I mitt tilfelle er det å få justert demperen etter min vekt og sykkel.... Ikke bare standard oppsettet som den er levert som fra fabrikk.
Ok. Du kan gjøre mye selv av grunnoppsett hvis du gidder. Utgangspunktet er dempere i god stand, og med fjærer tilpasset din kroppsvekt. Dempere på std-sykler er som regel levert med fjærer som også skal bære passasjer og bagasje. Hvis du stort sett kjører singel så bør du ha fjærer som er tilpasset deg, med kjøreutstyr (+ ca 10 kg).LordShaft skrev:Jeg er ikke å finne på facebook, ikke har jeg planer om det heller, men sier takk for info![]()
I mitt tilfelle er det å få justert demperen etter min vekt og sykkel.... Ikke bare standard oppsettet som den er levert som fra fabrikk.
Bakdemperen min koster 23000,- :-)å Regner med og håper den kan overhales i stedet for å byttes når jeg kommer så langtGordon skrev:Jeg er ikke helt sikkert, men ved 70,000 km fikk jeg hører at bak demperen burde skiftes. Jeg hadde ikke merket noen forskjell i kjøre mønster, men gikk på, på verkstedets anbefaling og ble kr 7,000.- fattige (før mva). Har fortsatt ikke merket noen forskjell.
Men jobben er gjort.
Gordon
Herregud, er det laget av titanium? Det må være noe spesiell med demperen!!! Er du sikker på at du har ikke kjøpte aksjer i firma som har laget dem? LOLAndreas skrev:Bakdemperen min koster 23000,- :-)å Regner med og håper den kan overhales i stedet for å byttes når jeg kommer så langtGordon skrev:Jeg er ikke helt sikkert, men ved 70,000 km fikk jeg hører at bak demperen burde skiftes. Jeg hadde ikke merket noen forskjell i kjøre mønster, men gikk på, på verkstedets anbefaling og ble kr 7,000.- fattige (før mva). Har fortsatt ikke merket noen forskjell.
Men jobben er gjort.
Gordon
Lordshaft, og andre som er nysgjerrig på demping og oppsett:LordShaft skrev:Dette er veldig matnyttig info og noe jeg aldri har satt meg inn i eller gjort selv. Men det er helt klart noe jeg har lyst å få optimalisert på biken min cannon.... Så takk for at du deler.
Note4
Trodde han hadde gitt seg...Olav K skrev: 29 mai 2019, 15:58 Er det ikke en bortpå Østlandet som kaller seg Esp1 Tech?
Han er flink med dempere, etter hva jeg har hørt.
"Gammel sykkel blir som ny" osv.
En god kamerat var der ifjor iallefall, og fikk oppgradert og justert inn dempinga på GSen sin.AJ skrev: 29 mai 2019, 16:23Trodde han hadde gitt seg...Olav K skrev: 29 mai 2019, 15:58 Er det ikke en bortpå Østlandet som kaller seg Esp1 Tech?
Han er flink med dempere, etter hva jeg har hørt.
"Gammel sykkel blir som ny" osv.![]()
Men ser ut til at han holder på fortsatt ,ja:
http://www.esp1tech.no/