Rune75 skrev: 28 mar 2019, 16:06
PTFE spray er anbefalt på bevegelige plastdeler så den forklaringen hørtes merkelig ut. Kjøper ikke den ekspansjons teorien heller, produktet ville jo vært ubrukelig hvis det var tilfelle. Men, wd40 er et sikkert kort.
Han brukte vel ikke akkurat ordet 'ekspansjon', men sa at PTFE ble litt tjukkere, kanskje seigere, mer oljete, etter hvert.
Uansett så har ikke jeg så god peiling på disse tingene og etter å ha prøvd litt av hvert er jeg ikke nærmere noen løsning.
Så her må nok fangeren av og spylerdysene demonteres for å sjekke ut returfeilen så godt det overhode lar seg gjøre.
Og det tar jeg meg ikke bryet med å gjøre.
Jeg tar heller ut sikringen til lyktespylerne som dermed deaktiverer spylerne og setter i sikringen igjen når bilen neste gang skal til PKK og fikk bekreftet av mekanikeren at så lenge disse spylte lyktene ville bilen bli godkjent. Det at spylerne ikke la seg tilbake på fangeren hadde ingen betydning, ilflg. ham.
Dermed sparer jeg litervis med spylervæske når lyktepusserne er satt ut av spill. Aldri så galt at det ikke er godt for noe

.
Så får jeg heller være påpasselig med å stikke innom bensinstasjoner når jeg er ute og kjører med bilen og vaske av lyktene på gamlemåten med nal og vann.