Nye sykler i 125cc klassen

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

1798395_10152203159435349_966474810_n.jpg
Jeg ser at lett-mc gruppa ikke har presentasjonstråd for nye sykler slik som det finnes flere av for større sykler i forumet. Derfor etablerer jeg en slik tråd, og starter med en presentasjon av "nye" Yamaha YZF-R125 som har fått en betydelig facelift og oppgradering i år. Ny opp-ned forgaffel, nye bremser, nye felger, ny lyktekåpe med luftinntak mellom lyktene og nytt LCD-instrument. Stæntøff ble den :prf http://www.skjeviku.no/traktor-anlegg/? ... 44&navB=74
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

Ikke all verden til respons på denne tråden, slik som tilsvarende tråder for nye tungsykler.
Men dette kan hende endrer seg nå. Yamaha lanserte i dag en ny lett-sykkel, denne kalles MT-125. Den er helt tydelig inspirert av MT-07 og MT-09 som ble lansert i vinter, men man ser også detaljer hentet fra de svært populære YZF-R125. Endelig en naken "streetfighter" i 125cc klassen. Dette blir bra :thumleft
Mer om den her: http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... t-125.aspx
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

Ikke mye aktivitet i denne tråden. Ligger an til å bli en ren Yamahatråd :thumleft
Her er 2015 modellene til Yamaha MT-125 og YZF-R125. Begge modellene kan i år leveres med ABS som tilleggsutstyr.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Haymaker »

Ikke den nyeste i 125 klassen, men definitivt en sykkel jeg kunne eid :prf

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6SVKlG9 ... freload=10[/video]

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Kawagutten »

Aprilia RS4 125 går bra,har gode kjøreegenskaper og har alt tilgjenlig teknologi i en egen 125 ccm racing modell. Standard med AQS (Aprilia Quick Shift) og 300 mm wave bremseskive.

http://www.aprilia-mc.no/index.php?id=14606" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
teerex
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2015, 21:23
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 -15
Bosted: Harstad

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av teerex »

Etter ca 20 års erfaring med 1100 og 1200 kubikkere med opp til 160 hk så har jeg bestilt en rød MSX 125. Det blir jo sikkert morsomt :P :p
Naturligvis med div. ekstrauutstyr fra det store utland som Yamamoto Spec-A eksosanlegg, bærer/toppkoffert, Yoshimura fender eliminator, DNA luftfilter, Brocks velocity stack, muligens AFT+ kontroller og big bore kit etterhvert da.

Lurer på om det er solgt mange av disse i Norge? Lokal forhandler her i Harstad visste ikke om noen i Nord-Norge....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125

Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Bosted: Horten

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Jona88 »

teerex skrev:Etter ca 20 års erfaring med 1100 og 1200 kubikkere med opp til 160 hk så har jeg bestilt en rød MSX 125. Det blir jo sikkert morsomt :P :p
Naturligvis med div. ekstrauutstyr fra det store utland som Yamamoto Spec-A eksosanlegg, bærer/toppkoffert, Yoshimura fender eliminator, DNA luftfilter, Brocks velocity stack, muligens AFT+ kontroller og big bore kit etterhvert da.

Lurer på om det er solgt mange av disse i Norge? Lokal forhandler her i Harstad visste ikke om noen i Nord-Norge....
Jeg har en sånn. Kjempe morsom sykkel å kjøre :thumleft

Brukeravatar
teerex
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2015, 21:23
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 -15
Bosted: Harstad

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av teerex »

Kanskje moro for barn i alle aldre :roll
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125

Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Bosted: Horten

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Jona88 »

Er selv 27 og syns den er morsom :D

Brukeravatar
teerex
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2015, 21:23
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 -15
Bosted: Harstad

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av teerex »

Praktisk på MC-treff, kan bare ta den inn i teltet.
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125

Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Bosted: Horten

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Jona88 »

Haha, ingen dum idé :lol

Brukeravatar
teerex
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2015, 21:23
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 -15
Bosted: Harstad

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av teerex »

Med lettvektseksos og fender eliminator så nærmer vel vekta seg 90 kg + bensin.
Kan jo bare ta den under armen :P :p
1969 BSA A65 Lightning
2015 Honda MSX 125

Tidligere sykler:
2005 BMW K1200R, 1995 Yamaha VMAX 1200, 1997 Kawasaki VN800 Classic, 1984 Honda VF1100C, 1973 Honda CB500F, 2002 Aprilia SR50AC, 1970 Puch M50 sport

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Bosted: Horten

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Jona88 »

Kan jo nesten det :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

Sesongen for nyheter er her igjen :thumleft
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.

YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_stu_002_03-71721.jpg
2020_yam_mt125_eu_mdnm6_stu_002_03-71697.jpg
2020_yam_mt125_eu_dpbmc_stu_001_03-71694.jpg
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_det_012_03-71746.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 16 okt 2019, 22:20 Sesongen for nyheter er her igjen :thumleft
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.

YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/

2020_yam_mt125_eu_mlnm4_stu_002_03-71721.jpg
2020_yam_mt125_eu_mdnm6_stu_002_03-71697.jpg
2020_yam_mt125_eu_dpbmc_stu_001_03-71694.jpg
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_det_012_03-71746.jpg
Veldig imponerende sykler ungdommen kan kjøre rundt på nå, med LED-lykter og variable kammer? Noe ganske annet enn den luftkjølte YBRen jeg kjørte rundt på, med trommel bakbrems og dekk såvidt større enn trøsykkeldekk.

Men allikevel tviholder Yamaha på glødepærer i blinklysene sine?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

LarsE skrev: 16 okt 2019, 22:32
Men allikevel tviholder Yamaha på glødepærer i blinklysene sine?
Ja du kan så si.. Kan jo ikke selge syklene fullspekket, ettermarkedsavdelingen skal jo tjene penger også ;)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 16 okt 2019, 22:46
LarsE skrev: 16 okt 2019, 22:32
Men allikevel tviholder Yamaha på glødepærer i blinklysene sine?
Ja du kan så si.. Kan jo ikke selge syklene fullspekket, ettermarkedsavdelingen skal jo tjene penger også ;)
Prøver å vippe KTM og Powerparts katalogen av tronen altså? :knegg

Skjønner jo at de spinker og sparer litt på disse minste og billigste syklene, men hvor mye må man ut med for å slippe unna? Kjenner jeg hadde blitt litt irritert om jeg la 275k i bordet for en R1 og fikk slike store utdaterte klumper. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24631
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Bjerknez »

Enig. Jeg synes alle motorsykler burde ha led lyd rundt hele. S1000R har fortsatt glødepærer og det kjenner jeg irriterer meg litt. Helt klart at dette er feil sted å spare penger mener jeg. Akkurat der ligger BMW bak mange andre.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av kjellv »

Vi kan vel alltids mene hva vi vil om dette, men slik er vel realitetene over hele fjøla. Ikke bare i MC-markedet.
Slik selges biler også. I et marked i sterk priskonkurranse er en lav utropspris viktig. Biler annonseres med "pris fra kr." Når kontrakt skal skrives er det tillegg for alt mulig av utstyr, interiør osv. før den endelige salgspris kommer fram.

Litt sånn er det med motorsykler også. Standardutgaven er ofte ganske strippet for utstyr. Mange kjøper den slik, og bygger på etter hvert. Andre kjøper sykkelen ferdig montert med masse fancy, nyttig og bråkete utstyr. Både som selger, og som motorsyklist synes jeg dette er helt greit. Skulle en motorsykkel vært ferdig spekket i standardutgave, ville det være færre valg for å bygge sykkelen slik man ønsker den.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 17 okt 2019, 19:32 Vi kan vel alltids mene hva vi vil om dette, men slik er vel realitetene over hele fjøla. Ikke bare i MC-markedet.
Slik selges biler også. I et marked i sterk priskonkurranse er en lav utropspris viktig. Biler annonseres med "pris fra kr." Når kontrakt skal skrives er det tillegg for alt mulig av utstyr, interiør osv. før den endelige salgspris kommer fram.

Litt sånn er det med motorsykler også. Standardutgaven er ofte ganske strippet for utstyr. Mange kjøper den slik, og bygger på etter hvert. Andre kjøper sykkelen ferdig montert med masse fancy, nyttig og bråkete utstyr. Både som selger, og som motorsyklist synes jeg dette er helt greit. Skulle en motorsykkel vært ferdig spekket i standardutgave, ville det være færre valg for å bygge sykkelen slik man ønsker den.
Meget godt poeng! Gjerne ikke like godt for BMWs bommert med hovedlykten (vanskeligere å bytte ut en hoved/baklykt enn for eksempel blinklys), men absolutt for kritikken min mot Yamaha.

Må dog si at jeg er ikke spesielt imponert over Yamaha sine ettermarkeds LED-blinklys. Synes de ser veldig ut som slike billige blinklys man får omtrent overalt, og inntrykket blir ikke akkurat bedre av at man også med Yamaha sine egne blinklys må kutte ledninger og koble selv. Opp mot tredjeparts-blinklys så stiller de ganske bra, men når andre produsenter tilbyr blinklyskit som ser originale ut (så originalt som LED-blink ser ut på en 10 år gammel sykkel) og som er 100% plug-n-play, så virker det ganske billig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24631
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nye sykler i 125cc klassen

Legg inn av Bjerknez »

Nja...

For å dra paralellen til bilmarkedet slik jeg kjenner det.

Dyrere biler har som oftest alt av led på plass. High end BMW modeller etc. Mens billigere biler har dette i beste fall som tilvalg. BMW fåes igså med laserlys i følge en artikkel jeg leste her om dagen, men nok om det. Nå har vel biler hatt xenon de siste 10 årene også....

Når man kjøper en motorsykkel i premium segmentet så forventer jeg også led. Kanskje ikke på en Yamaha MT07, men på en sykkel ala MT10 feks. Om ikke annet kunne det vert et tilvalg for den som ønsket dette.

Glødepærer er og blir gammeldags i dag. Man får snart ikke engang kjøpt en lommelykt med glødepærer lenger. Men kjøper man en motorsykkel til 300 laken, så har dem satt inn dette. Nesten så man føler seg litt snytt....

Svar