Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.
Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.
Hva regner du med å få for bimmern for resten?
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Skal se om jeg får prøvd en R nineT hos MC oslo når jeg skal dit på service om så skal jeg gi deg rapport! Tror ikke det er noe poeng å prøve urban gs, jeg har kjørt den selv og den er artig og fin. Men det er langt fra r nine t til denBjerknez skrev: 28 jul 2019, 09:20Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.
Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.
Hva regner du med å få for bimmern for resten?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Det hadde vært supertStian87 skrev: 28 jul 2019, 12:14Skal se om jeg får prøvd en R nineT hos MC oslo når jeg skal dit på service om så skal jeg gi deg rapport! Tror ikke det er noe poeng å prøve urban gs, jeg har kjørt den selv og den er artig og fin. Men det er langt fra r nine t til denBjerknez skrev: 28 jul 2019, 09:20Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.
Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.
Hva regner du med å få for bimmern for resten?

Lurer mest på sittestillingen på denne i forhold til XSR900. Den utgaven jeg evt. Er ute etter er vanlig R NineT med eikefelger etc. Tror denne koster 228.000. Jeg lurer også på motor karakteristikken.
Dem har en R NineT på Speed MC som jeg kunne prøvekjøre, men dette er en Urban GS modell med knastedekk.
- Olav K
- Innlegg: 2670
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Denne R Nine T, har den fått den nye 1250 motoren?, eller har den fortsatt den "gamle" 1200en?
Kjekt å vite, da jeg byttelånte i går, en kar med en 1200RT som ville prøve 1250en min (eller jeg tilbydde han å prøve den)
Og de to motorene er som natt og dag. Utrolig hvor mye mer potent den 1250en fra i år har blitt.
Rett nok er utvekslingen i gearkassen litt høyere på RTen, men jeg ville definitivt gått for noe med 1250 maskin.
Kjekt å vite, da jeg byttelånte i går, en kar med en 1200RT som ville prøve 1250en min (eller jeg tilbydde han å prøve den)
Og de to motorene er som natt og dag. Utrolig hvor mye mer potent den 1250en fra i år har blitt.
Rett nok er utvekslingen i gearkassen litt høyere på RTen, men jeg ville definitivt gått for noe med 1250 maskin.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
I følge internetten, så kommer vist ikke denne 1250 motoren i R NineT siden den er luftavkjølt... (?)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
BMW er tydeligvis inne på noe med motorene sine for tiden (?). S1000RR 2019 modellen skal visst være myye kraftigere enn før, og tydeligvis også boksermotorene fra 1200 til 1250.
Jeg trodde de fleste jaget opp kubikken hovedsakelig for å møte miljøkravene og samtidig levere samme ytelse som tidligere. Det eneste jeg tenker da er hvor mye mer ytelse du får av å de-restriktere sykkelen
Jeg trodde de fleste jaget opp kubikken hovedsakelig for å møte miljøkravene og samtidig levere samme ytelse som tidligere. Det eneste jeg tenker da er hvor mye mer ytelse du får av å de-restriktere sykkelen

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
R nine T og søsknene har ikke bare den gamle 1200en, men den gamle-gamle, dvs helt luftkjølt. 1200en fikk jo væskekjøling av toppene i 2013 og en bump til 125hk, samt ekstra balanseaksel så vidt jeg husker, men den helt luftkjølte har 110 (den som sitter i retromodellene).
Kardangen bytta også side ved denne endringen.
Kardangen bytta også side ved denne endringen.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ja, det ser ut som R NineT har den gamle-gamle bokseren og det er vel også meningen med tanke på at det er en litt retro sykkel. Selv kunne jeg jo tenkt med 1250'en i denne. R NineT er tøff, men kjenner jeg vakler veldig med tanke på hva jeg tror jeg har mest lyst på. Speed Triple RS er jo den klart beste pakken hvis man for min del ser bort fra sittestilling og fargevalg, i forhold til XSR900. XSR900 mangler cruisecontrol, men har ellers alt som Speeden har, til en lavere pris. Denne får jeg også med "riktig" farge og en ganske kul sideveske løsning.pekle skrev: 28 jul 2019, 21:06 R nine T og søsknene har ikke bare den gamle 1200en, men den gamle-gamle, dvs helt luftkjølt. 1200en fikk jo væskekjøling av toppene i 2013 og en bump til 125hk, samt ekstra balanseaksel så vidt jeg husker, men den helt luftkjølte har 110 (den som sitter i retromodellene).
Kardangen bytta også side ved denne endringen.
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Det viktigste, i prioritert rekkefølge, er:
1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.

1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Jeg trodde det varTGR skrev: 28 jul 2019, 22:33 Det viktigste, i prioritert rekkefølge, er:
1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.
![]()
1. Design
2. Lyd
3. Nyere enn naboen sin sykkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Haha, sittestillingen for min del er nok egentlig høyste prioritet. Men hvis en annen sykkel overgår vesentlig på andre punkter så er jeg åpen for å revurdere, så sant ikke sittestillingen er helt på trynet.
Jeg savner rett og slett å kunne kjøre sykkel i en mer avslappet sittestilling, uten å konvertere til traktor. Jeg vil ha noe cruiser aktig med tanke på sittestilling og helst en twin, eller en treer.
Det er egentlig bare fire sykler jeg har i kikkerten.
Yamaha XSR900
BMW R NineT
Triumph Speed Triple RS
Så langt er det relativt tight mellom disse.
Jeg savner rett og slett å kunne kjøre sykkel i en mer avslappet sittestilling, uten å konvertere til traktor. Jeg vil ha noe cruiser aktig med tanke på sittestilling og helst en twin, eller en treer.
Det er egentlig bare fire sykler jeg har i kikkerten.
Yamaha XSR900
BMW R NineT
Triumph Speed Triple RS
Så langt er det relativt tight mellom disse.
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Hvis jeg skulle velge en av de tre, hadde det kun vært BMW som hadde vært aktuell.
Den er den eneste av de tre som har karakter. Ser best ut og har mye mer pondus.
Den er den eneste av de tre som har karakter. Ser best ut og har mye mer pondus.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Jeg er forsåvidt enig med deg, til en viss grad. R NineT er en veldig tøff og "spesiell" sykkel som ser "voksen" ut. BMW har ikke skuffet meg så langt og jeg er fornøyd med merket så langt. Problemet med R Nine T er at jeg begynner å føle litt på at motoren er en veldig gammel type og jeg er redd for at R Nine T plutselig skulle komme med 1250 motoren med vannkjøling innen kort tid. Da vil jeg nok føle meg noe sveket... i mange på bedre ord...simpson skrev: 29 jul 2019, 05:14 Hvis jeg skulle velge en av de tre, hadde det kun vært BMW som hadde vært aktuell.
Den er den eneste av de tre som har karakter. Ser best ut og har mye mer pondus.
Jeg har ikke prøvesittet den eller kjørt den ennå, men hvis sittestillingen tiltaler meg så blir dette veldig vanskelig. Hvis sittestillingen IKKE tiltaler meg så blir det lettere å velge bort denne.
Yamaha XSR900 mener jeg fortsatt er en ganske undervurdert sykkel. Med Øhlins oppsett og en del avkryss i tilleggstyrslisten så havner den på behagelige 190.000,- og da har jeg vel nesten tatt med det som er. At dette blir omtalt av enkelte som en "Rema 1000"-sykkel forstår jeg ikke. MT09 er det liksom ikke noe spesielt med utseendemessig og den forsvinner litt i mengden. "Casio klokken" som display ser bare i beste fall OK ut og den ser bare rimeligere ut.
Jeg har prøvekjørt XSR900 to ganger og sittestillingen på denne er rett og slett midt i blinken. Motoren er helt på høyde med Speed Triple RS (tror jeg) og kanskje den mest morsomme. Vertfall i forhold til den gamle Speed Triplen som jeg kjørte. Den nye har jeg ikke kjørt ennå. Den har også en service intervall som passer meg. Økonomi er jo ikke alt, men jeg føler ikke at XSR900 er noen "billigsykkel". Snarere tvert i mot.
Forhandlernettet er sterkt utbygd noe som også teller litt i den store sammenhengen. Den eneste bakdelen med XSR900 er at den ikke fåes med cruice control.
Speed Triple RS har alt. Ferdig snakka. Ingen tvil. RS modellen trenger bare Quickshifter som tilleggsutstyr og da er alt på plass slik jeg vil ha det. Bakdelen med SPeeden er at jeg må kjøpe den i hvit for å få "blank" lakk. (kjøper ikke matt lakk...igjen) samt at sittestillingen er nærmere S1000R enn XSR900. Den koster også fattige men dog ca. 15.000,- mer enn XSR900. Men technofreak som jeg er så bare elsker jeg TFT displayet og LED lysene på Speeden. Mulig disse tingene er med å dra den opp over XSR900 på listen alene.
Så langt så har jeg bare en ting å si. Jeg vet neimen ikke...ennå...

Re: Bjerknez - Bimmern selges!
En tanke.....
Det kan da ikke koste skjorta å få lakket de hvite delene svarte, hos en proff?
Da får du jo også en "one-of-a-kind".....
Det kan da ikke koste skjorta å få lakket de hvite delene svarte, hos en proff?
Da får du jo også en "one-of-a-kind".....

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Joda, det er en løsning det... men det er nok ikke noe jeg gidder å styre med.TGR skrev: 29 jul 2019, 09:06 En tanke.....
Det kan da ikke koste skjorta å få lakket de hvite delene svarte, hos en proff?
Da får du jo også en "one-of-a-kind".....![]()

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Gate-R-syklene (4 cyl) er uansett max 1000cc, og de er så nedpakka i restriksjoner at de er nesten "ødelagt".Snikendeugle skrev: 28 jul 2019, 20:03 BMW er tydeligvis inne på noe med motorene sine for tiden (?). S1000RR 2019 modellen skal visst være myye kraftigere enn før, og tydeligvis også boksermotorene fra 1200 til 1250.
Jeg trodde de fleste jaget opp kubikken hovedsakelig for å møte miljøkravene og samtidig levere samme ytelse som tidligere. Det eneste jeg tenker da er hvor mye mer ytelse du får av å de-restriktere sykkelen![]()
Toppytelsen er allikevel overveldende, og jeg sliter litt med å forstå hvordan man skal utnytte 10-20 hk ekstra for velbruk.
Syklene er bygget for superbikehomologering, og resultatet etter ombygging til dette formålet er helt hinsides mye bedre enn gateutgavene. Dette gjelder både ytelse, momentkurve, vekt, demping/chassis. All elektronikk skiftes ut og abs går på dynga.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Selv om jeg har hatt litt kubikksyke en periode så har man jo innerst inne forstått at det er så og si en dritt hva man har av motor i dag. Det viktigste er jo at man trives på sykkelen og lærer den å kjenne. Gjør man det så kan man i så tillfelle rævkjøre en hvilken som helst kjekkas på en S1000RR på norske landeveier.
Samtidig så mener jeg at motorkarakteristikken er viktig for gleden sin skyld og der falle alle firesylindrede maskiner jeg har kjørt under 1000 kubikk igjennom synes jeg. Fruktelig kjedelig motorkaraktersitikk på norske landeveier. Å jage turtall blir bare slitsomt.
Man får ikke utnyttet heftig motorsiserte motorsykler på norske landeveier uansett. Jeg har vertfall ikke vært i nærheten av å ha presset grensene til min S1000R. Joda... jeg vinner over de fleste i aksellerasjonsfeltet ut på E6 etc. men so what?
Artig med litt bunndrag og da mener jeg uansett at 1000 kubikk er et minimum hvis man skal ha 4 sylindret. Vertfall min erfaring etter de syklene jeg har eid/testet så langt.
En XSR900 feks. har "kun" 115 HK'er(?). Greit nok toppfarten er vel like over 200km/t, men det er jaggu meg godt drag i denne motoren opp til vertfall 150km/t. Faktisk nesten på høyde med S1000R. S1000R vinner nok på langstrekket, men da snakker vi på bane.
Men alt med måte selvsagt. Jeg kjøper jo ikke "moped" av den grunn, men jeg har ingen skrupler med å gå ned ett hakk eller to i motor. Det fikk jeg erfare når jeg prøvde å henge på Cutless her inne med en KTM SMC690R på noen veier på Fosen. De kreftene han har i bunn opp til en viss hastighet må jeg jage på turtall med min S1000R. Dessuten er min S1000R tyngre og ikke fult så egnet til små norske landeveier.
Selvsagt kan jeg vise han fingeren på langstrekkene, men det er jaggu meg ikke mange langstrekker som tillater meg og utnytte kreftene i S1000R, uten å miste førerkortet for livstid. :)
Samtidig så mener jeg at motorkarakteristikken er viktig for gleden sin skyld og der falle alle firesylindrede maskiner jeg har kjørt under 1000 kubikk igjennom synes jeg. Fruktelig kjedelig motorkaraktersitikk på norske landeveier. Å jage turtall blir bare slitsomt.
Man får ikke utnyttet heftig motorsiserte motorsykler på norske landeveier uansett. Jeg har vertfall ikke vært i nærheten av å ha presset grensene til min S1000R. Joda... jeg vinner over de fleste i aksellerasjonsfeltet ut på E6 etc. men so what?
Artig med litt bunndrag og da mener jeg uansett at 1000 kubikk er et minimum hvis man skal ha 4 sylindret. Vertfall min erfaring etter de syklene jeg har eid/testet så langt.
En XSR900 feks. har "kun" 115 HK'er(?). Greit nok toppfarten er vel like over 200km/t, men det er jaggu meg godt drag i denne motoren opp til vertfall 150km/t. Faktisk nesten på høyde med S1000R. S1000R vinner nok på langstrekket, men da snakker vi på bane.
Men alt med måte selvsagt. Jeg kjøper jo ikke "moped" av den grunn, men jeg har ingen skrupler med å gå ned ett hakk eller to i motor. Det fikk jeg erfare når jeg prøvde å henge på Cutless her inne med en KTM SMC690R på noen veier på Fosen. De kreftene han har i bunn opp til en viss hastighet må jeg jage på turtall med min S1000R. Dessuten er min S1000R tyngre og ikke fult så egnet til små norske landeveier.
Selvsagt kan jeg vise han fingeren på langstrekkene, men det er jaggu meg ikke mange langstrekker som tillater meg og utnytte kreftene i S1000R, uten å miste førerkortet for livstid. :)
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ja det må jeg si, en helt ny holdning fra deg gitt.
Men du kan bli litt tørr i halsen hvis du svelger flere kameler nå.........

Men du kan bli litt tørr i halsen hvis du svelger flere kameler nå.........
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
simpson skrev: 29 jul 2019, 14:00 Ja det må jeg si, en helt ny holdning fra deg gitt.![]()
Men du kan bli litt tørr i halsen hvis du svelger flere kameler nå.........

Et par år til nå, så er han klar for en BMW K1200LT.

- Audi Mannen
- Innlegg: 872
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Du skal se du havner i Yamaha rekka på neste forum treff du også
Ikke noe å skjemmes for det.

Ikke noe å skjemmes for det.

Yamaha XJR 1300
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Kanskje allerede til høsten. Holdningsendring i rekordfart dette her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Jada, jeg har helt klart endret meg

Glede på to hjul betyr ikke størst mulig motor, men en sykkel man faktisk sitter godt på samt ser bra ut, samtidig som man selvsagt velger en motorkarakteristikk som tiltaler en.
Synes ikke jeg har svelget noen kameler jeg, bortsett fra det jeg har sagt tidligere angående Boxer motor. Jeg står forsåvidt for det fortsatt, men denne passer ikke inn i en R1200RS synes jeg, som var grunnlaget for mine meninger om motren. Det fordi jeg synes R1200RS hadde sett bedre ut og hatt bedre av en annen motorkarakteristikk siden det er en sportstourer. Men det er nå min mening.
BMW K1200LT eller traktor er nok ikke en sykkel jeg kommer til å ende opp med, ever. Det blir for "gubbete" og sjeleløst synes jeg. Selv om jeg selvsagt ikke ser ned på folk som har slike sykler.
Hvilken rekke jeg havner i bryr meg ikke så mye. Min erfaring så langt er at jeg også har trivdes på tur sammens med folk som kjører både traktor og gamle harleyer.

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ikke akkurat rekordfart. Har tatt meg 3-4 år som S1000R eier og komme til denne holdningsendringen.Rune75 skrev: 29 jul 2019, 14:17
Kanskje allerede til høsten. Holdningsendring i rekordfart dette her.

Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Hvis det er noen trøst, så kjørte jeg nakensykler, r-sykler og sportstourere fra 1969 til 1996 tror jeg det var, før jeg kjøpte mitt første "traktor-eksemplar". Det var forøvrig en Cagiva Elephant 900, dritartig sykkel, året rundtBjerknez skrev: 29 jul 2019, 14:24 Ikke akkurat rekordfart. Har tatt meg 3-4 år som S1000R eier og komme til denne holdningsendringen.![]()

Så bare ta tida til hjelp du, så finner du ut av egne preferanser etter hvert som de endres med åra. For det gjør de
