Motor stopper når varm ?
Motor stopper når varm ?
Kjøpte enn brukt Suzuki vs700 86mod
Som rep objekt.
Motor stopper når den blir varm . Noen tips råd på hva eg bør sjekke/bytte først?
Coil eller forgasser ?
Som rep objekt.
Motor stopper når den blir varm . Noen tips råd på hva eg bør sjekke/bytte først?
Coil eller forgasser ?
Re: Motor stopper når varm ?
Må den bli kald for å starte igjen ?
Ja den må bli kald
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg ville tippet coil/plugger. Men bare en vill gjetning. Hadde samme problemet med min gamle moped (uten sammenligning forøvrig) og der hadde jeg brukt feil plugg.
Men det kan selvsagt være mer innviklet enn dette. Dette har jeg fint lite peiling på, utover min ene opplevelse for menge herrens år siden.
Men det kan selvsagt være mer innviklet enn dette. Dette har jeg fint lite peiling på, utover min ene opplevelse for menge herrens år siden.
Hmm , får høre ka andre tenker og
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Tror nok du gjør lurt i det

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan også være feil ventilklaring. Dvs. for stor klaring.
Men siden jeg langt fra er noen teknikk- og mekanikkguru blir det mest spekulasjoner og antakelser fra meg.
Likevel verd å sjekke hvis du står fast med andre løsningsalternativer.
Uansett håper jeg du finne løsningen og at den ikke er vanskelig og dyr og fikse.
Ellers... velkommen hit til oss her på MCsiden.no
.
Men siden jeg langt fra er noen teknikk- og mekanikkguru blir det mest spekulasjoner og antakelser fra meg.
Likevel verd å sjekke hvis du står fast med andre løsningsalternativer.
Uansett håper jeg du finne løsningen og at den ikke er vanskelig og dyr og fikse.
Ellers... velkommen hit til oss her på MCsiden.no

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Er nok helst for liten klaring som vil føre til motorstans ved varm motor. Klaringen blir helt borte og ventilene lukker ikke når motoren blir varm. Men selvfølgelig lurt å sjekke ventilene uansett.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Du har rett.Rune75 skrev: 14 apr 2019, 19:05Er nok helst for liten klaring som vil føre til motorstans ved varm motor. Klaringen blir helt borte og ventilene lukker ikke når motoren blir varm. Men selvfølgelig lurt å sjekke ventilene uansett.
Utvidelsen som skjer når motoren blir varm gjør ujusteringen enda verre og motoren stopper.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Heller mer mot at det noe med chokefunksjonen, enten at den generelt får for mye bensin / for lite luft ... eller at choke ikke fungerer/hengt seg opp ... eller er galt justert. Kjenner ikke sykkelen men årstallet gjør at jeg mistenker at det er en slags bimetal choke og den "fjæren" kan være knekt.
Etter 30-60min kjøring ? I
-
- Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04
Hvis det er elektronisk tennings anlegg på sykkelen tipper jeg tenningsmodulen som er defekt.
Kan prøve å kjøle ned tenningsmodulen med kjølespray etter at den stopper å se om den starter igjen.
Kan prøve å kjøle ned tenningsmodulen med kjølespray etter at den stopper å se om den starter igjen.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hvis motoren stopper etter en halv til en time kan du begynne med å sjekke om det blir vakum i tanken.
I såfall er luftinga tett.
I såfall er luftinga tett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Dersom du kan kjøre såpass lenge før den stopper er det neppe choke som jeg foreslo. Veldig vanskelig å "fjernheale" slikt, kan være så mye ... har opplevd en motor som har stoppet grunnet en luftboble i bensinpumpa også, den utvidet seg i varmen og stoppet bensintilførselen. Men det skjedde etter at den hadde vært demontert.