](./images/smilies/grrr.gif)
Vedlagt bilde tatt på alt for lang avstand. Den lille omringede dingsen er knekt av det store røret.
Det kan være lurt, ja. Folk med lang erfaring og god peiling bør være til å stole på med sine anbefalte løsningerRonning skrev: 23 jun 2019, 23:10 Tror jeg tar med hele greia til svendsen eksos i morra, og hører med de.
Anbefaler å ta kontakt via et caferacer eller customforum på fb. Der er det flere som bygger/sveiser sine egne anlegg, og de er dyktige på tynnplate.Ronning skrev: 24 jun 2019, 11:15 Var innom et lokalt mekverksted i dag, men de mente det var for tynt, og at faren for å deformere ringen var for stor.
Jaha?Juicebox skrev: 24 jun 2019, 12:37 Dette kan lett fikses for en som kan sveise. Sier bare hvor mye sveiseren stoler på sin egen skills om han ikke tørr...
Går ikke an å kjøpe flere deler, hele skiten som inneholder påkobling til fremre sylinder er en enkelt del uten skjøter. Har sett på diverse ebay, men med tollinspeksjon og postgang så kommer vel ikke delene frem før sesongen er over, er jeg redd. Delen til bakre sylinder derimot, er 30 cm, og selges løst, men det hjelper ikke meg.Snikendeugle skrev: 24 jun 2019, 19:06 Ofte er ikke folk (inkl. meg selv) villige til å fikse tvilsomme ting for andre (les: privatpersoner) fordi det setter et visst ansvarsstempel på at det da skal "funke evig". Det er i hvert fall det mange tror det skal :) Folk kan fort være vanskelige på sånne ting om det omsider skulle ryke igjen senere.
Gjelder flere bransjer enn bare sveising.
Men det kan da umulig være så dyrt å bare kjøpe røret inn i sylinderen om det kan splittes opp i flere deler enn det som er gjort på bildet (litt utydelig)? Aftermarket del koster nok en del mindre enn originalt også.
Verdens raskeste googling:
https://www.ebay.co.uk/itm/182721776201