Den SER ikke veldig lettvektig ut i hvert fall, om bildet blir halvveis representativt
Enig.
Blir antakelig ingen vinner på vektsiden og ganske sikkert heller ikke når det gjelder effekt. Men off-road egenskapene blir nok rimelig sikkert blant de beste i klassen.
Spennende blir det uansett med en Africa Twin i dette segmentet.
Jeg registrerer at lettere adventuresykler er i vinden om dagen. Påstår også at mer seriøse offroadkjørere foretrekker sånt når det virkelig går unna på de verste veiene våre. Medlemmer i OTC forteller stadig om strevet med å dra GS, AT og XTZ ut av søla. Velkommen til AT850 og Tenere 700! Kanskje de klarer seg alene når disse har velta...
Så var det Ducati med V4-motor som jalekss92 er opptatt av. Naken Panigale måtte bare komme! Fartsopplevelse til tusen med fartsvinden i fleisen, litt billigere i innkjøp og forsikring. Dette er det marked for, særlig i Norge der vi er maksimalister alle mann der vi ikke nøyer oss med mindre enn alt.
Det blir ikke direkte sammenlignbart med Tenere men på MC messen prøvde jeg Tracer 700 og 900. Motorene blir samme. Jeg likte ikke 700-Motoren. Den to-sylindere "rykket" og hadde en knatrende lyd. Min egen gamle 600 var mykere og jevnere. 900 med tre sylindre var knallbra. På alle måter. Da har jeg ikke tatt med i beregningen at 900 har flere hk enn 700.
Prøv en 900 også.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Denne er sikkert tatt opp her før uten at jeg har fått det med meg.
Noe jeg kunne tenkt meg frem til en produsent kommer med en skikkelig sports-tourer. https://pressfrom.info/us/autos/motorcy ... ncept.html
Skal vist komme for salg i 2020 og den skal kjøres på Pikes peak i år.
"Only boring People are brilliant during breakfest"
Høres gøy ut med rekkefirer på 250cc om den blir lett nok :)
Ja den der var rimelig interessant. 18500 omdreininger! Høres heftig morro ut. Fra slutten av 80- til tidlig rundt 2000 hadde jo alle de store (Honda, kawa, Suzuki og sikkert også Yamaha) rekkefire 400 (og v4 VFR), og noen av dem hadde og 250 rekkefirer.
Må være utrolig morro på skikkelig svingete vei eller en bane.
Jeg har ikke sett denne før nå nylig, men digger designet. Husqvarna 701 Vitpilen Aero konseptet. Utenom aero kåpene så ser det ut som en vanlig Vitpilen 701, så en faktisk produksjonsmodell havner kanskje ikke så langt unna konseptet?
Dette må jo bare være gøy kombinert med de kjøreegenskapene Vitpilen 701 allerede har fått mye ros for
TrondA skrev: 13 jun 2019, 18:51
Jeg registrerer at lettere adventuresykler er i vinden om dagen. Påstår også at mer seriøse offroadkjørere foretrekker sånt når det virkelig går unna på de verste veiene våre. Medlemmer i OTC forteller stadig om strevet med å dra GS, AT og XTZ ut av søla. Velkommen til AT850 og Tenere 700! Kanskje de klarer seg alene når disse har velta...
Så var det Ducati med V4-motor som jalekss92 er opptatt av. Naken Panigale måtte bare komme! Fartsopplevelse til tusen med fartsvinden i fleisen, litt billigere i innkjøp og forsikring. Dette er det marked for, særlig i Norge der vi er maksimalister alle mann der vi ikke nøyer oss med mindre enn alt.
Kjenner flere som kjører Drammen -finnmark på grus/skau flere ganger i sesongen de bruker nesten konsekvent KTM 690. Straks så drar et par tværs over Russland til Magadan.
De svære syklene er mest et utslag av «jeg skal ha STOR motorsykkel»/størst er tøffest.......
De tøffeste kjører faktisk litt mindre sykler. Og ikke blysleder