Surr med Sakkle
Re: Surr med Sakkle
Og der fikk jeg henleggelsen fra Politiet i posten...
Sykkelen er fremdeles borte. Hadde ikke regnet med noe annet. Driver å fyller ut papirer ifm. forsikringa men sliter med å finne ut verdien på eksosanlegget. Har ikke kvittering (ikke meg som har kjøpt anlegget), aner ikke hvor det er kjøpt (har sjekket med Spinnin Wheel der sykkelen ble kjøpt ny) og Leovince har ennå ikke svart på mail. Finner ikke noe informasjon om anlegget på nettet noe sted heller...
Noen som har ca. idé om hva et tosidig LeoVince anlegg (se bilder over) kan ha kostet?
Sykkelen er fremdeles borte. Hadde ikke regnet med noe annet. Driver å fyller ut papirer ifm. forsikringa men sliter med å finne ut verdien på eksosanlegget. Har ikke kvittering (ikke meg som har kjøpt anlegget), aner ikke hvor det er kjøpt (har sjekket med Spinnin Wheel der sykkelen ble kjøpt ny) og Leovince har ennå ikke svart på mail. Finner ikke noe informasjon om anlegget på nettet noe sted heller...
Noen som har ca. idé om hva et tosidig LeoVince anlegg (se bilder over) kan ha kostet?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Surr med Sakkle
Helanlegg? Eller 2 originalpotter som er byttet til Leo?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Surr med Sakkle
Prøv her. Da får du i alle fall nyprisen i dag https://speedoptions.no/
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Surr med Sakkle
Må innrømme at jeg er litt usikker, men jeg er ganske sikker på at Duken kun har potte på høyre side originalt. Så da er det et helanlegg? Eller i alle fall to potter og en del stålrør...


2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Surr med Sakkle
Klarer ikke helt å finne noe som ligner så veldig der... mulig jeg er litt løk.Jompa skrev: 01 okt 2019, 18:13 Prøv her. Da får du i alle fall nyprisen i dag https://speedoptions.no/
Anlegget er jo antagelig en del år gammelt, siden sykkelen er en 2008 modell. Selges "tosidige" anlegg som en pakke eller kjøper man to "ensidige" pakker med potte og får tak i en forgrening av noe slag?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- FredrikE24
- Innlegg: 5043
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Surr med Sakkle
Helanlegg, da er rør og hele pakka LeoVince.
Eller bare en slip-on med originale rør med kat. Og hele greiene i behold.
Eller bare en slip-on med originale rør med kat. Og hele greiene i behold.
Re: Surr med Sakkle
Jeg har sett på litt flere bilder nå og det har denne LV SBK logoen "gjemt" på potta:

Dette er det beste bildet jeg finner som viser eksosanlegget:


Dette er det beste bildet jeg finner som viser eksosanlegget:

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Surr med Sakkle
Bare tenker litt høyt her...
Ser ut som en slik en(?)

Ser ut som den heter LeoVince SBK Oval Evo II Carbon Slip-on
Så ikke vet jeg om det er et fullt anlegg eller om det er en annen variant med to slip-on og et tør som deler eksosen(?)...
Ser ut som en slik en(?)

Ser ut som den heter LeoVince SBK Oval Evo II Carbon Slip-on
Så ikke vet jeg om det er et fullt anlegg eller om det er en annen variant med to slip-on og et tør som deler eksosen(?)...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Surr med Sakkle
Ser ut som du har eksosanlegg som egentlig er til en 690 SM. Den og Duke er veldig like, foruten lykt, oppheng, og eksosanlegg. Duke har eksosanlegg under motoren, mens SM har doble potter opp i baken.
Kan godt være at den har originalt eksosrør frem til Leovince pottene, litt vanskelig å se på det bildet men kan se ut som typisk KTM eksosrør. Tror heller ikke at det er samme potta som på den BMWen der, er vel vanligst å lage tilpassede eksospotter til hver modell, potta på BMWen ser også ut til å være en del lengre enn de som var på din.
Kan godt være at den har originalt eksosrør frem til Leovince pottene, litt vanskelig å se på det bildet men kan se ut som typisk KTM eksosrør. Tror heller ikke at det er samme potta som på den BMWen der, er vel vanligst å lage tilpassede eksospotter til hver modell, potta på BMWen ser også ut til å være en del lengre enn de som var på din.
Re: Surr med Sakkle
Ja, det mener jeg selgeren eller en mekaniker nevnt en gang... og jeg tror du har helt rett i at det er originalt til en 690 SM.LarsE skrev: 01 okt 2019, 21:08 Ser ut som du har eksosanlegg som egentlig er til en 690 SM. Den og Duke er veldig like, foruten lykt, oppheng, og eksosanlegg. Duke har eksosanlegg under motoren, mens SM har doble potter opp i baken.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Surr med Sakkle
LeoVince gikk konkurs for noen år siden, men har nå startet opp igjen med nye eiere og i mindre skala. De produserer på bestilling nå, har ikke noe på lager lenger.
Her i landet er det SPS som er importør. De fleste MC forhandlere her i landet handler direkte med denne grossisten. Jeg kan prøve å logge inn når jeg er på jobb, sjekke prisen du ville fått om du bestilte nytt via en norsk forhandler. Da må jeg vite årsmodell og type på sykkelen.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Her i landet er det SPS som er importør. De fleste MC forhandlere her i landet handler direkte med denne grossisten. Jeg kan prøve å logge inn når jeg er på jobb, sjekke prisen du ville fått om du bestilte nytt via en norsk forhandler. Da må jeg vite årsmodell og type på sykkelen.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Re: Surr med Sakkle
Det hadde vært genialt...kjellv skrev: 02 okt 2019, 07:41 Jeg kan prøve å logge inn når jeg er på jobb, sjekke prisen du ville fått om du bestilte nytt via en norsk forhandler. Da må jeg vite årsmodell og type på sykkelen.
KTM Duke 690. 2008 modell
(Eventuellt 690 SM, 2008 modell som nevnt over)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Surr med Sakkle
Det eneste jeg finner til denne fra LV er underbody Inox singel anlegg til 8150,-
Til SM ligger ikke anlegg fra LV, men de har et par stk fra MIVV som er dobbel helanlegg. Carbonvarianten koster 14595,- og Suono Inox koster 13055,-
LeoVince ligger normalt i samme prisleie som MIVV, eller litt under. Mulig de har redusert på vareutvalget etter konkursen, eller at tidligere eier har vist kreativitet og satt sammen et pakke selv.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Til SM ligger ikke anlegg fra LV, men de har et par stk fra MIVV som er dobbel helanlegg. Carbonvarianten koster 14595,- og Suono Inox koster 13055,-
LeoVince ligger normalt i samme prisleie som MIVV, eller litt under. Mulig de har redusert på vareutvalget etter konkursen, eller at tidligere eier har vist kreativitet og satt sammen et pakke selv.


Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Re: Surr med Sakkle
Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046
https://www.ebay.com/itm/254307396046
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
Re: Surr med Sakkle
Ja, litt lyd lagde det nok. Men det er vel meningaTHagen80 skrev: 02 okt 2019, 10:47 Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046

Se der... det er vel 100% treff. Bare finne eller gjette nyprisen nå da...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Surr med Sakkle
Kvalifisert gjetning må bli i nærheten av det dyreste dobbelanlegget fra MIVV, rundt 14k. De pleier å koste noe i nærheten av hverandre.Sakkle skrev: 02 okt 2019, 13:56Ja, litt lyd lagde det nok. Men det er vel meningaTHagen80 skrev: 02 okt 2019, 10:47 Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046![]()
Se der... det er vel 100% treff. Bare finne eller gjette nyprisen nå da...
Re: Surr med Sakkle
Takk...kjellv skrev: 02 okt 2019, 20:44 Kvalifisert gjetning må bli i nærheten av det dyreste dobbelanlegget fra MIVV, rundt 14k. De pleier å koste noe i nærheten av hverandre.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Surr med Sakkle
Høres ut som ca 14k er innenfor prissegmentet for et slikt anlegg nytt, ja. De har aldri vært direkte billige.
Blir det slip-on anlegg på nye sykkelen da?
Blir det slip-on anlegg på nye sykkelen da?
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
Re: Surr med Sakkle
Tja.. det er ikke først på lista over ting jeg skal montere men ikke sist heller...

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Surr med Sakkle
På tide med en aldri så liten oppdatering...
Duken kom aldri til rette, som forventet, og fikk et helt OK forsikringsoppgjør. Ikke helt fornøyd, men det er man vel sjelden. Alle føler vel det man har er verdt litt mer enn det takstmannen mener. Men da lå altså alt til rette for innkjøp av ny sykkel. Dette var jo uansett planen om ikke så lenge, men nå måtte jeg altså handle litt tidligere enn jeg hadde tenkt.
Valget har jeg egentlig tatt for over et år siden da jeg så sykkelen presentert på EICMA i fjor (eller var det i forfjor?). Som detaljert over har jeg prøvekjørt en rekke sykler i sommer, men altså ennå ikke funnet noe som fikk meg til å endre mening.
Og her står den nå, i all sin prakt, ny-levert og klar for våren. KTM 790 Adventure (S):

(Litt crap bilde, men gadd ikke rulle den ut, vente på solnedgangen osv.
)
Etter en del dårlige opplevelser med Duken på verkstedet hos AMD i Oslo, valgte jeg å handle hos CBP i Skien. 2019 modell, fult veske-sett, quick-shifter, cruise control osv. Gikk for standard versjonen (ikke R), da jeg ikke har tenkt å kjøre rally med det første og den er litt lavere og greiere til alt annet enn akkurat off-road, og fremdeles (vistnok) skal fungere bedre enn det meste annet på grus og lett off-road kjøring. Jeg vet virkelig ikke hvor mye jeg kommer til å ta den av veien heller... vi får se.
Fristet veldig å ta seg en tur nå i jula siden det er relativt bart på veien, men hadde ikke veldig lyst til å få fult av veisalt på doningen nå før jeg setter den i bort.
Uansett ganske klar for våren nå...
Duken kom aldri til rette, som forventet, og fikk et helt OK forsikringsoppgjør. Ikke helt fornøyd, men det er man vel sjelden. Alle føler vel det man har er verdt litt mer enn det takstmannen mener. Men da lå altså alt til rette for innkjøp av ny sykkel. Dette var jo uansett planen om ikke så lenge, men nå måtte jeg altså handle litt tidligere enn jeg hadde tenkt.
Valget har jeg egentlig tatt for over et år siden da jeg så sykkelen presentert på EICMA i fjor (eller var det i forfjor?). Som detaljert over har jeg prøvekjørt en rekke sykler i sommer, men altså ennå ikke funnet noe som fikk meg til å endre mening.
Og her står den nå, i all sin prakt, ny-levert og klar for våren. KTM 790 Adventure (S):

(Litt crap bilde, men gadd ikke rulle den ut, vente på solnedgangen osv.

Etter en del dårlige opplevelser med Duken på verkstedet hos AMD i Oslo, valgte jeg å handle hos CBP i Skien. 2019 modell, fult veske-sett, quick-shifter, cruise control osv. Gikk for standard versjonen (ikke R), da jeg ikke har tenkt å kjøre rally med det første og den er litt lavere og greiere til alt annet enn akkurat off-road, og fremdeles (vistnok) skal fungere bedre enn det meste annet på grus og lett off-road kjøring. Jeg vet virkelig ikke hvor mye jeg kommer til å ta den av veien heller... vi får se.
Fristet veldig å ta seg en tur nå i jula siden det er relativt bart på veien, men hadde ikke veldig lyst til å få fult av veisalt på doningen nå før jeg setter den i bort.
Uansett ganske klar for våren nå...

Sist redigert av Sakkle den 27 des 2019, 16:22, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Surr med Sakkle
Gratulerer med godt sykkelvalg - forhåpentligvis...
.
Fra en som har kjent litt på dette med varierende KTM pålitelighet etter nærmere 90K så langt fordelt på to 1290'er...
.
Må si at en ferdig turrigga 790 Adventure ser veldig bra
.

Fra en som har kjent litt på dette med varierende KTM pålitelighet etter nærmere 90K så langt fordelt på to 1290'er...

Må si at en ferdig turrigga 790 Adventure ser veldig bra

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.