SneakyOwl log - MV F3 800 RC
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Folk har heldigvis forskjellige preferanser. Syntes det er helt innafor med 3-400.000 for en sykkel om det er DEN sykkelen hjertet vil ha.
MV Augusta er vel en slik sykkel som snakker til hjertet og ikke fornuften...
Mange syntes kanskje HK/kr er viktigst, for min del kommer det ganske langt nede på lista.
MV Augusta er vel en slik sykkel som snakker til hjertet og ikke fornuften...
Mange syntes kanskje HK/kr er viktigst, for min del kommer det ganske langt nede på lista.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.Kawagutten skrev: ↑01 jun 2019, 02:59 Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
"AJ's metode".... artig .WikingTnT skrev: ↑01 jun 2019, 09:12"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.Kawagutten skrev: ↑01 jun 2019, 02:59 Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
Men seriøst, det samme opplevde jeg med min forrige KTM, som jeg byttet inn da den hadde passert 55K.
Som nevnt i flere innlegg i andre tråder her inne, så kjentes da sykkelen sprekere ut enn noen gang med rolig og jevn motorgange og 0 oljeforbruk. Det var aldri behov for etterfylling den tiden jeg hadde den.
Samme erfaring med Moto Guzzi'en, Truimph'en, men med lavere km. da de ble overtatt av nye eiere.
Så skal det også nevnes at jeg koster på meg et ekstra oljebytte mellom produsentens oppgitte skiftintervaller. Motorolje ser jeg ingen grunn til sette på budsjettlista.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Ikke mye herping som foregår her, hva mener du? :)Kawagutten skrev: ↑01 jun 2019, 02:59 Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Innkjøringsmetode blir INGEN enige om, så la oss ikke gjøre dette til enda en slik tråd.
Første service er booket til tirsdag. Som AJ nevner så skulle jeg gjerne tatt et ekstra olje og filterbytte på 500km selv, men det har jeg rett og slett ikke tatt meg tid til denne gangen. Sykkelen kjøres ikke spesielt mye nå med SC Project eksosen pga. litt feil blandingsforhold fra standard mapping. RC ECUen blir installert samtidig, så da er det home free med mapping som er ment for litt mer krutt :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Om noen feks. ønsker å gi en halv mill for en sykkel fordi den har en eller to egenskaper som ikke rivalen har, så mener jeg kjør på. Andra kan gjerne mene at jeg eller personen er gal som gir så mye for disse egenskapene, men det spiller jo veldig liten trille så lenge man før dekket eget behov.olela skrev: ↑01 jun 2019, 08:58 Folk har heldigvis forskjellige preferanser. Syntes det er helt innafor med 3-400.000 for en sykkel om det er DEN sykkelen hjertet vil ha.
MV Augusta er vel en slik sykkel som snakker til hjertet og ikke fornuften...
Mange syntes kanskje HK/kr er viktigst, for min del kommer det ganske langt nede på lista.
Om folk snakker nedenom og hjem om sykkelen jeg velger bryr meg midt i ryggen. Jeg synes det er spennende og morsomt at folk klinker til med noe annet enn en main stream sykkel, for Agustaen er virkelig en sykkel som skiller seg ut. Utseendemessig er den overlegen.
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
"AJ" metoden "MV" og alle andre sier jo akkurat det samme som "fabrikkboka".WikingTnT skrev: ↑01 jun 2019, 09:12"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.Kawagutten skrev: ↑01 jun 2019, 02:59 Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
Men gnomen i USA sier full effekt/turtall rødstreken hele tiden (hvordan en skal få gjennomført dette etter veien aner jeg ikke)
Flatt jærn eller motorbrems 100% av tiden og så stoppe å kjøle et par ganger.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Nettopp. Det nevnte jeg tidligere også. Slik jeg har forstått AJ sin beskrivelse vil jeg si at dette er en ganske normal innkjøring og ikke "hard" slik "gnomen" i usa menermekkern skrev: ↑01 jun 2019, 13:41"AJ" metoden "MV" og alle andre sier jo akkurat det samme som "fabrikkboka".WikingTnT skrev: ↑01 jun 2019, 09:12"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.Kawagutten skrev: ↑01 jun 2019, 02:59 Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
Men gnomen i USA sier full effekt/turtall rødstreken hele tiden (hvordan en skal få gjennomført dette etter veien aner jeg ikke)
Flatt jærn eller motorbrems 100% av tiden og så stoppe å kjøle et par ganger.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Nå har trådstarter ytret ønske om at denne tråden ikke utvikler seg til enda en innkjøringstråd.
Det synes jeg vi skal respektere.
Siden jeg gjerne vil kommentere mekkern og Bjerknez sine siste innlegg gjør ikke det her, men i den opprinnelige tråden om hard innkjøring her inne, nemlig denne:
viewtopic.php?p=37633#p37633
Evt. videre diskusjon temaet gjøres her.
Tar for gitt at dette respekteres.
Det synes jeg vi skal respektere.
Siden jeg gjerne vil kommentere mekkern og Bjerknez sine siste innlegg gjør ikke det her, men i den opprinnelige tråden om hard innkjøring her inne, nemlig denne:
viewtopic.php?p=37633#p37633
Evt. videre diskusjon temaet gjøres her.
Tar for gitt at dette respekteres.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Det er noe med disse Italienerne, og spesielt MV Agusta, som har noe helt eget over seg. Kunne godt tenkt meg å se R-variantene i nærmere åsyn og. Håper for all del du roper ut om du er i Trøndelag, SneakyOwl
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Takk AJ! :)
Det skal ropes! Det er nok mindre sannsynlig at jeg skal oppover i år i hvert fall, men si gjerne i fra om din MV kryper sørover også
Det skal ropes! Det er nok mindre sannsynlig at jeg skal oppover i år i hvert fall, men si gjerne i fra om din MV kryper sørover også
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Da er første service utført på sykkelen, så da blir det sannsynligvis en tur til Rudskogen neste torsdag om været skulle holde seg.
Liten ting jeg merket på den korte veien til verkstedet i dag tidlig var en semi høy og "tynn" tikkelyd ved motorbrems og middels gasspådrag i fart (ikke tomgang). Veldig høyfrekvent (som i fort og mange ganger, ikke nødvendigvis høyt). Trodde lyden først var inni hodet/hjelmen, men det klarte jeg å avkrefte.
Jeg regnet med at den sikkert ville forsvinne etter førstegangsservicen, men det gjorde den ikke.
Jeg kommer til å sjekke med verkstedet, noe jeg ikke rakk i dag, men tenkte å lufte det her inne også. Ut i fra videoer fra sykler med cam-tensioner problemer, så virker det ikke å være det samme, siden jeg ikke hører dette på tomgang og lyden er mye mer fjern, i mangel på et bedre ord. Jeg var som nenvt overbevist om at lyden var i hodet til å begynne med på grunn av at den var så merkelig. Litt tilsvarende susing i øret?
Kjører en liten tur i kveld for å se om det skulle fortsette. Jeg har vel bare kjørt noen få km totalt hvor jeg har hørt dette i dag. Italiensk dagsform?
Liten ting jeg merket på den korte veien til verkstedet i dag tidlig var en semi høy og "tynn" tikkelyd ved motorbrems og middels gasspådrag i fart (ikke tomgang). Veldig høyfrekvent (som i fort og mange ganger, ikke nødvendigvis høyt). Trodde lyden først var inni hodet/hjelmen, men det klarte jeg å avkrefte.
Jeg regnet med at den sikkert ville forsvinne etter førstegangsservicen, men det gjorde den ikke.
Jeg kommer til å sjekke med verkstedet, noe jeg ikke rakk i dag, men tenkte å lufte det her inne også. Ut i fra videoer fra sykler med cam-tensioner problemer, så virker det ikke å være det samme, siden jeg ikke hører dette på tomgang og lyden er mye mer fjern, i mangel på et bedre ord. Jeg var som nenvt overbevist om at lyden var i hodet til å begynne med på grunn av at den var så merkelig. Litt tilsvarende susing i øret?
Kjører en liten tur i kveld for å se om det skulle fortsette. Jeg har vel bare kjørt noen få km totalt hvor jeg har hørt dette i dag. Italiensk dagsform?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Kan hende at Luigi hadde en vinpakke i lunsjen før han fortsatte med din ja
Helt sikkert ikke noe alvorlig- men stikk innom forhandleren som du sier
Helt sikkert ikke noe alvorlig- men stikk innom forhandleren som du sier
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
På tur ute nå og lyden har vært fullstendig borte. Kanskje det bare har klikka for meg
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Kanskje det var den biologiske klokken din du hørte tikke, det kan skje bare man blir euforisk nokSnikendeugle skrev: ↑04 jun 2019, 20:40 På tur ute nå og lyden har vært fullstendig borte. Kanskje det bare har klikka for meg
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC
Haha, ja bikker 26 i år og begynner å kjenne på det
Sykkelen går forøvrig helt magisk nå med SC Project eksosen og litt annet trylleri som tillegg på servicen
Prøve å sikte meg inn på Rudskogen denne uken kanskje? EDIT: Nevermind, det var bare å drite i (yr.no) :)
Sykkelen går forøvrig helt magisk nå med SC Project eksosen og litt annet trylleri som tillegg på servicen
Prøve å sikte meg inn på Rudskogen denne uken kanskje? EDIT: Nevermind, det var bare å drite i (yr.no) :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013