cbr1000f plastikk??
-
- Innlegg: 65
- Registrert: 03 des 2009, 11:52
- Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
- Sted: Våler i østfold
cbr1000f plastikk??
Begynner å bli ganske irritert og oppgitt angående plast kåpe delene til min cbr1000f , har snart prøvet alt for å reparere fester/ører på side delene ,spesielt sliter jeg med venstre side ,her har jeg prøvet å lime med epoxy ,sveise /varme med loddebolten ,ingen ting av dette er holdbart ,jeg kan få tak i ny plast ,men det er i fra usa ,ca 1000 norske pr side ,men så kommer jo frakt og moms i tillegg dessuten hvet en jo ikke hva som er helt når det kommer frem er ganske stor pakke, det jeg ville høre om var om jeg kunne bruke glassfiber og epoxy for å reparere skadene på plasten ,vis jeg rubber og rengjør det beste som kan gjøres før støping sitter dette da?? eller kansje det er noen som har noe plast til min 1988modell liggende??
stort sett det som er på brukt markedet er jo bare filler
stort sett det som er på brukt markedet er jo bare filler
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: cbr1000f plastikk??
Det du nevner her irriterer meg også!
Selv på min 2006 mod. TDM 900 gikk det lang tid før de brakk, et par av disse åpenbart skjøre festepunktene til kåpedelene på hver side.
Men fikk heldigvis to nye på garantien. Greit nok det, men kvaliteten burde uansett være bedre.
Kanskje dette hadde vært bedre om slike deler hadde blitt laget i aluminium...?
Selv på min 2006 mod. TDM 900 gikk det lang tid før de brakk, et par av disse åpenbart skjøre festepunktene til kåpedelene på hver side.
Men fikk heldigvis to nye på garantien. Greit nok det, men kvaliteten burde uansett være bedre.
Kanskje dette hadde vært bedre om slike deler hadde blitt laget i aluminium...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Re: cbr1000f plastikk??
Jeg måtte fikse en del av plastikken på min cbr 600 etter at jeg dro ut på jordet i fjor sommer Vet ikke om du har lest om min lille "grus-i-svingen" opplevelse her inne. Men uansett. Jeg hadde noen sprekker, eller rettere sagt en del av kåpe som hadde blitt knust av, om du skjønner? Så dette måtte jeg jo få fikset, pluss av feste hadde knekt av - vet ikke om festene er på samme sted som mine, men snakker om feste som er mot ramma, dette er da festet som er hele "bæreverket" til kåpene mine.
Jeg fikk da en bekjent av emg til hjelpe meg med dette, og han klinte på glassfiber og epoxy. Dette lot vi herde ferdig, og så lakkerte vi hele kåpa på nytt. Og vips! God som ny
Så jeg vil tro at om du bruker samme metode som meg, så vil du bli like fornøyd også
Jeg fikk da en bekjent av emg til hjelpe meg med dette, og han klinte på glassfiber og epoxy. Dette lot vi herde ferdig, og så lakkerte vi hele kåpa på nytt. Og vips! God som ny
Så jeg vil tro at om du bruker samme metode som meg, så vil du bli like fornøyd også
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
-
- Innlegg: 7667
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: cbr1000f plastikk??
på min 87 modell har jeg brukt biltemsa plastsveiselim med stort hell-også støpt nye fester...
http://www.biltema.no/Bygg/Kjemikalier/ ... tsveising/
http://www.biltema.no/Bygg/Kjemikalier/ ... tsveising/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: cbr1000f plastikk??
Epoxy er tingen som d.Strand sier. Proff sveising er bortkastet mest pga pris hvis nytt kan skaffes mener jeg.
-
- Innlegg: 7667
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: cbr1000f plastikk??
epoxy biter dårlig på denne plasten...andre plasttyper er det bra på men disse årsmodellene er det en annen plast i virker det som..prøvde flere typer lim før jeg fant et som virket...men det lukter for jævlig så det er vel derfor det virker..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 65
- Registrert: 03 des 2009, 11:52
- Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
- Sted: Våler i østfold
Re: cbr1000f plastikk??
Hmmmm jo jeg tror jeg vil prøve poyester og duk da kan jeg legge på mere der det går , takk for innlegg , prøver til uka skal gi tilbake melding om hvordan det gikk
-
- Innlegg: 65
- Registrert: 03 des 2009, 11:52
- Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
- Sted: Våler i østfold
Re: cbr1000f plastikk??
d.strand har du en beskrivelse om hvordan du gjorde støpe arbeidet på plasten din??
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Re: cbr1000f plastikk??
Jepp. Nå vet ikke jeg hvordan skaden din ser ut, men min var rett og slett knekt tvers av. Jeg manglet halve sirkelen av festet om du skjønner. Så det vi gjorde var at vi målte opp hvor tykk denne sirkelen skulle være, også lagde vi en "kanal" av den biten vi manglet i alu. Denne kanalen sørget vi for at var litt for lang, slik at den skodde seg under på hver ende hvor bruddene var på denne halvsirkelen som var igjen. Så fylt vi opp "kanalen" og lot dette herde. Deretter så finpussa vi detta, og la på en nytt lag som da gikk over hele sirkelen. Dette lot vi herde en stund, før vi pussa alt som var og lakkerte alt.nordan skrev:d.strand har du en beskrivelse om hvordan du gjorde støpe arbeidet på plasten din??
Når jeg skriver sirkel og halvsirkel, så mener jeg da om du ser på kåpene dine, så ser du jo hvor en bolt skal gå igjennom, f.eks under støtta på sykkelen (burde være et feste der) der hadde noe slått borti, slik at denne sirkelen var knekt. Og det er der jeg måtte støpe en ny sirkel.
Håper dette hjelper. Er vanskelig å forklare, men jeg håper du skjønner tegninga. Om ikke så får du bare spørre. :-)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Re: cbr1000f plastikk??
Polyester og glassfiberduk biter som bare fy på plasten.
Vask området du skal plaste med Aceton først!!
En velassortert butikk for maling etc. i kystnære strøk har fin og tynn galssfiberduk som egner seg for dette.
Den grove matta som båtbyggere bruker, blir i de fleste høver i tykkeste laget.
Jeg har pleid å lime sammen delene med superlim på forhånd så de sitter, før jeg forsterker alt sammen på baksiden med glassfiberduk og polyester.
Ble sterkt som fy..
Lykke til!
Vask området du skal plaste med Aceton først!!
En velassortert butikk for maling etc. i kystnære strøk har fin og tynn galssfiberduk som egner seg for dette.
Den grove matta som båtbyggere bruker, blir i de fleste høver i tykkeste laget.
Jeg har pleid å lime sammen delene med superlim på forhånd så de sitter, før jeg forsterker alt sammen på baksiden med glassfiberduk og polyester.
Ble sterkt som fy..
Lykke til!
Re: cbr1000f plastikk??
Noen former for plast kan sveises med aceton, har sveiset briller.
Sist redigert av Gammelgutt den 16 feb 2010, 10:35, redigert 1 gang totalt.
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: cbr1000f plastikk??
Hei,
Du kan ringe AB-Motor på Melhus, dem har masse deler fra huggede sykkler, bla plast til din CBR1000F.
Tlf: 72870610
Du kan ringe AB-Motor på Melhus, dem har masse deler fra huggede sykkler, bla plast til din CBR1000F.
Tlf: 72870610
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: cbr1000f plastikk??
Sånne ting må dokumenteres med bilder!d.strand skrev:Jepp. Nå vet ikke jeg hvordan skaden din ser ut, men min var rett og slett knekt tvers av. Jeg manglet halve sirkelen av festet om du skjønner. Så det vi gjorde var at vi målte opp hvor tykk denne sirkelen skulle være, også lagde vi en "kanal" av den biten vi manglet i alu. Denne kanalen sørget vi for at var litt for lang, slik at den skodde seg under på hver ende hvor bruddene var på denne halvsirkelen som var igjen. Så fylt vi opp "kanalen" og lot dette herde. Deretter så finpussa vi detta, og la på en nytt lag som da gikk over hele sirkelen. Dette lot vi herde en stund, før vi pussa alt som var og lakkerte alt.nordan skrev:d.strand har du en beskrivelse om hvordan du gjorde støpe arbeidet på plasten din??
Når jeg skriver sirkel og halvsirkel, så mener jeg da om du ser på kåpene dine, så ser du jo hvor en bolt skal gå igjennom, f.eks under støtta på sykkelen (burde være et feste der) der hadde noe slått borti, slik at denne sirkelen var knekt. Og det er der jeg måtte støpe en ny sirkel.
Håper dette hjelper. Er vanskelig å forklare, men jeg håper du skjønner tegninga. Om ikke så får du bare spørre. :-)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Re: cbr1000f plastikk??
?cheron skrev:Sånne ting må dokumenteres med bilder!
Du fikk meg til å le der Cheron
Er enig i at bilder ville ha hjulpet, men hvordan mener du at jeg skulle ha klart å få tak i bilder, når sykkelen står i Norge og jeg studerer i England? Og jobben ble gjort i september, og bilder ble ikke tatt under prossen
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.