Subsea`s (b)logg
Subsea`s (b)logg
Hei alle.
Tenkte å prøve meg på en egen (b)logg, da jeg ser dette er populært. Tenkte med tiden å publisere litt turbilder, prosjekter, etc, samt ha en tråd der jeg kan søke råd.
Først litt om meg.
Jeg er en 40 år gammel herre fra nordvestlandet.
Har familie, hus, bil og det som hører hjemme i et A4 liv, og det er her MC kjøringen kommer inn i bildet.
Har realisert en gammel drøm og begynt på lappen. Er pr. i dag ferdig med alt obligatorisk og venter på oppkjøring, som jeg håper blir i april/mai.
.
For tiden tråler jeg Finn.no på jakt etter Mc, og jeg må si det har begynt å bli frustrerende.
Spørsmålet "hvilken type motorsyklist er du" er komplett umulig for meg å svare på, og jeg vingler derfor skikkelig mellom type sykkel.
De syklene jeg virkelig liker XSR 700/900, Ducati Scrambler, Moto Guzzi V9, Kawa Vulcan s, etc. Altså en litt "retro" stil.
Disse er stort sett for dyre for meg, og ser derfor på BMW 800/ST/R, Kawa z750, Honda CB650F, osv,osv. Altså rimelige/eldre mellomvektere.
Får bare tråle videre, men er åpen for tips selvfølgelig, da jeg ser det er mye kompetanse her. Budsjett rundt 80 K.
Dette får være nok i begynnelsen, da klokken tikker mot et årsmøte jeg skal på.
Tenkte å prøve meg på en egen (b)logg, da jeg ser dette er populært. Tenkte med tiden å publisere litt turbilder, prosjekter, etc, samt ha en tråd der jeg kan søke råd.
Først litt om meg.
Jeg er en 40 år gammel herre fra nordvestlandet.
Har familie, hus, bil og det som hører hjemme i et A4 liv, og det er her MC kjøringen kommer inn i bildet.
Har realisert en gammel drøm og begynt på lappen. Er pr. i dag ferdig med alt obligatorisk og venter på oppkjøring, som jeg håper blir i april/mai.
.
For tiden tråler jeg Finn.no på jakt etter Mc, og jeg må si det har begynt å bli frustrerende.
Spørsmålet "hvilken type motorsyklist er du" er komplett umulig for meg å svare på, og jeg vingler derfor skikkelig mellom type sykkel.
De syklene jeg virkelig liker XSR 700/900, Ducati Scrambler, Moto Guzzi V9, Kawa Vulcan s, etc. Altså en litt "retro" stil.
Disse er stort sett for dyre for meg, og ser derfor på BMW 800/ST/R, Kawa z750, Honda CB650F, osv,osv. Altså rimelige/eldre mellomvektere.
Får bare tråle videre, men er åpen for tips selvfølgelig, da jeg ser det er mye kompetanse her. Budsjett rundt 80 K.
Dette får være nok i begynnelsen, da klokken tikker mot et årsmøte jeg skal på.
Sist redigert av Subsea79 den 07 jan 2020, 12:13, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Velkommen som MC loggfører her på MCsiden.no
Valg av sykkel blant alle de forskjellige som faktisk finnes kan være litt frustrerende, ja...
Husker dette selv da jeg tok opp MCinteressen igjen i 2006.
Etter mye nettsurfing landet jeg på to kandidater, Aprilia Caponord 1000 og Yamah TDM 900.
Ingen forhandlere hadde Caponord utstilt, noe Yamahaforhandlerene nær sagt selvfølgelig hadde.
Og etter en "føle og ta" på seanse hos en forhandler etter mange timer med spesifikasjonssammenligninger og lesing av tester, falt valget på en ny 2006 mod. TDM 900 :) .
Kjøpt i sept. 2006 og byttet inn i en Triumph Tiger 1050 SE sommeren 2010. Da sto TDM telleren på nesten 60000 km.
Hadde veldig mye glede av den sykkelen, alene og sammen med kona, på korte og lengre turer.
Problemfri sykkel og overraskende kjapp i vendingen. Stor og sterk nok til uanstrengte lange turer med passasjer og bagasje selv om bakdemperen under slike forhold var i svakeste laget...
Så? Hva med å vurdere en slik?
Ligger to Finn.no, som du kan kikke på:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=140574464
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=140098462
Begge godt utstyrt og innafor budsjettet ditt :) .

Valg av sykkel blant alle de forskjellige som faktisk finnes kan være litt frustrerende, ja...
Husker dette selv da jeg tok opp MCinteressen igjen i 2006.
Etter mye nettsurfing landet jeg på to kandidater, Aprilia Caponord 1000 og Yamah TDM 900.
Ingen forhandlere hadde Caponord utstilt, noe Yamahaforhandlerene nær sagt selvfølgelig hadde.
Og etter en "føle og ta" på seanse hos en forhandler etter mange timer med spesifikasjonssammenligninger og lesing av tester, falt valget på en ny 2006 mod. TDM 900 :) .
Kjøpt i sept. 2006 og byttet inn i en Triumph Tiger 1050 SE sommeren 2010. Da sto TDM telleren på nesten 60000 km.
Hadde veldig mye glede av den sykkelen, alene og sammen med kona, på korte og lengre turer.
Problemfri sykkel og overraskende kjapp i vendingen. Stor og sterk nok til uanstrengte lange turer med passasjer og bagasje selv om bakdemperen under slike forhold var i svakeste laget...
Så? Hva med å vurdere en slik?
Ligger to Finn.no, som du kan kikke på:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=140574464
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=140098462
Begge godt utstyrt og innafor budsjettet ditt :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Subsea`s (b)logg
Hei.
Takk for velkomsthilsen og tips
Jeg har faktisk sett på disse tidligere, spesielt 2012(2008) modellen. Sikkert veldig gode allroundere, og et solid merke.
«Problemet» er bare det er så inn i hampen langt å reise for å hente/prøve fra Ålesund. Evt. Transport er fort 5-6 000kr vil jeg tro, og da hadde jeg heller lyst å putte pengene i sykkelen.
Men absolutt en type sykkel jeg vurderer. Jeg setter egentlig ABS som krav, og det har jo denne.
Takk for velkomsthilsen og tips

Jeg har faktisk sett på disse tidligere, spesielt 2012(2008) modellen. Sikkert veldig gode allroundere, og et solid merke.
«Problemet» er bare det er så inn i hampen langt å reise for å hente/prøve fra Ålesund. Evt. Transport er fort 5-6 000kr vil jeg tro, og da hadde jeg heller lyst å putte pengene i sykkelen.
Men absolutt en type sykkel jeg vurderer. Jeg setter egentlig ABS som krav, og det har jo denne.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Gratulerer
Her spretter jo opp nye bloggere hver dag, dette lover bra for en flott forumsesong
Endatil en Nordvestlending
Det er jo ekstra trivelig, det er ikke så mange av oss som er aktive.
Jeg vet om en XSR700 2016 til salgs i Molde som ikke ligger på finn om du er interessert. Eller.. han la den ut i høst men fikk ikke solgt den da. Grønn, veldig fin og lite kjørt
Ellers er TDM en fin begynnersykkel. Ikke best på noe, men veldig god til nesten alt. Starta med en slik som første sykkel jeg også.

Her spretter jo opp nye bloggere hver dag, dette lover bra for en flott forumsesong

Endatil en Nordvestlending

Jeg vet om en XSR700 2016 til salgs i Molde som ikke ligger på finn om du er interessert. Eller.. han la den ut i høst men fikk ikke solgt den da. Grønn, veldig fin og lite kjørt

Ellers er TDM en fin begynnersykkel. Ikke best på noe, men veldig god til nesten alt. Starta med en slik som første sykkel jeg også.
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Subsea`s (b)logg
Hei
Du kan jo også slenge på i søket ditt:
En eldre africa twin
Kawasaki Versys 650
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
Suzuki vstrom 650
Honda Vfr 800 ( min første sykkel var en 98 modell, kjempefin på alle måter bortsett fra at kjørestillingen ikke passet meg ved lengre turer)
Honda transalp( ikke prøvd selv men sett noen videoer på YouTube hvor de som har den hvertfall virker fornøyd)
Lykke til med lappen og sykkelkjøp
🏍
Du kan jo også slenge på i søket ditt:
En eldre africa twin
Kawasaki Versys 650
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
Suzuki vstrom 650
Honda Vfr 800 ( min første sykkel var en 98 modell, kjempefin på alle måter bortsett fra at kjørestillingen ikke passet meg ved lengre turer)
Honda transalp( ikke prøvd selv men sett noen videoer på YouTube hvor de som har den hvertfall virker fornøyd)
Lykke til med lappen og sykkelkjøp
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Bekreftes. MT-07, Tracer 700 og XSR700 har akkurat samme motor og drivverk.Jajo82 skrev: 13 mar 2019, 20:12
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Subsea`s (b)logg
Jeg synes VFR800 er en knakende god sykkel. Har kjørt litt på en 2001-modell. Lettkjørt og sprek! Milsluker!
Re: Subsea`s (b)logg
Hei.kjellv skrev: 13 mar 2019, 20:03 Gratulerer![]()
Her spretter jo opp nye bloggere hver dag, dette lover bra for en flott forumsesong![]()
Endatil en NordvestlendingDet er jo ekstra trivelig, det er ikke så mange av oss som er aktive.
Jeg vet om en XSR700 2016 til salgs i Molde som ikke ligger på finn om du er interessert. Eller.. han la den ut i høst men fikk ikke solgt den da. Grønn, veldig fin og lite kjørt![]()
Ellers er TDM en fin begynnersykkel. Ikke best på noe, men veldig god til nesten alt. Starta med en slik som første sykkel jeg også.
Om du vet om en XSR (A) i området rundt mitt budsjett, er jeg absolutt interessert ja

Re: Subsea`s (b)logg
Hei.Jajo82 skrev: 13 mar 2019, 20:12 Hei
Du kan jo også slenge på i søket ditt:
En eldre africa twin
Kawasaki Versys 650
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
Suzuki vstrom 650
Honda Vfr 800 ( min første sykkel var en 98 modell, kjempefin på alle måter bortsett fra at kjørestillingen ikke passet meg ved lengre turer)
Honda transalp( ikke prøvd selv men sett noen videoer på YouTube hvor de som har den hvertfall virker fornøyd)
Lykke til med lappen og sykkelkjøp🏍
Takker.
Har sett på mange av de du skriver her.
MT-07/Tracer ser ut til å stort sett ligge noe over mitt budsjett.
Versys liker jeg veldig godt,men da må det være «ny-typen» (2012->) som igjen er over budsjett stort sett.
Transalp og Afrika Twin blir vel for dyrt når jeg vil ha ABS.
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Subsea`s (b)logg
Subsea79 skrev: 13 mar 2019, 21:23Hei.Jajo82 skrev: 13 mar 2019, 20:12 Hei
Du kan jo også slenge på i søket ditt:
En eldre africa twin
Kawasaki Versys 650
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
Suzuki vstrom 650
Honda Vfr 800 ( min første sykkel var en 98 modell, kjempefin på alle måter bortsett fra at kjørestillingen ikke passet meg ved lengre turer)
Honda transalp( ikke prøvd selv men sett noen videoer på YouTube hvor de som har den hvertfall virker fornøyd)
Lykke til med lappen og sykkelkjøp🏍
Takker.
Har sett på mange av de du skriver her.
MT-07/Tracer ser ut til å stort sett ligge noe over mitt budsjett.
Versys liker jeg veldig godt,men da må det være «ny-typen» (2012->) som igjen er over budsjett stort sett.
Transalp og Afrika Twin blir vel for dyrt når jeg vil ha ABS.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=88885344
Kan nok få denne nærmere budsjettet ditt muligens
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Sendte deg en pmSubsea79 skrev: 13 mar 2019, 21:23Hei.Jajo82 skrev: 13 mar 2019, 20:12 Hei
Du kan jo også slenge på i søket ditt:
En eldre africa twin
Kawasaki Versys 650
Mt07( er vel den med mest drag i av de jeg nevner her og motormessig ikke veldig ulik xsr700. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har prøvd xsr700 men Mt 07 har jeg prøvd og den var fin å kjøre)
Suzuki vstrom 650
Honda Vfr 800 ( min første sykkel var en 98 modell, kjempefin på alle måter bortsett fra at kjørestillingen ikke passet meg ved lengre turer)
Honda transalp( ikke prøvd selv men sett noen videoer på YouTube hvor de som har den hvertfall virker fornøyd)
Lykke til med lappen og sykkelkjøp🏍
Takker.
Har sett på mange av de du skriver her.
MT-07/Tracer ser ut til å stort sett ligge noe over mitt budsjett.
Versys liker jeg veldig godt,men da må det være «ny-typen» (2012->) som igjen er over budsjett stort sett.
Transalp og Afrika Twin blir vel for dyrt når jeg vil ha ABS.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Subsea`s (b)logg
Hei Subsea79,
Kjekt med flere fra Nordvestlandet, da er det jo kanskje en mulighet for kjøring i fellesskap her oppe også.Tok selv lappen i -18 litt av samme årsaker som du ramser opp
.
MT07 til salgs i Kristiansund ikke så lang unna gata hvor jeg bor som er innen budsjettet: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=129835781. Fargen er kanskje ikke førstevalget, men 3M har masse fint i folie.
Kjekt med flere fra Nordvestlandet, da er det jo kanskje en mulighet for kjøring i fellesskap her oppe også.Tok selv lappen i -18 litt av samme årsaker som du ramser opp

MT07 til salgs i Kristiansund ikke så lang unna gata hvor jeg bor som er innen budsjettet: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=129835781. Fargen er kanskje ikke førstevalget, men 3M har masse fint i folie.
Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Yamahas akilleshel er disse tåpelige fargene eller fargesammensettingen. Nå er ikke denne det verste jeg har sett da felgene i minste er sorte. Sikkert hakk i plata fra min side dette, men det forandrer ikke det faktum at MT07 faktisk er en veldig godt priset sykkel og Yamahas kvalitet (som i følge statistikken er den beste) kan vel kanskje ingen rokke med :)
Men den toppboksen der ville jeg røsket av fortere enn svint. Sideveskene ser dog greie ut :)
Men den toppboksen der ville jeg røsket av fortere enn svint. Sideveskene ser dog greie ut :)
Re: Subsea`s (b)logg
Hei.Audi Mannen skrev: 14 mar 2019, 07:57 Hei Subsea79,
Kjekt med flere fra Nordvestlandet, da er det jo kanskje en mulighet for kjøring i fellesskap her oppe også.Tok selv lappen i -18 litt av samme årsaker som du ramser opp.
MT07 til salgs i Kristiansund ikke så lang unna gata hvor jeg bor som er innen budsjettet: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=129835781. Fargen er kanskje ikke førstevalget, men 3M har masse fint i folie.
Håper (og regner) med at jeg finner et slags miljø etter hvert, når man begynner å kjøre sykkel, og ved hjelp av MC siden. Når det gjelder den MT-07`en du linker til så er den A2 registrert. Jeg har sett på den, men slik jeg forstår det er den en prosess og gjøre denne til A.
Jeg sjekker litt opp i tipsene til kjellv og jajo82, så regner jeg med dukker opp litt forskjellig på Finn.no etter hvert

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
I følge det kjellv skrev i en annen tråd her inne (kjellv jobber hos Yamaha forhandler i Molde) så koster det kun 3-4.000 og gjøre den om fra A2 til tung (A).
Re: Subsea`s (b)logg
Hei.Bjerknez skrev: 14 mar 2019, 08:13 I følge det kjellv skrev i en annen tråd her inne (kjellv jobber hos Yamaha forhandler i Molde) så koster det kun 3-4.000 og gjøre den om fra A2 til tung (A).
Er det prisen verksted tar for jobben, så kommer omregistrering og ekstra avgifter til staten i tillegg eller?
Jeg googlet dette tidligere, slik jeg forsto det må man regne med mellom 10-15 000,- totalt.

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Det må nesten kjellv svare på, men hvis det er tillfelle og prisen du skriver vedrørende avgiftene stemmer så vil den jo fort koste like mye som en helt ny MT07....?
Dette er tross alt en snart fem år gammel sykkel som har gått snart 20.000km. Hvis dette skulle kostet 72.000 + la oss si 15.000 så blir det 87.000 kroner. En ny sykkel koster rundt 100.000,-
20.000 service er også nært forestående og denne vil trolig også koste 3-4.000. I tillegg til dette går garantien ut ganske snart.
Personlig ville jeg styrt unna hvis disse avgiftene og hva dette koster stemmer. Da skiller det kun rundt 10.000 til en helt ny sykkel med full garanti.
Det står heller ingenting om tilstanden på kjede og drev. Det blir fort noen tusenlapper til hvis dette må fikses (på verksted). Kjedet og drev på min gamle BMW S1000R var moden for utskifting ved 20.000km. i følge forhandler da jeg byttet den inn.
Dette er tross alt en snart fem år gammel sykkel som har gått snart 20.000km. Hvis dette skulle kostet 72.000 + la oss si 15.000 så blir det 87.000 kroner. En ny sykkel koster rundt 100.000,-
20.000 service er også nært forestående og denne vil trolig også koste 3-4.000. I tillegg til dette går garantien ut ganske snart.
Personlig ville jeg styrt unna hvis disse avgiftene og hva dette koster stemmer. Da skiller det kun rundt 10.000 til en helt ny sykkel med full garanti.
Det står heller ingenting om tilstanden på kjede og drev. Det blir fort noen tusenlapper til hvis dette må fikses (på verksted). Kjedet og drev på min gamle BMW S1000R var moden for utskifting ved 20.000km. i følge forhandler da jeg byttet den inn.
Re: Subsea`s (b)logg
Var innom nå og sjekket denne spesifikke sykkelen. Det går på økning av HK tydeligvis, og dette har stort utslag.
Staten skal ha 3700 i engangsavgift for denne økningen (46-78hk). Prøvde for morroskyld og legge inn en økning på 5 hk mer, og da steg det med ca. 500 kr.
Videre må du ha med nødvendig dokumentasjon fra skatteetaten og betale for nye skilter.
Det ser også ut som om dette er noe du må søke om, og da merker jeg med en gang jeg får litt rynker i pannen. Skal man da kjøpe sykkel, og så søke, eller omvendt. Blir tricky prosess uansett.
Så da spørs det hva verkstedet tar for jobben og gjøre den fysiske jobben.
Staten skal ha 3700 i engangsavgift for denne økningen (46-78hk). Prøvde for morroskyld og legge inn en økning på 5 hk mer, og da steg det med ca. 500 kr.
Videre må du ha med nødvendig dokumentasjon fra skatteetaten og betale for nye skilter.
Det ser også ut som om dette er noe du må søke om, og da merker jeg med en gang jeg får litt rynker i pannen. Skal man da kjøpe sykkel, og så søke, eller omvendt. Blir tricky prosess uansett.
Så da spørs det hva verkstedet tar for jobben og gjøre den fysiske jobben.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Så la oss si 10.000 kroner totalt for endringen. Legg til en 20.000 service (kjøper du sykkelen så sørg for å få denne inkludert eller prut ned prisen tilsvarende) så havner man fort på rundt 15.000 kroner. Å det er hvis kjede og drev er i god stand.
Jeg ville personlig ikke kjøpt den for den prisen som da ender på rundt 87.000 kroner. Ikke har du noe garanti heller. Jeg ville lett betalt 13.000 til for en helt ny en.
Jeg ville personlig ikke kjøpt den for den prisen som da ender på rundt 87.000 kroner. Ikke har du noe garanti heller. Jeg ville lett betalt 13.000 til for en helt ny en.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Det var da snakk om en ny sykkel, altså 18 eller 19 modell. Dette er sykler i Euro4 som er avgiftsbelagt etter det nye systemet. Eldre sykler (Euro3) bruker fortsatt gammelt avgiftssystem og for sykler reg som A2 må man betale inn avgiftsdifferansen også. Disse er også plombert på en annen måte.Bjerknez skrev:I følge det kjellv skrev i en annen tråd her inne (kjellv jobber hos Yamaha forhandler i Molde) så koster det kun 3-4.000 og gjøre den om fra A2 til tung (A).
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Litt spennende dette.. har du noen oppdateringer?
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Re: Subsea`s (b)logg
Hei.
På tide med en liten oppdatering kanskje.
Da har jeg i utgangspunktet kjøpt meg en sykkel. Grunnen til jeg skriver i utgangspunktet er at ingenting er signert enda, og jeg venter med å heise flagget å legge ut bilder til det er i boks. Håper det skjer ila. denne uken.
Det ser ut til å bli en 2014 Yamaha MT-07. Ikke det mest spennende valget kanskje, da det er flust av dem.
Fornuften tok meg, og valgte noe som er "enkelt" og håndtere kjøpt med forhandler i nærheten, slik at jeg får en kundeforhold. Dette er også en sykkel jeg oppfatter som et sikkert valg som førstegangssykkel.
Jeg gleder meg ihvertfall til å få den i hus, men merker allerede at ventetid mot oppkjøring skal bli lang. Om mulig lengre enn den var nå når jeg har sykkel. Jeg har også merket at jeg har blitt mer nervøs for å stryke på prøven
Så, hva er det neste på handlelista?
Jeg har funnet ut at jeg med det første trenger følgende:
- Depotstøtte
- Kjederens m/børste
- Kjedesmørning
- Overtrekkspresenning (Kjekt og ha i hvert fall)
Jeg har ikke sjekket, men går ut ifra det følger med noe verktøy på sykkelen, og kjøreutstyr har jeg allerede kjøpt.
Noe annet dere mener er et must i starten? Er det noe spesielt jeg bør ha liggende i sykkelen til en hver tid? Gul vest har jeg fått med meg.
Bare for å ha sagt det, er dette noe av morroa for meg, spesielt før jeg kan begynne å kjøre
På tide med en liten oppdatering kanskje.
Da har jeg i utgangspunktet kjøpt meg en sykkel. Grunnen til jeg skriver i utgangspunktet er at ingenting er signert enda, og jeg venter med å heise flagget å legge ut bilder til det er i boks. Håper det skjer ila. denne uken.
Det ser ut til å bli en 2014 Yamaha MT-07. Ikke det mest spennende valget kanskje, da det er flust av dem.
Fornuften tok meg, og valgte noe som er "enkelt" og håndtere kjøpt med forhandler i nærheten, slik at jeg får en kundeforhold. Dette er også en sykkel jeg oppfatter som et sikkert valg som førstegangssykkel.
Jeg gleder meg ihvertfall til å få den i hus, men merker allerede at ventetid mot oppkjøring skal bli lang. Om mulig lengre enn den var nå når jeg har sykkel. Jeg har også merket at jeg har blitt mer nervøs for å stryke på prøven

Så, hva er det neste på handlelista?
Jeg har funnet ut at jeg med det første trenger følgende:
- Depotstøtte
- Kjederens m/børste
- Kjedesmørning
- Overtrekkspresenning (Kjekt og ha i hvert fall)
Jeg har ikke sjekket, men går ut ifra det følger med noe verktøy på sykkelen, og kjøreutstyr har jeg allerede kjøpt.
Noe annet dere mener er et must i starten? Er det noe spesielt jeg bør ha liggende i sykkelen til en hver tid? Gul vest har jeg fått med meg.
Bare for å ha sagt det, er dette noe av morroa for meg, spesielt før jeg kan begynne å kjøre

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Jeg har funnet ut at jeg med det første trenger følgende:
- Depotstøtte
Biltema har faktisk depotstøtte som fungerer veldig bra.
- Kjederens m/børste
Kjøp Parafin. Kjedebørste får du faktisk også på Biltema.
- Kjedesmørning
Her ville jeg satset på Motul Road
- Overtrekkspresenning (Kjekt og ha i hvert fall)
Lakenet til ho mor
- Depotstøtte
Biltema har faktisk depotstøtte som fungerer veldig bra.
- Kjederens m/børste
Kjøp Parafin. Kjedebørste får du faktisk også på Biltema.
- Kjedesmørning
Her ville jeg satset på Motul Road
- Overtrekkspresenning (Kjekt og ha i hvert fall)
Lakenet til ho mor

Re: Subsea`s (b)logg
Funker ikke noe særlig utendørs... om det er der den er parkert.Bjerknez skrev: 20 mar 2019, 15:27 - Overtrekkspresenning (Kjekt og ha i hvert fall)
Lakenet til ho mor![]()
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Nei, det er sant. Jeg tenkte hvis man hadde sykkelen i garasjen eller i en carport eller noe jeg da. De fleste har vel mulighet til å sette den under et tak eller i et skjul om ikke annet.