FreewheelBurning skrev: 01 aug 2019, 14:42
Er det noe annet poeng med bråket enn "bare for å lage bråk"?
Det er vel et år eller to siden jeg holdt på å miste hørselen sist, men om jeg hadde opplevd noe slikt hver dag, klart jeg ville klaget! Hvorfor skal man ikke klage da?
Kommer vel litt ann på hensikten vil jeg tro. Hvis hensikten er å plage andre, så er det ikke greit. Hvis hensikten er å glede seg over egen sykkel forde den har en "tøff" lyd så er det greit. Innenfor rimelighetens grenser.
Man blir hele tiden påvirket av hva andre foretar seg, uavhengig om det er høy lyd, farer i trafikken eller andre ting. Du har også helt garantert en eller annen gang plaget andre, bevisst eller ubevisst. Skal man sikre seg for alt som kan påvirke en i negativ grad så vil man få et uhyre kjedelig liv tror jeg.
Vertfall litt slik jeg tenker.
Så lenge hensikten ikke er å plage andre, så er dte greit. Er hensikten å plage andre gjentatte ganger ved å passere boligstrøk med raka rør for å se reaksjonene man får, så er det ikke greit.
Så langt kan jeg ikke si jeg har blitt plaget av noe som helst støy. Her på landet har vi derimot noen bønder som kjører svære tanker med griselort ut på jordene og den eimen kunne jeg godt vært uten, men hva skal jeg klage på egentlig? Det finnes også enkelte bakdeler ved å bo på landet så da tar jeg en for laget og lar dem gjøre det