AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Teltoppsettingstrening i hagen hjemme før sommerens i retning Rogalandskysten med planlagt avreise i morgen:
Men kanskje turstart utsettes til torsdag eller neste uke. Fordi yngstedatter har termin om ikke mange dagene og skal bli tobarnsmor, til en gutt denne gangen - Og det betyr at jeg blir bestefar til mitt andre barnebarn. Har fått go til å dra på tur, men det spørs om jeg drøyer'n hvis det nye familiemedlemmet gir klare signaler om å melde sin ankomst de nærmeste dagene. Kontroll i morgen vil gi en viss pekepinn på dette.
Også skulle jeg bare en snarvisitt opp på Lillehammer til Motorspeed for å oppdatere softwaren på KTM'en. En kjapp affære, regnet jeg med. Maks en time, fikk jeg vite. Men etter å ha sittet å ventet i mer enn to timer, måtte jeg spørre om hvor lang tid dette ville ta.
Da forsvant kundemottakeren inn på verkstedet, ble bort i 5 minutter og kom tilbake med nøklene og jeg kunne gjøre ferdig "snarturen"... . Tok altså en god del lenger tid enn hva jeg hadde planlagt og forventet og som gjør at jeg kanskje streser ned i kveld i stedet for å legge ut på tur i morgen. Vi får se...
Oppdateringen kunne latt vente på seg til servicetimen i august, men siden det ene DRL lyset i hovedlykta plutselig begynte å lyse med mindre en halv styrke, noe jeg reklamerte på for kort tid tilbake, foreslo verkstedet at jeg gjorde oppdateringen, jo før jo heller, i tilfelle dette kunne fikse feilen. Noe det ikke gjorde. Så da blir det ny hovedlykt på 30K servicen om en snau måned.
Tredje reklamasjonen på KTM'en... Først oljesvettingen som ble behørig omtalt her inne i fjor vår, senere det ene passasjerhåndtaket med brudd i og nå feil på DRL lysene... Nær- og fjernlys virker som de skal, så ingen krise på noen måte.
Litt betenkelig, selvfølgelig, med slike tilfeller, men jeg har god erfaring med at ting fikses og at det gjør det også denne gangen.
Men kanskje turstart utsettes til torsdag eller neste uke. Fordi yngstedatter har termin om ikke mange dagene og skal bli tobarnsmor, til en gutt denne gangen - Og det betyr at jeg blir bestefar til mitt andre barnebarn. Har fått go til å dra på tur, men det spørs om jeg drøyer'n hvis det nye familiemedlemmet gir klare signaler om å melde sin ankomst de nærmeste dagene. Kontroll i morgen vil gi en viss pekepinn på dette.
Også skulle jeg bare en snarvisitt opp på Lillehammer til Motorspeed for å oppdatere softwaren på KTM'en. En kjapp affære, regnet jeg med. Maks en time, fikk jeg vite. Men etter å ha sittet å ventet i mer enn to timer, måtte jeg spørre om hvor lang tid dette ville ta.
Da forsvant kundemottakeren inn på verkstedet, ble bort i 5 minutter og kom tilbake med nøklene og jeg kunne gjøre ferdig "snarturen"... . Tok altså en god del lenger tid enn hva jeg hadde planlagt og forventet og som gjør at jeg kanskje streser ned i kveld i stedet for å legge ut på tur i morgen. Vi får se...
Oppdateringen kunne latt vente på seg til servicetimen i august, men siden det ene DRL lyset i hovedlykta plutselig begynte å lyse med mindre en halv styrke, noe jeg reklamerte på for kort tid tilbake, foreslo verkstedet at jeg gjorde oppdateringen, jo før jo heller, i tilfelle dette kunne fikse feilen. Noe det ikke gjorde. Så da blir det ny hovedlykt på 30K servicen om en snau måned.
Tredje reklamasjonen på KTM'en... Først oljesvettingen som ble behørig omtalt her inne i fjor vår, senere det ene passasjerhåndtaket med brudd i og nå feil på DRL lysene... Nær- og fjernlys virker som de skal, så ingen krise på noen måte.
Litt betenkelig, selvfølgelig, med slike tilfeller, men jeg har god erfaring med at ting fikses og at det gjør det også denne gangen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Upåklagelig oppsett av telt, og de siste dagers poster tyder på et "state of the art" utstyrsnivå ellers også. Lykke til med tur og gratulerer med kommende barnebarn!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Takk for det, niko .
Test av utstyr og egne ferdigheter før tur tror jeg har mye for seg. Og nå begynner telferdighetene å sitte. Skulle egentlig bare mangle; prinsippet er jo uhyre enkelt bare man kommer over den innbilte vanskelighetsgradterskelen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Dette høres bra ut
Slik jeg forstår så er det vakre Rogaland som står for tur. Jeg regner med å bli på hytta i Sauda de neste dagene, så får du tid og anlednig, og i tilfelle du skulle planlegge å kjøre Sauda - Røldal, så er du velkomen til en liten kaffe stopp.
Uansett...God tur
Slik jeg forstår så er det vakre Rogaland som står for tur. Jeg regner med å bli på hytta i Sauda de neste dagene, så får du tid og anlednig, og i tilfelle du skulle planlegge å kjøre Sauda - Røldal, så er du velkomen til en liten kaffe stopp.
Uansett...God tur
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Ikke utenkelig at jeg slår til på kaffestopptilbudet :) . Har tlf. nr. ditt så tar kontakt !L-NA skrev: ↑23 jul 2019, 20:57 Dette høres bra ut
Slik jeg forstår så er det vakre Rogaland som står for tur. Jeg regner med å bli på hytta i Sauda de neste dagene, så får du tid og anlednig, og i tilfelle du skulle planlegge å kjøre Sauda - Røldal, så er du velkomen til en liten kaffe stopp.
Uansett...God tur
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Da er det bestemt; det blir turstart på torsdag i stedet for imorgen om opprinnelig planlagt.
Litt mye styr i dag med turen til Lillehammer og ikke minst beskjed om at barnebarnet, lille Alette som snart blir storesøster, kommer på besøk i morgen. Og det må jo bestefar få med seg før han drar på motorsykkeltur !
Men jeg liker også å være litt mer forberedt enn hva jeg er akkurat nå. Morgendagen hjemme vil hjelpe på i så måte.
Om noen er interessert i å slenge seg med på tur på torsdag i retning Kongsberg og videre sør-vestover mot Dalen og Suleskard er et bare å melde seg på.
Første stopp for egen del blir Langebru i Hokksund, regner jeg med.
Litt mye styr i dag med turen til Lillehammer og ikke minst beskjed om at barnebarnet, lille Alette som snart blir storesøster, kommer på besøk i morgen. Og det må jo bestefar få med seg før han drar på motorsykkeltur !
Men jeg liker også å være litt mer forberedt enn hva jeg er akkurat nå. Morgendagen hjemme vil hjelpe på i så måte.
Om noen er interessert i å slenge seg med på tur på torsdag i retning Kongsberg og videre sør-vestover mot Dalen og Suleskard er et bare å melde seg på.
Første stopp for egen del blir Langebru i Hokksund, regner jeg med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Da er det meste klart til årets tredje lange sommertur !
Toppboks og sidevesker blir igjen hjemme, mens den gode gamle RevPack bag'en får gjøre nytten på denne turen. Som den har gjort en del ganger før til Norgestreff i Svolvær (med Triumph Tiger 1050 SE) og på Lista (med Moto Guzzi Stelvio).
Funka utmerket begge ganger.
Har også brukt denne 10 år gamle bagen på andre turer uten problemer.
For hver sykkel har jeg måttet bruke en god del tid med prøving og feiling når det gjelder å få festet den sikrest mulig for minst mulig bevegelse forover, bakover og sideveis.
Etter dagens testtur hvor hensikten bokstavelig talt var å sjekke hva remmer og tøy kan tåle, så ser alt bra ut.
Så bra at jeg gleder meg skikkelig til turstart i morra :
Mini RevPack'en har egne festekroker som gjør at den enkelt festes til D-ringene på den store RevPavk'en. Praktisk og god løsning.
Har også regntrekk til denne bagasjeløsningen, men det blir neppe nødvendig å bruke på denne turen.
Telt, bord, stol, sovepose, liggeunderlag, toalettsaker... "Alt" har fått plass.
Deilig å slippe toppboks og sidevesker.
Tar med tankbagen med noen småting og som ekstra bagasjeplass om behovet skulle oppstå, som plass til noen ølbokser og litt mat... .
Toppboks og sidevesker blir igjen hjemme, mens den gode gamle RevPack bag'en får gjøre nytten på denne turen. Som den har gjort en del ganger før til Norgestreff i Svolvær (med Triumph Tiger 1050 SE) og på Lista (med Moto Guzzi Stelvio).
Funka utmerket begge ganger.
Har også brukt denne 10 år gamle bagen på andre turer uten problemer.
For hver sykkel har jeg måttet bruke en god del tid med prøving og feiling når det gjelder å få festet den sikrest mulig for minst mulig bevegelse forover, bakover og sideveis.
Etter dagens testtur hvor hensikten bokstavelig talt var å sjekke hva remmer og tøy kan tåle, så ser alt bra ut.
Så bra at jeg gleder meg skikkelig til turstart i morra :
Mini RevPack'en har egne festekroker som gjør at den enkelt festes til D-ringene på den store RevPavk'en. Praktisk og god løsning.
Har også regntrekk til denne bagasjeløsningen, men det blir neppe nødvendig å bruke på denne turen.
Telt, bord, stol, sovepose, liggeunderlag, toalettsaker... "Alt" har fått plass.
Deilig å slippe toppboks og sidevesker.
Tar med tankbagen med noen småting og som ekstra bagasjeplass om behovet skulle oppstå, som plass til noen ølbokser og litt mat... .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Det kan jeg forestille meg jaDeilig å slippe toppboks og sidevesker.
God tur videre
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Denne uttalelsen fikk meg faktisk til å lure på om du i det hele tatt har noen kjøreerfaring med toppboks og sidevesker... -
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Jepp. Kjørte Triumph Explorern til Busa Trond på en fjelltur for noen år siden. Med full opppakning. En voksen rigg. Holdt på og røske med meg et gjerde på en av fjellovergangene. Alle andre gikk fint i gjennom, men jeg kom der som en dregg og lukket porten fint etter meg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Ja, det er i slike tilfeller det er greit med annen løsning. Også på svingete samle veier i møte med busser og bobiler hvor man risikerer å måtte stoppe i motbakker og kjenner at ekvipasjen har et litt annet balansepunkt, for å si det slik, når man er fullastet.Bjerknez skrev: ↑24 jul 2019, 16:06 Jepp. Kjørte Triumph Explorern til Busa Trond på en fjelltur for noen år siden. Med full opppakning. En voksen rigg. Holdt på og røske med meg et gjerde på en av fjellovergangene. Alle andre gikk fint i gjennom, men jeg kom der som en dregg og lukket porten fint etter meg
På ferger er det også greit å slippe brede sidevesker, som fort kan komme bort i andre sykler...
Men når det er nevnt skal det også nevnes at det er mange fordeler med toppboks og sidevesker. Derfor har jeg hatt slike på alle syklene jeg har hatt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Jada, jeg ser selvsagt fordelene. Man kan ta med seg halve huset på tur. Man lukker igjen og låser. Man har også plass til å handle på veien noe som også er positivt. Men de negative sidene du nevner er nok til å ta gleden bort for min del. Hva andre gjør får være helt opp til dem. Kjedelig hvis alle syklene skulle være likeAJ skrev: ↑24 jul 2019, 16:16Ja, det er i slike tilfeller det er greit med annen løsning. Også på svingete samle veier i møte med busser og bobiler hvor man risikerer å måtte stoppe i motbakker og kjenner at ekvipasjen har et litt annet balansepunkt, for å si det slik, når man er fullastet.Bjerknez skrev: ↑24 jul 2019, 16:06 Jepp. Kjørte Triumph Explorern til Busa Trond på en fjelltur for noen år siden. Med full opppakning. En voksen rigg. Holdt på og røske med meg et gjerde på en av fjellovergangene. Alle andre gikk fint i gjennom, men jeg kom der som en dregg og lukket porten fint etter meg
På ferger er det også greit å slippe brede sidevesker, som fort kan komme bort i andre sykler...
Men når det er nevnt skal det også nevnes at det er mange fordeler med toppboks og sidevesker. Derfor har jeg hatt slike på alle syklene jeg har hatt.
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Er rett ved lidndesnes ut lørdagen aj. Sleng på en melding hvis du er i nærheten og vil si hei. Sender nr på pm.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
Kastet inn håndkleet og leide hytte i skyggesiden her på Suleskard Fjellsenter i ettermiddag.
Teltplassen rett ved veien var steikende varme... :-)å . Så ingen teltovernatting i natt. Satser på en bedre teltcamp i morgo
Teltplassen rett ved veien var steikende varme... :-)å . Så ingen teltovernatting i natt. Satser på en bedre teltcamp i morgo
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Kystriksveien gjennomført - nå klar for sør-vestlandet!
For øvrig samme hytte vi ble invitert inn som overnattingsgjester av hyggelige svensker i 2008. Les mer om det her:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=6454#p6454
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=6454#p6454
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering