I dag var det rundt slitasje på dekk og utkjørt distanse.
Tror vi endte opp med alt fra 10 k til 30 k for et MC dekk.
Hvilke erfaringer har dere rundt kjørelengde på dekk ?
Bytter du pga slitasje/dekkmønster.
Sporing/kjøreegenskaper.

Har slitt ut et Pirelli Phantom bakdekk i løpet av 300 mil, etter blandet grisekjøring med en Honda CB 1100. Etter 400 mil var det nede på cord'en. Det var den gang jeg hadde mesteparten av framtida foran meg..bm skrev: 31 jul 2019, 22:57 Jeg og en kjørekompis diskuterer stadig vekk ting rundt MC.
Sporing/kjøreegenskaper.
![]()
Har aldri hatt motorsykkel med mer enn to sylindre (motorsykkelmotorer har en eller to sylindre, alt annet er bilmotorer!!simpson skrev: 01 aug 2019, 06:24 Kommer veldig an på sykkeltype.
Momentsterke V twin med mye motorbrems sliter mye mer på bakdekket enn andre.
På min forrige Ducati var det typisk 6000km bak og 12000 framme. Stortsett uansett hvilket merke, men kjørte mest med diverse Metzeler sportsdekk.
Men da MÅ vel gummien være en del hardere enn andre dekk? Og hardere gummi betyr dårligere grep (generelt sett) i mitt hode. Man får vel ikke i pose og sekk når det gjelder dekk heller?AJ skrev: 01 aug 2019, 09:43 Som skrevet tidligere i den store dekktråden har Mitas Terra Force-R på 1290'en min nå gått tett innpå 9K og sånn ser bakdekket ut:
Regner dekket som halvslitt. Samme foran.
Spent på hvor hvor mange km jeg får ut av disse før dekkmønsteret er nede på (TWI)slitemerkene.
Ser at jeg på min Kawasaki Ninja 250R kjørte 19 000 km på IRC bakdekk. Det neste, Dunlop-dekket, holdt 17 000 km. Et Metzeler bakdekk varte kortest distanse, 10 500 km.gsx750_80 skrev: 31 jul 2019, 23:42Har slitt ut et Pirelli Phantom bakdekk i løpet av 300 mil, etter blandet grisekjøring med en Honda CB 1100. Etter 400 mil var det nede på cord'en. Det var den gang jeg hadde mesteparten av framtida foran meg..bm skrev: 31 jul 2019, 22:57 Jeg og en kjørekompis diskuterer stadig vekk ting rundt MC.
Sporing/kjøreegenskaper.
![]()