsliper og sveiseapparat?
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det er for så vidt fair det. Får hemoroider bare av å se på den, men hver sin smak antar jegcannon skrev: 03 des 2018, 17:05 Vel, mine sykkelseter er alle smalere, og de er helt sikkert hardere også. Egentlig en fin sammenligning. Fremoverlent sykkel-sittestilling gir også mye mindre trykk på setet. Da kan komforten reduseres betydelig.
Mitt CRsete er hardt og kantete. Ubehagelig å sitte oppreist på med beina i bakken, og helt fint med hendene på cliponstyret og beina på fotpinnene. Helt ok å lide litt for god design:-)

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det her er også problemet med CR bygg.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=132994025
En 83 modell virago 1000 til 120 000kr bygget av "proffe" oslo motorcycles?
Ja, de bygger kule sykler som ligner på alt annet på instagram... Jeg vet ikke om de er et ordentlig verksted eller bare et selverklært custom verksted uten svv sertifisering? De har fekst bygget triumphen til Odd Magnus som har hatt ganske mange problemer i etterkant og til slutt måtte til en triumph forhandler for å gå igjennom. Amatørbygg av proffe folk.
120k for en 83 modell virago? Neitakk!
De har tilogmed skrytet på seg at denne er one of a kind. Det er en vanlig mørk instagram cafe racer...
Om jeg ville ha hatt en cafe racer, hadde jeg heller kjøpt en moderne sykkel med innsprøytning, eller en fabrikklaget CR... men er det da en Cafe racer?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=132994025
En 83 modell virago 1000 til 120 000kr bygget av "proffe" oslo motorcycles?

Ja, de bygger kule sykler som ligner på alt annet på instagram... Jeg vet ikke om de er et ordentlig verksted eller bare et selverklært custom verksted uten svv sertifisering? De har fekst bygget triumphen til Odd Magnus som har hatt ganske mange problemer i etterkant og til slutt måtte til en triumph forhandler for å gå igjennom. Amatørbygg av proffe folk.
120k for en 83 modell virago? Neitakk!
De har tilogmed skrytet på seg at denne er one of a kind. Det er en vanlig mørk instagram cafe racer...
Om jeg ville ha hatt en cafe racer, hadde jeg heller kjøpt en moderne sykkel med innsprøytning, eller en fabrikklaget CR... men er det da en Cafe racer?

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Greia med CR Choppere Trackers Bobbere og andre ombygde sykler er jo at folk gjør hva de har lyst til, IKKE hva andre mener de BØR...
Hva prisene er? -er det jo hva folk eventuelt vil betale.
Synes en at det er for dyrt for en sykkel en har lyst på? bygg selv da.Hvis ikke en vil/kan så må en jo betale andre for å gjøre dette og prisen blir deretter-ingen jobber gratis i dag.
At en aldri ville kjøpt en slik sykkel er jo også helt fritt-ingen tvinger en heller..
At mange sykler er støgge eller overprisede gamle eller nye, spiller jo ingen rolle-som sagt en tvinges ikke til å kjøpe.
At noen kjøper gamle ofte litt spesielle sykler som funket dårlig som nye og forventer problemfri drift er jo optimistisk.
Akkurat som BMW GSA -kunne ikke falle meg inn å kjøpe et slikt monstrum, men hvis folk synes slike sykler er det fineste og beste som finnes så skal ikke jeg stoppe dem.
Jeg elsker mangfoldet.
Fra 1901 til 2019 med alle sine variasjoner.
Hva prisene er? -er det jo hva folk eventuelt vil betale.
Synes en at det er for dyrt for en sykkel en har lyst på? bygg selv da.Hvis ikke en vil/kan så må en jo betale andre for å gjøre dette og prisen blir deretter-ingen jobber gratis i dag.
At en aldri ville kjøpt en slik sykkel er jo også helt fritt-ingen tvinger en heller..
At mange sykler er støgge eller overprisede gamle eller nye, spiller jo ingen rolle-som sagt en tvinges ikke til å kjøpe.
At noen kjøper gamle ofte litt spesielle sykler som funket dårlig som nye og forventer problemfri drift er jo optimistisk.
Akkurat som BMW GSA -kunne ikke falle meg inn å kjøpe et slikt monstrum, men hvis folk synes slike sykler er det fineste og beste som finnes så skal ikke jeg stoppe dem.
Jeg elsker mangfoldet.
Fra 1901 til 2019 med alle sine variasjoner.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Behøver ikke sitere Mekkern....bare tommelopp:-)
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det var da veldig politisk korrekt å si. Ingenting galt med det.
Det er ikke bare å bygge selv... litt lett å si.
Choppere er som oftest et utstillingsbygg og fokuset ligger i detaljer. CR derimot, de fleste er jo amatørbygg, kvaliteten er deretter.
Choppermiljøet er litt mer lukket og her er det mye mer respekt og ære enn i CR miljøet. De unge uerfarne kaster seg heller ut i crbygg der færre erfarne dømmer. Det er ofte liksa på instagram de jobber mot:p noe som ikke burde bety noe.
Som jeg har sagt, jeg har ingenting imot custombygg med kvalitet. Problemet med amatørbygg er at ingen kan garantere noe og kvaliteten er ofte ganske dårlige. Jeg har sett flere crbygg up close og de ser ikke ut. Sveising som kan diskuteres, hele motoren som er dynket med pulverlakk for å skjule feil, pyntet sykkelen med kinadeler og de går jo aldri rent og hva som helst kan jo skje?! Det jeg prøver å si, det er så lett for alle å bygge en CR og kvaliteten er ofte aldri noe å skryte av. Selvfølgelig er det farlig. Ja, mekkern, du har kanskje mer mekanisk erfaring enn mange og du vet hva du driver med, det kan ikke sies til resten.
For meg så foretrekker jeg en sykkel som jeg vet vil bruke 1 time på en 1timers tur, ikke 5 timer der du blir stuck på veikanten og klør deg selv på hodet. CRbygg har aldri skriket kvalitet for meg. Det er aldri gøy å kjøre en sykkel der man for noia av om den holder turen eller ikke.
Det er ikke bare å bygge selv... litt lett å si.
Choppere er som oftest et utstillingsbygg og fokuset ligger i detaljer. CR derimot, de fleste er jo amatørbygg, kvaliteten er deretter.
Choppermiljøet er litt mer lukket og her er det mye mer respekt og ære enn i CR miljøet. De unge uerfarne kaster seg heller ut i crbygg der færre erfarne dømmer. Det er ofte liksa på instagram de jobber mot:p noe som ikke burde bety noe.
Som jeg har sagt, jeg har ingenting imot custombygg med kvalitet. Problemet med amatørbygg er at ingen kan garantere noe og kvaliteten er ofte ganske dårlige. Jeg har sett flere crbygg up close og de ser ikke ut. Sveising som kan diskuteres, hele motoren som er dynket med pulverlakk for å skjule feil, pyntet sykkelen med kinadeler og de går jo aldri rent og hva som helst kan jo skje?! Det jeg prøver å si, det er så lett for alle å bygge en CR og kvaliteten er ofte aldri noe å skryte av. Selvfølgelig er det farlig. Ja, mekkern, du har kanskje mer mekanisk erfaring enn mange og du vet hva du driver med, det kan ikke sies til resten.
For meg så foretrekker jeg en sykkel som jeg vet vil bruke 1 time på en 1timers tur, ikke 5 timer der du blir stuck på veikanten og klør deg selv på hodet. CRbygg har aldri skriket kvalitet for meg. Det er aldri gøy å kjøre en sykkel der man for noia av om den holder turen eller ikke.