… forutsatt at man øver på GODE vaner

Direkte flaut var det!

Etter hvert som læreren berørte forskjellige emner sittestilling, øyebruk, framsynthet, planlegging, posisjonering, bremseteknikk osv fikk jeg stadig mine Obbs!!!??? Er det sånn det er!!?? Eller enda verre: Er du sikker på det der? Kunne jeg spørre han
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
”Gjør som jeg sier og ikke gjør som jeg gjør”
Så, man snappet jo opp litt på det kurset og pga stor interesse har jeg lest, diskutert osv mer om dette siden…. så noen teori om hvordan man helst skal gjøre ting har jeg sett ,men å greie å gjennomføre det alltid, hmmmm DET gjør jeg ikke!!!
Resultatet av alt er at jeg ser hver tur som en treningstur. Dvs. alltid ( når jeg husker det) øver på å gjøre tingene riktig iht boka/ teorier. Det har gått litt sport i det. Når man ikke kan fleske på, teste hestekrefter og dekk grep lenger pga kontroller, radar og all sk…t, så må man finne andre utfordringer, og en av dem er å kjøre riktig, mest mulig sikkert og å forutse ting som kan skje.
En venn av meg sier: ”Jeg trenger ikke øve på panikk brems fordi jeg vet om jeg får panikk så bruker jeg ikke det jeg har øvd inn uansett, jeg bare handler vilt i panikk. DET jeg bør øve på er å IKKE komme i den situasjonen ”, sier han.
Vet ikke om jeg er helt enig med han,,, men det er noe der likevel … Vi øver på panikk brems rett fram fra 50-60-80 km/t og ned , men vi skal jo ha usannsynlig mye flaks om den gangen vi kommer i en panikk situasjon er akkurat under slike fine forhold !!?? Så det er UTVILSOMT viktig å legge MYE i at det ikke skal skje!!
Til slutt har jeg lyst å erte noen litt ved å si at grus som kommer overraskende i svingen skyldes for stor fart/ feil teknikk inn i svingen!?
Ikke 100% sant, men det er MYE i det også!