Fem år gammel tråd, javel...
Men det som tas opp i tråden kan være like aktuelt idag.
Så til de som har meninger, erfaringer og spørsmål ang. hjelm, hjelmutstyr og godkjenninger, bruk gjerne denne tråden i stedet for å lage en ny

Fem år gammel tråd, javel...
Joda, men det var jo ingenting som ble "tatt opp". Det var et svar til tidligere innlegg. Derfor så synes jeg det var innafor og informare om det. Ikke for noe annetAJ skrev: 20 jun 2019, 13:14Fem år gammel tråd, javel...
Men det som tas opp i tråden kan være like aktuelt idag.
Så til de som har meninger, erfaringer og spørsmål ang. hjelm, hjelmutstyr og godkjenninger, bruk gjerne denne tråden i stedet for å lage en ny.
Politiet har vertfall aldri nevnt noe om visiret mitt. Heller ikke når jeg ble stoppet i fjor sommer. Å mitt visir er jo kølsvart og man ser ikke ansiktet mitt. Men jeg ser veldig bra ut selvsagt.Juicebox skrev: 21 jun 2019, 00:03 Ulovlige solbriller til bilkjøring? Hva skal til for at solbriller skal være lovlige da?
dette gjelder nok ikke for solbriller eksplisitt men pga at disse med styrke er et synskorrigerende hjelpemiddel som da er underlagt visse krav for bruk ved føring av motorvogn.Juicebox skrev: 21 jun 2019, 00:03 Ulovlige solbriller til bilkjøring? Hva skal til for at solbriller skal være lovlige da?
Hvis SNELL som organisasjon blir enig med EU om klassifiseringer og samsvar med EU sitt ECE klassifisering er dette ikke prob.Juicebox skrev: 21 jun 2019, 01:18 Syns det er rart at snell ikke er godkjent i Europa når snell overgår sikkerhetskriteriene til ECE...