laban skrev: 02 feb 2019, 17:35
AJ skrev: 27 jan 2019, 18:18
Den ruta der ser da sletts ikke så gal ut
Vet du hvordan Gamle Kongeveg fra Oppdal er å kjøre? Grus/bomveg?
Kan jo være et alternativ til E6 fra nettopp Oppdal til et godt stykke vei "hjem" igjen til Gullvåg...
Siden dette er kjente veier, så oppdaterte jeg forslaget ditt litt. Mye artigere veier.
Screenshot 2019-02-02 at 17.32.42.png
https://goo.gl/9XVMyQ
OBS, Nerskogen har lite stykke grus / ikke asfalt men du burde klare å kjøre R-Sykkel der om du ikke gir bånn gass
Ruta unngår det meste av store veier og burde by på mye fin natur.
Er også en annen en kjempe fin vei(Riastvegen) mellom tydal og glommås, men dette er "bom" (du kan snike

) og "grus" vei.
Men naturbildet der er veeeldig fint
Gullvåg camping er en knapp times kjøring hjemmefra, og dette området er ofte hovedvalget mitt når jeg skal legge ut på en aldri så liten ettermiddagstur - altså et utmerket valg etter min mening
Ser at det første kartet har med en tur innom "Budalen" - absolutt verdt å få med seg
...og...
Det andre kartet har med veien over "Riasten" som er en kjempefin grusvei
Begge disse inngår i vår faste meny for søndagsturer. Vi kjører Budalen rundt og stopper på Storbekkøya Museusmsseter allerede i juni, og rundturen opp Tydal og over fjellet til Røros er faktisk søndagsturen i uke 33. "Vi" er NAF MC Trondheim, og jeg sitter i turkomiteen.
Fra Gullvåg kan jo en fin rundtur gå til Oppdal, Nerskogen, Meldal, over Hølonda til Hovin og tilbake - rundt 19 mil. Eller kanskje en kortere runde på 12 mil hvis området deles i to langs Fv700.
Den som tåler en førsteklasses grusvei kan jo søke opp "Samsjøen" og få en 12-14 mil med 50/50 asfalt og grus som stort sett aldri går rett fram...
Akkurat nå er det jo bare februar, og augustkalenderen ser åpen og fristende ut. Jeg kan vel være med begge helgene, og jeg kan godt legge opp en rundtur eller tre basert på interessen blant de deltakende.