1798395_10152203159435349_966474810_n.jpg
Jeg ser at lett-mc gruppa ikke har presentasjonstråd for nye sykler slik som det finnes flere av for større sykler i forumet. Derfor etablerer jeg en slik tråd, og starter med en presentasjon av "nye" Yamaha YZF-R125 som har fått en betydelig facelift og oppgradering i år. Ny opp-ned forgaffel, nye bremser, nye felger, ny lyktekåpe med luftinntak mellom lyktene og nytt LCD-instrument. Stæntøff ble den http://www.skjeviku.no/traktor-anlegg/? ... 44&navB=74Nye sykler i 125cc klassen
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Nye sykler i 125cc klassen
Jeg ser at lett-mc gruppa ikke har presentasjonstråd for nye sykler slik som det finnes flere av for større sykler i forumet. Derfor etablerer jeg en slik tråd, og starter med en presentasjon av "nye" Yamaha YZF-R125 som har fått en betydelig facelift og oppgradering i år. Ny opp-ned forgaffel, nye bremser, nye felger, ny lyktekåpe med luftinntak mellom lyktene og nytt LCD-instrument. Stæntøff ble denDu har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Ikke all verden til respons på denne tråden, slik som tilsvarende tråder for nye tungsykler.
Men dette kan hende endrer seg nå. Yamaha lanserte i dag en ny lett-sykkel, denne kalles MT-125. Den er helt tydelig inspirert av MT-07 og MT-09 som ble lansert i vinter, men man ser også detaljer hentet fra de svært populære YZF-R125. Endelig en naken "streetfighter" i 125cc klassen. Dette blir bra
Mer om den her: http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... t-125.aspx
Men dette kan hende endrer seg nå. Yamaha lanserte i dag en ny lett-sykkel, denne kalles MT-125. Den er helt tydelig inspirert av MT-07 og MT-09 som ble lansert i vinter, men man ser også detaljer hentet fra de svært populære YZF-R125. Endelig en naken "streetfighter" i 125cc klassen. Dette blir bra
Mer om den her: http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... t-125.aspx
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Ikke mye aktivitet i denne tråden. Ligger an til å bli en ren Yamahatråd
Her er 2015 modellene til Yamaha MT-125 og YZF-R125. Begge modellene kan i år leveres med ABS som tilleggsutstyr.
Her er 2015 modellene til Yamaha MT-125 og YZF-R125. Begge modellene kan i år leveres med ABS som tilleggsutstyr.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Ikke den nyeste i 125 klassen, men definitivt en sykkel jeg kunne eid
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6SVKlG9 ... freload=10[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6SVKlG9 ... freload=10[/video]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Aprilia RS4 125 går bra,har gode kjøreegenskaper og har alt tilgjenlig teknologi i en egen 125 ccm racing modell. Standard med AQS (Aprilia Quick Shift) og 300 mm wave bremseskive.
http://www.aprilia-mc.no/index.php?id=14606" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aprilia-mc.no/index.php?id=14606" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Etter ca 20 års erfaring med 1100 og 1200 kubikkere med opp til 160 hk så har jeg bestilt en rød MSX 125. Det blir jo sikkert morsomt
Naturligvis med div. ekstrauutstyr fra det store utland som Yamamoto Spec-A eksosanlegg, bærer/toppkoffert, Yoshimura fender eliminator, DNA luftfilter, Brocks velocity stack, muligens AFT+ kontroller og big bore kit etterhvert da.
Lurer på om det er solgt mange av disse i Norge? Lokal forhandler her i Harstad visste ikke om noen i Nord-Norge....
Naturligvis med div. ekstrauutstyr fra det store utland som Yamamoto Spec-A eksosanlegg, bærer/toppkoffert, Yoshimura fender eliminator, DNA luftfilter, Brocks velocity stack, muligens AFT+ kontroller og big bore kit etterhvert da.
Lurer på om det er solgt mange av disse i Norge? Lokal forhandler her i Harstad visste ikke om noen i Nord-Norge....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Jeg har en sånn. Kjempe morsom sykkel å kjøreteerex skrev:Etter ca 20 års erfaring med 1100 og 1200 kubikkere med opp til 160 hk så har jeg bestilt en rød MSX 125. Det blir jo sikkert morsomt
Naturligvis med div. ekstrauutstyr fra det store utland som Yamamoto Spec-A eksosanlegg, bærer/toppkoffert, Yoshimura fender eliminator, DNA luftfilter, Brocks velocity stack, muligens AFT+ kontroller og big bore kit etterhvert da.
Lurer på om det er solgt mange av disse i Norge? Lokal forhandler her i Harstad visste ikke om noen i Nord-Norge....
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Kanskje moro for barn i alle aldre
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Er selv 27 og syns den er morsom
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Praktisk på MC-treff, kan bare ta den inn i teltet.
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Haha, ingen dum idé
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Med lettvektseksos og fender eliminator så nærmer vel vekta seg 90 kg + bensin.
Kan jo bare ta den under armen
Kan jo bare ta den under armen
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
2015 Honda MSX 125
Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Kan jo nesten det
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Sesongen for nyheter er her igjen
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.
YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.
YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Nye sykler i 125cc klassen
Veldig imponerende sykler ungdommen kan kjøre rundt på nå, med LED-lykter og variable kammer? Noe ganske annet enn den luftkjølte YBRen jeg kjørte rundt på, med trommel bakbrems og dekk såvidt større enn trøsykkeldekk.kjellv skrev: ↑16 okt 2019, 22:20 Sesongen for nyheter er her igjen
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.
YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_stu_002_03-71721.jpg
2020_yam_mt125_eu_mdnm6_stu_002_03-71697.jpg
2020_yam_mt125_eu_dpbmc_stu_001_03-71694.jpg
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_det_012_03-71746.jpg
Men allikevel tviholder Yamaha på glødepærer i blinklysene sine?