Jeg kommer ganske sikkert aldri til å bli noen ihuga MC-camper som kun satser på teltovernattinger. Men årets to turer i nord og sør med tilsammen tre teltovernattinger har gjort sitt til at jeg i hvert fall ikke kvier meg for teltovernattinger.
Har forsåvidt ikke gjort det tidligere heller siden jeg tok opp igjen MC-kjøringen i 2006.
I løpet av disse årene har jeg alene og sammen med kona vært på Trollrally og Norgestreff nord og sør i landet i flere år og hatt stor glede av både treffene og teltvernattingene.
Men så blir man eldre og blir litt mer "kvial", som vi sier her jeg bor. Men det er det egentlig ingen grunn til med det campingutstyret, telt inkl., som finnes i fag.
Kompakte funksjonelle solide plassbesparende saker med lav vekt, er vel en rimelig grtei oppsummering av dagens campingustyr.
På turen jeg nylig gjorde savnet jeg en liten boks med krydder (salt og sukker) og gjorde et søk på nettet og havnet bl.a. på Jula sine sider og fant denne som jeg stakk innom og kjøpte i dag:
Primus1.JPG
Hanket med meg en Primus termos også i en mer praktisk størrelse en den grå merkeløse jeg har.
PRIMUS Meal Set inneholder drikkekopp/målebeger, beholder med lokk (til f.eks. kaffe, te, buljong), plastbestikk, plastfjøl med skjærekant (ser ut til å fint til å kunne dele rundstykker mm), tredelt krydderboks (akkurat hva jeg var ute etter

) og wb liten plasflaske til f.eks. matolje). I tillegg selv boksen som fungerer som to dype tallerkener.
Genial kompakt sak fra svenske PRIMUS :):
Primus2.JPG
Og her bilder av hele kjøkkenutrustningen unntatt trebestikkene fra Øyo og trekaffekoppen og vin- og øldrikkebegeret i tre fra Eagle

:
MC kjøkken 1.JPG
To teleskop drikkebegre må være med, også på aleneturer, siden man alltids treffer trivelige folk der man overnatter og kan dermed by det nye bekjentskapet på en aldri så liten pjolter fra denne

:
Dram.JPG
MC kjøkken 2.JPG
Kompakt og lett å ta med seg i tankveske eller ryggsekk.
Ikke bare på teltovernattinger, men også dagsturer hvor en tar lunsj i det fri.
Og med det, god tur

.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.