På tide med et nytt innlegg etter en fantastisk helg på Gullvåg camping med folk fra siden her. Har på følelsen at det blir litt lengde på dette innlegget. Jeg beklager hvis det er noen som føler utelatt her, da får dere bare si ifra. Jeg er såpass fersk på denne siden at jeg har ikke helt fått med meg alle kallenavnene enda.
Det hele begynte jo med at jeg kommenterte noe sånt som. "Dette ser artig ut. Synd jeg ikke får lappen før tre uker senere". Da var det ikke snakk om timer en gang, før
TGR og
AJ hadde sagt seg villige til å kjøre med 'L' på ryggen for å få meg opp dit og ned igjen. Dere aner ikke hvor mye det betydde for meg. Både det å bli mottatt på den måten som et nytt medlem her inne (jeg har ikke vært medlem i tre uker en gang!), som ny i MC-miljøet generelt og som så fersk sjåfør at førerkortet ikke er i boks en gang. Tusen takk!!
Siden dette var min første tur, og faktisk første gangen jeg fikk prøvd sykkelen skikkelig, så ble det ordnet med sidevesker og diverse småting som kan være kjekt på tur. Nå skal det sies at etter denne turen, så blir det innkjøp av flere ting som viste seg å være kjekt å ha på tur... Sykkelen ble klargjort, og turen gikk nordover.
20190823_103023.jpg
Vi startet med å være tre stykker i følge fra Gjøvik:
TGR,
dmorvik og meg. Innen vi var framme på campingen hadde vi et lite følge på fem stykker.
Turen oppover gikk greit. Jeg merket at jeg ikke var vant til såpass lange strekninger, men jeg er blitt forsikret om at dette var helt normal og at følelsen i rompa kommer tilbake etterhvert. Heldigvis ble det brukt god tid og vi hadde flere gode pauser. Er man på tur, så er man på tur. Vi hadde god tid og kunne like gjerne bruke den.
20190823_165740.jpg
Siste biten av turen ble noe kjølig, samtidig som vi fikk en del regn. Dette la i grunn ikke noen demper på turen, men det kan hende jeg kommer til å vurdere varmeholker etterhvert. "Heldigvis" hadde jeg våt asfalt og noe regn på banedagen med kjøreskolen, så jeg er ikke like redd for våt asfalt som jeg var tidligere.
Vi ankom campingen litt utpå kvelden, hvor jeg fikk pakket av sykkelen og kunne nyte synet av fire turister som holdt på å slå opp telt i hagen min. Siden de hadde vært så ålreite å kjøre sammen med meg opp til campingen, så syntes jeg dette var det minste jeg kunne la dem gjøre :)
20190823_211116.jpg
Da alt var klart, forflyttet vi oss ned til grillhytta på campingen, hvor vi fikk servert en kjempegod bacalao. All ros til
Audi Mannen for denne!
Lørdagen ble ikke helt som forventet. Frokosten ble inntatt,
Barske og
WikingTnT dukket på spektakulært vis opp (skal ha ros for de syklene der

) og vi gjorde oss klare til tur. Jeg fikk på utstyret, startet opp sykkelen, kjørte til samlingsplassen ved resepsjonen og parkerte der for fellesbilde. Så var det opp på sykkelen igjen, følget begynte å kjøre, men sykkelen min nektet å starte. 5D__12 lyste opp i instrumentpanelet.
Dette viste seg å være en kode som betyr at det er feil på "Camshaft position sensor". Kjapp oppsummering: Sykkelen nektet å starte, jeg ble igjen på hytta og
kjellv kom tilbake fra turen for å hjelpe meg.
Jompa var allerede på campingen, og slengte seg med i skruingen. Sykkelen ble åpnet, telefoner ble tatt, Google ble konsultert og teorier kom på løpende bånn. Det vi endte opp med, var å konstantere at startrelleét ikke åpnet for strøm til starteren og at batteriet var dødt. Dette fulladet jeg under to dager før dette skjedde, men det gav opp da vi overstyrte relleét.
Vi kastet oss i veien til Biltema, skaffet nytt batteri, fikk super hjelp av
E-strom hele veien (han kom tidligere til campingen for å hjelpe til også), kom oss tilbake til campingen, og startet prosjektet. Da passet det veldig fint at alle var tilbake fra turen, og de stod nå samlet rundt stakkars MT'n som skulle til å bli forsøkt gjenopplivet. Vi byttet batteriet og krysset fingrene mens vi kortsluttet startrelleét. Og jammen ble det ikke liv i sykkelen!
Relleét er noe som jeg må få bestilt, men inntil videre så har jeg tatt en Reodor Felgen og montert en utvendig-startrelleé-kortslutnings-anordning. Denne fungerer helt utmerket, en må bare beregne dobbel tid på å starte sykkelen. Også tror jeg kanskje at jeg bør trille bort fra bensinpumpene før jeg starter den...
20190825_202602.jpg
Resten av kvelden ble benyttet i hyggelig lag, bedre humør enn tidligere på dagen og med grilling på campingen.
Søndagsmorgen ble det frokost, hyttevask og tur hjem igjen. Vi startet med seks stykker i følge, og skilte lag med de siste på Gjøvik. Da ble det bare
AJ og meg den siste biten over Vardalsåsen utenfor Gjøvik.
Turen nedover gikk veldig bra. Fint vær, flott føre og flotte folk å kjøre med. Det ble noen pauser nedover igjen også, samt en "liten" matbit på Otta. Temperaturen gikk fra 13 grader og litt grått over fjellet, til 27 grader og strålende sol nærmere Lillehammer.
20190825_135829.jpg
Alt i alt så er jeg kjempefornøyd med helgen. Jeg har fått masse kjørtrening, møtt masse flotte folk, blitt bedre kjent med sykkelen min (på godt og vondt) og er storfornøyd med starten på (forhåpentligvis) en lang MC-førerkarriere! Tusen takk alle sammen for at jeg er blitt så godt mottatt, og igjen tusen takk til
TGR og
AJ for at dere ville bære 'L'-en på ryggen! Med fare for å høres veldig sentimental ut; Denne turen har betydd mye for meg!
Nå gjenstår det bare en kjøretime i morgen, langkjøring uken etter (jeg tror jeg har fått trent litt på det i helgen) og så er det oppkjøring mot midten av September. Merker dette skal bli spennende, så nå må jeg bare få trent litt i kjøregården!
20190825_111840.jpg
20190825_125517.jpg
20190825_171013.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.