Funker uten Catkjellv skrev: 21 apr 2019, 16:46 Det er nok katalysatoren du mangler, den skal stå der.
2019-04-21.png

Trur jaggu han har fått et "halvferdig" grenrør jeg

Funker uten Catkjellv skrev: 21 apr 2019, 16:46 Det er nok katalysatoren du mangler, den skal stå der.
2019-04-21.png
Stemmer at den mangler, men røret på grenrøret blir ikke kortere av at den står i. Er jo det som er problemet at grenrøret blir for langt slik at lyddempern ikke passer i festenekjellv skrev: 21 apr 2019, 16:46 Det er nok katalysatoren du mangler, den skal stå der.
2019-04-21.png
Ja har sett det samme. Så må jo være feil grenrør som er medsendtbiker7 skrev: 21 apr 2019, 17:00 ..men tror faktisk du ikke har rett grenrør, evt feilproduksjon.. For ytterste del av grenrøret (venstre del av røret på ditt bilde) skal jo liksom bli litt bredere også, i henhold til andre bilder av dette anlegget, noe jeg også så på mitt anlegg.. Ditt har jo samme diameter fra "lamda-hullet" og ut.. Og i tillegg for langt..![]()
![]()
https://www.motorspeed.no/Media/Cache/I ... 295610.Png
Bazey skrev: 01 sep 2017, 19:05Htrafoss skrev: 31 aug 2017, 10:09 Takk for respons og har sett dette.
Men har sett andre som har prøvd, men ikke fått det til.
Sett på YouTube etter gode videoer på hvordan dette kan gjøres, uten hell. Har kun funnet videoer av "sluttresultatet", ikke som viser selve boringen av sveisepunktet.
Kom gjerne med tips om du/noen vet hvor man finner gode instruksjoner på dette :-)
Tusen takk for svar.
Lager en liten guide til deg her:
1. Skru av eksospotta.
- En bolt på hver side av sykkelen
- Dra av to fjærer som holder bakpotta sammen med resten av eksosen.
- Dra bakpotta litt frem og tilbake, så løsner den fort fra resten av eksosen.
2. Skru av karbondekselet.
- Denne sitter fast med 3 torx skruer.
3. Borr ut punktsveis.
- Under karbondekselet ser du en liten fordypning i metallet.
- Borr gjennom denne med et 6 mm borr.
4. Dra ut db-killer.
- Denne sitter veldig godt. Jeg prøvde å dra den ut med tang, uten hell.
- Jeg borret et lite hull i db-killer og dyttet inn en glidehammer som jeg brukte til å banke ut db-killer. Glidehammer fås kjøpt på Biltema for 300 kr. Hvis du får i nærheten av Oslo så kan du låne min
PS. Det er mulig du må bytte om på trinn 1 og 2. Mener å huske at jeg ikke fikk bakpotta forbi bakhjulet med karbondekselet på. Men det finner du fort ut :)
Så lenge du har en glidehammer, så er denne jobben meget enkel.
Lykke til
Bazey skrev: 30 aug 2017, 22:44Htrafoss skrev: 26 aug 2017, 14:09 Hei,
har selv kjøpt og kjørt med Akra (fullsystem) nå i ett par mnd. Veldig fornøyd. Ble montert på Yamaha Vinterbro og de foretok ingen omprogrammering.
Jeg savner dog litt mer lyd fra Akra anlegget. Skulle gjerne ønsket at et var mer DB involvert ift å skifte fra originalt anlegg til Akra.
Iflg Akra sine egne sider gir dette anlegget +/- 5 ekstra HP ved 10.000 RPM og fjerner 2 kg vekt vs originalt anlegg....
Noen som har erfaring med å fjerne DB killeren på den nyeste Akra potten (med karbon tipp)??
Se det jeg skrev på side 2 :)
Må borre ut et sveisepunkt