Dumt av dem!AJ skrev: 31 mar 2019, 10:08 Fikk noen billetter for noen år siden og hadde en slags konkurranse her ("Fortell oss hvorfor nettopp du fortjener en gratisbillett") på forumet. Populært tiltak, husker jeg.
MCsiden hadde også egen stand der for noen år siden. Var det i 2013, tro?
Krevende, ikke minst økonomisk, men veldig artig mens det pågikk.
Har ikke fått tilbud om gratisbilletter de siste tre gangene i '15, '17 og i år.
Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!
Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Bare komme det, jeg har et par ekstra billetterAJ skrev:Med det været nå på morran fristes det veldig med en tur til MC Messa i dag også - på sykkel, selvfølgelig!
Vi får se...
Men det frister ikke å betale nok en billett for tråle hallene på nytt.
En billett burde gjelde hele helgen, ikke bare en valgfri dag...

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Vurderte mc i dag, men... Var kaldt på morgenen, så sitter på toget nå.AJ skrev: 31 mar 2019, 09:44 Med det været nå på morran fristes det veldig med en tur til MC Messa i dag også - på sykkel, selvfølgelig!
Vi får se...
Men det frister ikke å betale nok en billett for tråle hallene på nytt.
En billett burde gjelde hele helgen, ikke bare en valgfri dag...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Oj!kjellv skrev: 31 mar 2019, 10:43 Bare komme det, jeg har et par ekstra billetter
Kanskje det, gitt

Kan du sende meg tlf.nr. ditt, sånn for sikkerhets skyld?
Send på PM.
Så får jeg se an temperaturen litt før jeg bestemmer meg.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Dagen derpå oppsummering...
Fantastisk underholdende kveld i går. Kawagutten stakk innom scotsman (eller hvordan det skrives) og slo an en prat med med meg og rha i går. Veldig trivelig. På messen var det rett og slett for mye folk til at jeg gadd å prøve klær. Ikke hadde dem hanskene jeg var ute etter og ikke hadde dem Shuberth C4 pro. Skuffende.
Traff også AJ på messa og slo av en kort prat. Ingen overraskelse at dette var i nærheten av Moto Guzzi standen. :)
I oslo var jeg nok en gang skuffet over at ingen av stedene klarte og lage en skikkelig Mojhito. Men det hindret ikke at meget vellykket kveld sammen med rha og en liten pub til pub runde. På toget hjem kom jeg i snakk med en gjeng eldre herrer og når jeg dro opp fem pils fra Rema posen som jeg hadde i oppbevaringsboksen Oslo S, så ble det god stemning også der. :)
Alt i alt en meget vellykket kveld totalt sett. Messen i seg selv ble bare litt masete for min del. Fristet ikke å kjøpe noe som helst i det kaoset. Men mye fint å se på. Nå får jeg sjekke litt rundt og se om jeg finner noen gode hansker :)
Fantastisk underholdende kveld i går. Kawagutten stakk innom scotsman (eller hvordan det skrives) og slo an en prat med med meg og rha i går. Veldig trivelig. På messen var det rett og slett for mye folk til at jeg gadd å prøve klær. Ikke hadde dem hanskene jeg var ute etter og ikke hadde dem Shuberth C4 pro. Skuffende.
Traff også AJ på messa og slo av en kort prat. Ingen overraskelse at dette var i nærheten av Moto Guzzi standen. :)
I oslo var jeg nok en gang skuffet over at ingen av stedene klarte og lage en skikkelig Mojhito. Men det hindret ikke at meget vellykket kveld sammen med rha og en liten pub til pub runde. På toget hjem kom jeg i snakk med en gjeng eldre herrer og når jeg dro opp fem pils fra Rema posen som jeg hadde i oppbevaringsboksen Oslo S, så ble det god stemning også der. :)
Alt i alt en meget vellykket kveld totalt sett. Messen i seg selv ble bare litt masete for min del. Fristet ikke å kjøpe noe som helst i det kaoset. Men mye fint å se på. Nå får jeg sjekke litt rundt og se om jeg finner noen gode hansker :)
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Vel hjemme igjen etter ei hektisk helg. Hjem til dette..

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
@kjellv:
Nysgjerrig, hva syns du om messa? Bra trøkk på Yamahastanden så det ut til...
Og et spørsmål i den forbindelse: har du et godt bilde av Niken sykkelen? Fikk ikke tatt bilde av denne. Må bare innrømme at jeg ikke kom til å tenke på denne "skapningen" i det hele tatt...
.
Skulle gjerne hatt et bilde med rimelig giod oppløsning til avissaken jeg skal skrive.
Har du bilde å sende over får du navnet ditt i fotobyliner'n...
. Noe utover det kan jeg ikke tilby, dessverre...
.
Og et spørsmål i den forbindelse: har du et godt bilde av Niken sykkelen? Fikk ikke tatt bilde av denne. Må bare innrømme at jeg ikke kom til å tenke på denne "skapningen" i det hele tatt...

Skulle gjerne hatt et bilde med rimelig giod oppløsning til avissaken jeg skal skrive.
Har du bilde å sende over får du navnet ditt i fotobyliner'n...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg hadde en stor opplevelse av messa vil jeg si. Jeg kom tidlig i dag, slapp inn som en av de første kl 10 i dag. Jeg fikk gått over ganske mye før det tetnet til med folk etter kl 12. Jeg brukte ikke så mye tid på Yamahastanden. Disse syklene kjenner jeg godt fra før, i alle fall de fleste. Men jeg brukte litt tid på å studere Niken, T7 og Dakarsykkelen til Rodney Fagotter, bygget på WR450. Den var forresten til salgs for 27000 Euro.AJ skrev: 31 mar 2019, 18:37 @kjellv:
Og et spørsmål i den forbindelse: har du et godt bilde av Niken sykkelen? Fikk ikke tatt bilde av denne. Må bare innrømme at jeg ikke kom til å tenke på denne "skapningen" i det hele tatt....
Har du bilde å sende over får du navnet ditt i fotobyliner'n.... Noe utover det kan jeg ikke tilby, dessverre...
.
Jeg tok dessverre ikke bilder av Niken på messa. Fikk tatt en litt nærmere titt på den, sitte på den blant annet. Jeg tok en del bilder av den på Eicma i november 2017. Er det noe du kunne bruke eller er det bilder fra messa du trenger?
Ellers kan du nok se den igjen i Oslo om du vil. Jeg tror dette er Yamaha Vinterbro sin. De har også en Niken demosykkel.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Ok. Det går fint uten også siden saken først og fremst skal dreie seg om lokale aktører, som Guzziforhandleren i distriktet vårt og besøkende herfra i tillegg til tilbuet som Lunner Motorsport har til de aller yngste.
Men godt tips om demosykkelen! Kan hende jeg stikker innom for å prøve, eller kanskje vente til Vårmønstringa på Varemessa i mai.

- xses
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Fikk meg en tur på messa jeg og oppmøte 0950 og avreise 16ish.
Møtte noen lokale kjøre kompiser og planen var å møte noen av dere på forumet også.. Men i det jeg så alle syklene var alt glemt.. Så det får jeg ta på min kappe. Kanskje på vårmønstringen?
Ble en liten strekk i lysken av all av og påstigning, var første gang jeg "turte" å ta på sykler. Hadde jeg hatt penger til å kjøpe sykkel der og da hadde jeg ALDRI klart å bestemme meg.. Så mye bra og fint.
Klarte å bruke litt penger så Kina-intercom'n har nå forlatt hjelmen til fordel for en Scala Packtalk.
Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
Møtte noen lokale kjøre kompiser og planen var å møte noen av dere på forumet også.. Men i det jeg så alle syklene var alt glemt.. Så det får jeg ta på min kappe. Kanskje på vårmønstringen?
Ble en liten strekk i lysken av all av og påstigning, var første gang jeg "turte" å ta på sykler. Hadde jeg hatt penger til å kjøpe sykkel der og da hadde jeg ALDRI klart å bestemme meg.. Så mye bra og fint.
Klarte å bruke litt penger så Kina-intercom'n har nå forlatt hjelmen til fordel for en Scala Packtalk.
Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)