Himalaya - Upper Mustang Nepal
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Dette er veldig bra Pigvin
Det må jo være en enorm pakke av unike opplevelser du får på en slik reise, og det synes jeg du klarer å formidle utmerket
Ser frem til fortsettelsen.
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Dette må ha vært en helt fantastisk opplevelse! Utrolig gøy å lese og se på bildene du legger ut. Ser fram til mer 

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Beste reisebrevet her inne:)
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, liker å lese andres reisebrev selv så fint å kunne gi noe tilbake
4. Kjøredag, Ghami-Lo Manthang
Nok en super dag, litt kortere dag for å gjøre litt seightseeing etter kjøringen da Lo Manthang er dominert av flere klostere. Også en del bilder ikke legger ut, rett og slett fordi kjørte samme vei tilbake 2 dager senere med helt skyfri himmel, var fint denne dagen også men hang en del skyer rundt de høyeste toppene. Så finere bilder med de skikkelig høye fjellene da men nok annet å ta av
Ikke bare de høyeste fjellene som er flotte:

Gammelt (nedlagt) kloster:

Inne i mellom kjørte vi utenom både veier og stier, tror ikke begrepet "kjøring i utmark" eksisterer i Nepal:

Så var vi oppom klosteret Ghar Gumba, veien opp dit:




Videre i flott natur (det hvite er ikke snø, bergarten som har denne fargen):



Etter noen netter på relativt enkle hoteller, hadde hotellet vi bodde på i Lo Manthang veldig bra standard. Innehaveren/direktøren er uoffisiell prins i regionen, hans far var konge til ordningen ble avskaffet. Men prinsen har tydeligvis litt midler, tror kanskje litt både investering og hobby, han labbet rundt i fleecen sin (fleece er veldig pop i Nepal!) og var bare hyggelig og hjelpsom, ingen nykker der i gården
Men håper bedre belegg enn når vi var der, vi var for det meste de eneste gjestene så manglet ikke på servitriser:



Etter en (eller var det to?) after bike øl og en dusj, var det tid for seighseeing. Var forbudt å ta bilder inne i klosterne så OM jeg hadde snik-tatt bilder inne så ville det blitt feil å poste disse. Så utendørsbilder får duge, er ikke så storslått utvendig, klosterne lå inne i mellom bygninger til dels under bakken, vil tro det praktiske gått foran det spektakulære med tanke på de tøffe forholdene, er nå på snaut 4000moh. Mye av bygningen hadde fått juling under jordskjelvet i 2015 så var en del oppbygging/oppussing på gang:



Veldig bra dag igjen men likevel dagen før dagen, neste dag kjører vi opp til grensen til Kina/Tibet og utfordrer guiden til å prøve å ta oss opp på 5000moh...noe han aldri hadde vært før på motorsykkel og ingen vei eller sti dit

4. Kjøredag, Ghami-Lo Manthang
Nok en super dag, litt kortere dag for å gjøre litt seightseeing etter kjøringen da Lo Manthang er dominert av flere klostere. Også en del bilder ikke legger ut, rett og slett fordi kjørte samme vei tilbake 2 dager senere med helt skyfri himmel, var fint denne dagen også men hang en del skyer rundt de høyeste toppene. Så finere bilder med de skikkelig høye fjellene da men nok annet å ta av

Ikke bare de høyeste fjellene som er flotte:

Gammelt (nedlagt) kloster:

Inne i mellom kjørte vi utenom både veier og stier, tror ikke begrepet "kjøring i utmark" eksisterer i Nepal:

Så var vi oppom klosteret Ghar Gumba, veien opp dit:




Videre i flott natur (det hvite er ikke snø, bergarten som har denne fargen):



Etter noen netter på relativt enkle hoteller, hadde hotellet vi bodde på i Lo Manthang veldig bra standard. Innehaveren/direktøren er uoffisiell prins i regionen, hans far var konge til ordningen ble avskaffet. Men prinsen har tydeligvis litt midler, tror kanskje litt både investering og hobby, han labbet rundt i fleecen sin (fleece er veldig pop i Nepal!) og var bare hyggelig og hjelpsom, ingen nykker der i gården




Etter en (eller var det to?) after bike øl og en dusj, var det tid for seighseeing. Var forbudt å ta bilder inne i klosterne så OM jeg hadde snik-tatt bilder inne så ville det blitt feil å poste disse. Så utendørsbilder får duge, er ikke så storslått utvendig, klosterne lå inne i mellom bygninger til dels under bakken, vil tro det praktiske gått foran det spektakulære med tanke på de tøffe forholdene, er nå på snaut 4000moh. Mye av bygningen hadde fått juling under jordskjelvet i 2015 så var en del oppbygging/oppussing på gang:



Veldig bra dag igjen men likevel dagen før dagen, neste dag kjører vi opp til grensen til Kina/Tibet og utfordrer guiden til å prøve å ta oss opp på 5000moh...noe han aldri hadde vært før på motorsykkel og ingen vei eller sti dit

Sist redigert av pingvin den 25 okt 2019, 21:03, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Fabelaktig og magisk med disse bildene og dine korte, men beskrivende tekster!
Har du nevnt noe om hva en slik tur koster?
Kunne jeg gjerne tenke meg å vite.
Men du velger selvfølgelig selv om du vil avsløre hva dere har måttet ut med...
Har du nevnt noe om hva en slik tur koster?
Kunne jeg gjerne tenke meg å vite.
Men du velger selvfølgelig selv om du vil avsløre hva dere har måttet ut med...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Er vel ikke så mye hemmelig her, det meste kan googlesAJ skrev: 25 okt 2019, 19:58 Har du nevnt noe om hva en slik tur koster?
Kunne jeg gjerne tenke meg å vite.
Men du velger selvfølgelig selv om du vil avsløre hva dere har måttet ut med...


Fly totalt inklusive lokalfly var vel rundt 10.000NOK og hadde en overnatting i Katmandu samt måltider. Litt annet småtjafs som visum, taxier etc men lave priser på det meste. Og skade på sykkel men de tok ikke overpris, par stykker som betalte 30-40USD av depositum på 100USD (som vi alle ga til guiden som tips, han fordelte videre).
Men tipper fort 40.000NOK så helt gratis var det ikke men er jo veldig once in a life time experience da


Sist redigert av pingvin den 25 okt 2019, 21:14, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Vanskelig spørsmål kanskje, men hvis du klarer å beskrive - hvor god bør man være til å kjøre sykkel for noe sånt?
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Nja, klar fordel å ha kjørt litt offroad. Men dette ser guidene an, om gruppen holder bra nivå tar de litt mer tekniske alternative ruter og avstikkere men om noen sliter så dropper de det (og man er lykkelig uvitende om dette). I enkelte tilfeller kan de dele gruppa, vi gjorde det et par ganger, da ble mekanikeren guide for ene gruppenniko skrev: 25 okt 2019, 20:45 Vanskelig spørsmål kanskje, men hvis du klarer å beskrive - hvor god bør man være til å kjøre sykkel for noe sånt?

Men om du har kjørt en del på asfalt og ikke er for skuggeredd, kommer du deg nok til grensen til Kina. Men er noen passasjer selv på "hovedveien" som er litt skumle med smal vei, løst underlag og flere hundre meter ned på siden...
Om du er skikkelig dårlig, må du sitte i følgebilen og andre mekanikeren kjører sykkelen din...de har måttet gjøre det

EDIT: En av grunnene til at ville ha en gruppe med folk kjenner, var at da inviterte folk vet kan kjøre sykkel og klarer lange dager i salen. Fungerte ypperlig og guiden var veldig fornøyd med at alle holdt bra nivå

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
5. Kjøredag, Grensen mot Tibet og 5000moh (Advarsel: Mye fjellbilder!)
Det endelige målet for turen var grensen mot Tibet og dette var dagen. Deilig å ha 2 netter på samme hotell (spesielt siden bra standard) for skulle bare kjøre opp og ned igjen. Men ikke så langt til grensen så de fleste av oss slo til på tilbud om en liten bonustur på morgenen og med slik utsikt så var det absolutt en bra bonus:



Så dro vi tilbake til hotellet for å hente resten. Dvs., én mann hadde skamslått fot etter velt så ble med følgebilen denne dagen, heldigvis bedre påfølgende dag så kunne fullføre turen på MC. Gruppa hadde en del velt, et par i nokså bra hastighet og ingen garanti at du er flink til å kjøre, han som tryna verst er den beste i gruppen til å kjøre med fullført Romaniacs bak seg (slapp unna litt forslått og fortumlet). Ikke dumt å ha skikkelig beskyttelse, hans som tok foten hadde touringstøvler, selv hadde jeg adventure støvler men hadde jeg valgt om igjen hadde jeg tatt crosstøvlene (selv om slapp velt), bedre våt en skadet (nå slapp vi jo regn uansett). Og crossbriller er tingen, støver bra så innsiden av visir støver helt ned.
OK, så til Kina. Veien til grensen er bra grusvei så ikke noe teknisk utfordring men ikke noe å si på utsikten

Og DER var vi på grensen 4680moh
Kom ung kinesisk grensevakt bort til oss men han var egentlig bare hyggelig.

Fulgte grensegjerde ett stykke, først på vei så bare i terrenget, tror litt lavere topper vi ser her på "bare" drøyt 6000moh men flate for en natur:

Se grensegjerde mot Kina til høyre, føles ganske eksotisk å kjøre her med gode kompiser, mye bedre blir det ikke

MEN hadde jo ikke vært på 5000moh så sammen studerte vi kartet og peilet ut retning mot høyere terreng. Guidene var veldig sporty her, de hadde aldri vært på 5000moh med MC før selv men tok utfordringen, snakker om å strekke seg for å gjøre kunden fornøyd...cred

Så enkelt ut på avstand men var et stykke og grunnen var ekstremt ujevn og med dempere som hadde mer til felles med hoppestokk en Öhlins var det mer slitsomt enn trodde (og hjalp vel ikke at begrenset oksygen på 5000moh). Så da vi kom til ravine valgte 3 stykker å snu mens 3 av oss ble med mekanikeren videre. Og vi hadde jobben med å komme over ravinen, merket egentlig lite til høyden så lenge moderat aktivitet men når måtte begynne å løfte og dytte kom åndenøden for fullt. Men kom da over etter litt bæring...nå var det bare å håpe ikke traff ny hindring og måtte tilbake samme vei.


Det var det heldigvis ikke men syklene ble presset bra i den tynne lufta, var ulendt, vi hadde ikke ubegrenset med bensin og mekanikeren kjørte i ola-bukse og uten hansker så han begynte å bli litt kald. Vi mente vi var på ca 5000moh så bestemte oss for å gi oss mens leken var god. Hadde pulsklokka gående så spenningen var stor når synket mot Strava på kvelden, hadde vi nådd 5000moh. Svaret var:
4974moh
Men det blir i alle sammenhenger rundet lett opp til 5000moh på ren feilmargin, holder for meg

Så var det bare å komme seg ned igjen og få seg en (veldig sen) lunch. Men før tok kvelden var det en tur oppom grottesystem hvor folk pleide å bo:



Var litt mentalt ferdig med turen etter denne dagen, hadde jo nådd på grensen til Tibet og vært på 5000moh-ish. Skulle nå bare ned igjen samme veien som kom, ikke så spennende. Men så feil kan man ta, som nevnt i tidligere post så var det helt blå himmel neste dag og fjellene hadde kjørt med i ryggen oppover var nå foran oss hele dagen uten skyer. En av de fineste dagen hatt på MC ever, kommer bilder
Teaser:
Det endelige målet for turen var grensen mot Tibet og dette var dagen. Deilig å ha 2 netter på samme hotell (spesielt siden bra standard) for skulle bare kjøre opp og ned igjen. Men ikke så langt til grensen så de fleste av oss slo til på tilbud om en liten bonustur på morgenen og med slik utsikt så var det absolutt en bra bonus:



Så dro vi tilbake til hotellet for å hente resten. Dvs., én mann hadde skamslått fot etter velt så ble med følgebilen denne dagen, heldigvis bedre påfølgende dag så kunne fullføre turen på MC. Gruppa hadde en del velt, et par i nokså bra hastighet og ingen garanti at du er flink til å kjøre, han som tryna verst er den beste i gruppen til å kjøre med fullført Romaniacs bak seg (slapp unna litt forslått og fortumlet). Ikke dumt å ha skikkelig beskyttelse, hans som tok foten hadde touringstøvler, selv hadde jeg adventure støvler men hadde jeg valgt om igjen hadde jeg tatt crosstøvlene (selv om slapp velt), bedre våt en skadet (nå slapp vi jo regn uansett). Og crossbriller er tingen, støver bra så innsiden av visir støver helt ned.
OK, så til Kina. Veien til grensen er bra grusvei så ikke noe teknisk utfordring men ikke noe å si på utsikten

Og DER var vi på grensen 4680moh


Fulgte grensegjerde ett stykke, først på vei så bare i terrenget, tror litt lavere topper vi ser her på "bare" drøyt 6000moh men flate for en natur:

Se grensegjerde mot Kina til høyre, føles ganske eksotisk å kjøre her med gode kompiser, mye bedre blir det ikke


MEN hadde jo ikke vært på 5000moh så sammen studerte vi kartet og peilet ut retning mot høyere terreng. Guidene var veldig sporty her, de hadde aldri vært på 5000moh med MC før selv men tok utfordringen, snakker om å strekke seg for å gjøre kunden fornøyd...cred


Så enkelt ut på avstand men var et stykke og grunnen var ekstremt ujevn og med dempere som hadde mer til felles med hoppestokk en Öhlins var det mer slitsomt enn trodde (og hjalp vel ikke at begrenset oksygen på 5000moh). Så da vi kom til ravine valgte 3 stykker å snu mens 3 av oss ble med mekanikeren videre. Og vi hadde jobben med å komme over ravinen, merket egentlig lite til høyden så lenge moderat aktivitet men når måtte begynne å løfte og dytte kom åndenøden for fullt. Men kom da over etter litt bæring...nå var det bare å håpe ikke traff ny hindring og måtte tilbake samme vei.


Det var det heldigvis ikke men syklene ble presset bra i den tynne lufta, var ulendt, vi hadde ikke ubegrenset med bensin og mekanikeren kjørte i ola-bukse og uten hansker så han begynte å bli litt kald. Vi mente vi var på ca 5000moh så bestemte oss for å gi oss mens leken var god. Hadde pulsklokka gående så spenningen var stor når synket mot Strava på kvelden, hadde vi nådd 5000moh. Svaret var:
4974moh



Så var det bare å komme seg ned igjen og få seg en (veldig sen) lunch. Men før tok kvelden var det en tur oppom grottesystem hvor folk pleide å bo:



Var litt mentalt ferdig med turen etter denne dagen, hadde jo nådd på grensen til Tibet og vært på 5000moh-ish. Skulle nå bare ned igjen samme veien som kom, ikke så spennende. Men så feil kan man ta, som nevnt i tidligere post så var det helt blå himmel neste dag og fjellene hadde kjørt med i ryggen oppover var nå foran oss hele dagen uten skyer. En av de fineste dagen hatt på MC ever, kommer bilder

Sist redigert av pingvin den 27 okt 2019, 08:20, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Dette var artig å lese, og her var det og noen veldig flotte foto!
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Jo, takkgsx750_80 skrev: 26 okt 2019, 13:22 Dette var artig å lese, og her var det og noen veldig flotte foto!


Og noen bilder er fra GoPro, var stilt inn på snapshot hvert 30. sekund når filmer, liker den funksjonen, får ofte noen litt kule bilder ut av det

Men tross alt imponert over hvor bra bilder mobilene faktisk tar. Det synes den faller litt gjennom på for denne turen, er at de høye snødekte fjellene i bakgrunnen kan drukne litt is skyer og himmelen, mer enn oppleves i virkeligheten, og at skyggepartiene blir nesten svarte (selv om snø).
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Enig. Imponert over mobilbildene. Tynn, glassklar luft og knallharde kontraster gir kamera litt å jobbe med.pingvin skrev: 26 okt 2019, 13:33Jo, takkgsx750_80 skrev: 26 okt 2019, 13:22 Dette var artig å lese, og her var det og noen veldig flotte foto!Noen bilder tatt med systemkamera men for det meste med mobil (også fra de andre) og ofte bare bråstopp i veikanten, frem med mobil uten å gå av sykkelen, klikk, tilbake i lomma, 1. gear, gi gass
Noen få litt mørke bilder vært innom Lightroom en tur og kjørt auto correct men for det meste bare helt uredigerte mobilbilder. Ikke så profft kanskje men synes har sin sjarm og tross alt er opplevelsen viktigere enn bildet. Var noen ganger tenkte burde stoppet og ta bilde men valgte å bare nyte øyeblikket istedenfor.
Og noen bilder er fra GoPro, var stilt inn på snapshot hvert 30. sekund når filmer, liker den funksjonen, får ofte noen litt kule bilder ut av det
Men tross alt imponert over hvor bra bilder mobilene faktisk tar. Det synes den faller litt gjennom på for denne turen, er at de høye snødekte fjellene i bakgrunnen kan drukne litt is skyer og himmelen, mer enn oppleves i virkeligheten, og at skyggepartiene blir nesten svarte (selv om snø).
Men, jeg lurer; hva lever de av? Det ser fryktelig karrig og tørt ut.
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Ja, tøffe kår og tenk når vinteren kommer innniko skrev: 26 okt 2019, 16:18 Men, jeg lurer; hva lever de av? Det ser fryktelig karrig og tørt ut.

Er jo dilemma, man ønsker jo at kulturen bevares og alt det der men samtidig ville bedre infrastruktur (les: slippe til kineserne) sikkert føre til bedre velstand. Men da blir de jo fort nesten som oss...
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Blir fort mye bilder av fjell og isolert natur men er jo stadig innom små landsbyer også, synes denne snutten viser landsbyene (rett nedenfor grottene og ikke langt fra Tibet) bra samtidig som fin natur...og artig å kjøre slik

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
6. Kjøredag, Lo Manthang-Kagbeni
Våknet opp til dette når trakk for gardinene om morgenen...lå an til å bli en veldig bra dag

Etter bedre frokost forlot vi Prinsen og hotellet hans (prinsen foran til høyre i bildet med caps), første gang H&T hadde brukt hotellet men sikkert ikke siste, veldig behagelig opphold

Som nevnt tidligere så var det litt å kjøre tilbake den veien kom 2 dager tidligere men nå med fjellene foran oss hele veien og ingen skyer som skjulte de høye fjellene. Ikke så mye teknisk kjøring så bare å sitte å kose seg og nyte utsikten, nesten for godt til å være sant. Ble en del bilder men tross alt litt over samme tema så får plukke ut noen:


Den veien og den utsikten...vanskelig å trumfe dette


Som nevnt en del nervøse mager...kan ikke være for kravstor

Enduro...gjør gutter til menn

Både vakkert og skremmende...ikke her du vil treffe stein med forhjulet

Litt lengre ned i dalen, ikke så lang fra Kagbeni nå:


Vi skulle bo på Yac Donalds (!) i Kagbeni, havnet midt i filminnspilling så vimset masse sikkerhetsvakter og nonner rundt i området

Etter solid lunch var det opsjon for en ettermiddagsrunde for de som ville og 3 av oss (5000moh-klubben) slo til. Pussig nok startet turen med 1 mil på glimrende asfalt (enda lenge før kommer på asfalt på hovedveien), var deilig å kjøre masse asfalt-hårnåler til avveksling, fikk litt alpe-vibber
Så var det opp fjellvei som på tidspunkt ble veldig steinete og bratt (se veien i bakgrunnen på første bilde). Vi overlot til vår Romanics-representant å fortsette alene mens vi tok en pause og nøt utsikten. Han ga seg når kom til snø og skyer, vi trodde han hadde vært på minst 5200moh men sjekk i etterkant viste at "bare" 5000moh". Men første gang noen hadde kjørt til toppen med H&T så de var mektig imponerte



Fornøyd gjeng returnerte til Yac Donalds til velfortjent Happy Meal (!) med Yac Burger (selvfølgelig)



Fantastisk dag, hjelpe meg
Men turen ikke over, mer kommer!
Våknet opp til dette når trakk for gardinene om morgenen...lå an til å bli en veldig bra dag


Etter bedre frokost forlot vi Prinsen og hotellet hans (prinsen foran til høyre i bildet med caps), første gang H&T hadde brukt hotellet men sikkert ikke siste, veldig behagelig opphold


Som nevnt tidligere så var det litt å kjøre tilbake den veien kom 2 dager tidligere men nå med fjellene foran oss hele veien og ingen skyer som skjulte de høye fjellene. Ikke så mye teknisk kjøring så bare å sitte å kose seg og nyte utsikten, nesten for godt til å være sant. Ble en del bilder men tross alt litt over samme tema så får plukke ut noen:


Den veien og den utsikten...vanskelig å trumfe dette



Som nevnt en del nervøse mager...kan ikke være for kravstor


Enduro...gjør gutter til menn


Både vakkert og skremmende...ikke her du vil treffe stein med forhjulet


Litt lengre ned i dalen, ikke så lang fra Kagbeni nå:


Vi skulle bo på Yac Donalds (!) i Kagbeni, havnet midt i filminnspilling så vimset masse sikkerhetsvakter og nonner rundt i området


Etter solid lunch var det opsjon for en ettermiddagsrunde for de som ville og 3 av oss (5000moh-klubben) slo til. Pussig nok startet turen med 1 mil på glimrende asfalt (enda lenge før kommer på asfalt på hovedveien), var deilig å kjøre masse asfalt-hårnåler til avveksling, fikk litt alpe-vibber





Fornøyd gjeng returnerte til Yac Donalds til velfortjent Happy Meal (!) med Yac Burger (selvfølgelig)




Fantastisk dag, hjelpe meg

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days